2022-09-02, 20:15
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6stringlevin
Har precis tittat på rapport 19:30.

Tom vänstervridna svt påtalar att beskyllningarna saknar grund.
Man låter även en "expert" förklara att detta sker för att det går dåligt för valet för S.
Jimmie får framföra att det här hör inte hemma i demokratier.

Kors i taket (svt). Nu måste jag ju även titta kl 21 när Jimmie möter CP-barnet Hultkvist. Då har jag inte tittat på nyheterna sedan coronan bröt ut. Bara två undantag, första dagen då ryssland invaderade ukraina och Partiledarutfrågningen av Jimmie.

Jag tror inte S vinner på detta. Inget klär en man så illa som dåligt självförtroende. Osäkerheten hos S lyser igenom.

Haha på riktigt?
SVT brukar ju annars klappa regeringen snällt på ryggen.

CP-barnet är en bra valarbetare för högern =)
Citera
2022-09-02, 20:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Nja, nu är lite orättvis. Socialdemokraterna har gjort mycket gott för Sverige men man har bara gått lite vilse de senaste decennierna.

Rensar man bara ut lite ibland broilerna, kanske man kommer på rätt spår igen.

Absolut. Kommer från en klassisk S släkt, ända fram till slutet av åttiotalet tjänade S oss väl.

Inte så mycket nu.
Citera
2022-09-02, 20:17
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyHitler
Fråga 1: Kunde Löfven det?
Fråga 2: Innebär detta att Löfven är en Putinkramare?

Löfven fick ju välja mellan Trump och Putin . Det är ju som att välja mellan Hitler och Stalin
Citera
2022-09-02, 20:18
Medlem
För några år sedan hyllade Åkesson Trump. Inför valet 2020 modifierade han sig något och stödde i princip republikanerna, dock lite tveksam till just Trump.
Så ni tror att SD är ett parti för det arbetande folket?
Visst är man enkelspårig så...
Citera
2022-09-02, 20:19
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollstyrelsen
Viktigt därför att det visar utrikespolitisk begåvning och kunnande och känsla för äkta liberal demokrati och mänskliga rättigheter.
Här blev det magplask vid båda tillfällena.
Det Åkesson sa var väl ungefär att han inte ville ha någon av Biden eller Putin som svensk statsminister men att USA är en demokrati, det är inte Ryssland, och att han självklart väljer USA:s samhällsystem i så fall.
Citera
2022-09-02, 20:20
Medlem
CyberIngmars avatar
Om moderaterna som regering pekat ut S som ett hot mot svensk säkerhet. Har msm nöjt sig med att kalla det smutskastning, moderat strategi? Det är en inrikespolitik skandal som utspelade sig av Putinvänliga regering Andersson.
Citera
2022-09-02, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6stringlevin
Har precis tittat på rapport 19:30.

Tom vänstervridna svt påtalar att beskyllningarna saknar grund.
Man låter även en "expert" förklara att detta sker för att det går dåligt för valet för S.
Jimmie får framföra att det här hör inte hemma i demokratier.

Kors i taket (svt). Nu måste jag ju även titta kl 21 när Jimmie möter CP-barnet Hultkvist. Då har jag inte tittat på nyheterna sedan coronan bröt ut. Bara två undantag, första dagen då ryssland invaderade ukraina och Partiledarutfrågningen av Jimmie.

Jag tror inte S vinner på detta. Inget klär en man så illa som dåligt självförtroende. Osäkerheten hos S lyser igenom.

SVT är inte så vänsterinriktade som högeropiononen på Flashback vill hävda.

Jag tror ju också att det ligger något i det de säger i stort - lite för mycket Ryssrök för att det inte ska finnas Rysslandseld bakom - det är rätt uppenbart om man som mig tillbringat alltför mycket tid på Flashback.

Felet var hur och av vem det framfördes. Första steget är ju rejäl research och fakta koll och det borde genomföras av någon mer neutral aktör som är proffs på att gräva. Det behöver ju bevisas och presenteras på ett faktainriktat sätt och inte från partitoppar.
Svagare punkter är bättre att ta bort, de drar bara ner helhetsintrycket. Tex när han skulle välja mellan Putin och Biden. Visst säger det något men det finns nog tyngre grejer som man inte bara pratar bort. (Om man ska sälja sin gamla servis på Tradera så rensar man bort den spruckna talriken och koppen utan fat. Då får man mer betalt även om de hela och fina delarna är exakt de samma.)
Man kan tex använda dataanalysverktyg och se mönster i propagandaaktitiviteter och budskap, follow the money etc. Jag är ingen expert men det bör skötas av grävande journalister, underrättelsetjänst eller någon detektivbyrå. Vad vet jag.

Kanske har politikerna fått hintar från SÄPO och/eller militär underrättelsetjändt med underlag de inte kan använda publikt?
Senast redigerad av TigerKid2 2022-09-02 kl. 20:28.
Citera
2022-09-02, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollstyrelsen
För några år sedan hyllade Åkesson Trump. Inför valet 2020 modifierade han sig något och stödde i princip republikanerna, dock lite tveksam till just Trump.
Så ni tror att SD är ett parti för det arbetande folket?
Visst är man enkelspårig så...

Nyligen efterskänkte Biden 100 000 i studielån till alla i USA.
En gåva på 100 000 kronor alltså till högutbildade till en enorm kostnad.
Noll gåva till arbetare med enbart gymnasieutbilding.

Så man kan fråga sig hur mycket Biden stödjer det "arbetande folket" jämfört med lattefolket...
Citera
2022-09-02, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Det Åkesson sa var väl ungefär att han inte ville ha någon av Biden eller Putin som svensk statsminister men att USA är en demokrati, det är inte Ryssland, och att han självklart väljer USA:s samhällsystem i så fall.
Det får man säga var superbegåvat. Lite mer krävs nog än att stå där och tveka.
Han borde ha uttryckt sig tydligare. Inte så svårt, Biden är som moderaterna eller lite till höger. Det passade inte Åkesson och hans anhang.
Ska Åkesson bli utrikesminister kanske?
Citera
2022-09-02, 20:24
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Löfven fick ju välja mellan Trump och Putin . Det är ju som att välja mellan Hitler och Stalin

Löfvén tycker att Stalin är klock. Saklig, påläst och kunnig var det. Har Åkesson berömt Putin i svensk media? Eller utländsk för den delen. Har Löfvén någonsin sagt något liknande om USA:s Hitler?

https://www.expressen.se/nyheter/lofvens-plan-middag-med-putin-efter-motet/

Löfvén vet om att det är en tramsfråga. Svenska utrikespolitiska relationer med Ryssland/Putin och USA är viktigare för svensk dåvarande och nuvarande regering.
Senast redigerad av CyberIngmar 2022-09-02 kl. 20:32.
Citera
2022-09-02, 20:28
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
SVT är inte så vänsterinriktade som högeropiononen på Flashback vill hävda.
Jag tror ju också att det ligger något i det de säger. Lite för mycket rök för att det inte ska finnas Rysslandsrök bakom - det är rätt uppenbart om man som mig tillbringat alltför mycket tid på Flashback.
Felet var hur och av vem det framfördes. Första steget är ju rejäl research och fakta koll och det borde genomföras av någon mer neutral aktör som är proffs på att gräva. Det behöver ju bevisas och presenteras på ett faktainriktat sätt och inte från partitoppar.

Svagare punkter är bättre att ta bort, de drar bara ner helhetsintrycket. (Om man ska sälja sin gamla servis på Tradera så rensar man bort den spruckna talriken och koppen utan fat. Då får man mer betalt även om de hela och fina delarna är exakt de samma.)
Man kan tex använda dataanalysverktyg och se mönster i propagandaaktitiviteter och budskap, follow the money etc. Jag är ingen expert men det bör skötas av grävande journalister, underrättelsetjänst eller någon detektivbyrå. Vad vet jag.

Kanske har politikerna fått hintar från SÄPO och/eller militär underrättelsetjändt med underlag de inte kan använda publikt?
Meh.. Det här är exakt samma taktik som användes emot Trump enbart för att vinna valet och sakta ner Trump-tåget. När valet var över visade det sig att inget fanns att finna. Noll. Samma här.
Citera
2022-09-02, 20:28
Medlem
De två säkerhetshoten Ygeman och Hultqvist vill alltså läxa upp andra för att vara säkerhetshot.
Tillåt mig att skratta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in