Citat:
Ursprungligen postat av
Giant Squid
Vilken erfarenhet livsmässigt har Putinkramaren Jimmie övht, för att bli någon som helst vettig minister? Han är ju den svenska politikens största marionett som finns. Han har inga egna åsiker övht, .Jag har oerhört svårt att tänka mig att den tidigare plutonchefen Ulf Kristersson kommer släppa in de ryssvänliga SDarna på några tyngre roller. Som sagt de är absolut inte redo än. De får prya ett tag i kulisserna eller vila hädan. Lyckas de inte flytta fram positionerna i detta val, eller om (vilket är troligt) M dissar dem till slut, så är nog partiet (ivf, Jimmie,) borträknade för lång tid framöver precis som Ny Demokrati. Det är ju inget riktigt politiskt parti. Det är som att samla de mest framstående högerdårarna på Flashback bakom ratten. De skulle ju sätta hela landet i brand efter en vecka. Inkompetens är deras största kompetens.
Haha, ja det finns mycket sanning i detta inlägg, säskilt slutklämmen. Jag hoppas du har rätt om Kristersson, dock verkar han rätt vek plus att ju mindre hans egent parti är i jämförelse desto mindre har han ju att säga till om. Hoppas det inte blir något regimskifte - känns inte helt stabilt.
Det är svårt att föreställa sig någon organisation - politisk eller ej - som lyckas samla så mycket olämpligt folk under samma paraply. Det är så mycket skandaler att man bli yr i huvudet - skulle behövas en databas för att hålla reda på allt...
Supporters till MC-gäng inom Sverigemodellen, dick picks, styckmord, sextrakaserier mot kollegor, flirt med främmande makt, hat och hot på Internet från tunga företrädare, åker som "valobservatörer" till Ryssland, träffar horor och säger allt verkar funka bra, uttala sig på RT, Mediakanaler med finansiering från ryska "affärsmän" och servrar i Baltikum, anställa skumma Ryssar som får springa runt i korridorerna... Jag börjar få ont i fingrerna... Kanske ska börja på ett excelark och lägga in källor och taggar allt eftersom man stöter på skiten. Sen kan man säga "X blev petad, Y har lämnat" men grejen är att eftersom det kommer nya i rask takt så vet man att det finns minst 100 stolpskott som väntar på sin tur. För hur sannolikt är det att den strida strömmen är slut exakt nu?