Citat:
Ursprungligen postat av
6stringlevin
Har precis tittat på rapport 19:30.
Tom vänstervridna svt påtalar att beskyllningarna saknar grund.
Man låter även en "expert" förklara att detta sker för att det går dåligt för valet för S.
Jimmie får framföra att det här hör inte hemma i demokratier.
Kors i taket (svt). Nu måste jag ju även titta kl 21 när Jimmie möter CP-barnet Hultkvist. Då har jag inte tittat på nyheterna sedan coronan bröt ut. Bara två undantag, första dagen då ryssland invaderade ukraina och Partiledarutfrågningen av Jimmie.
Jag tror inte S vinner på detta. Inget klär en man så illa som dåligt självförtroende. Osäkerheten hos S lyser igenom.
SVT är inte så vänsterinriktade som högeropiononen på Flashback vill hävda.
Jag tror ju också att det ligger något i det de säger i stort - lite för mycket Ryssrök för att det inte ska finnas Rysslandseld bakom - det är rätt uppenbart om man som mig tillbringat alltför mycket tid på Flashback.
Felet var hur och av vem det framfördes. Första steget är ju rejäl research och fakta koll och det borde genomföras av någon mer neutral aktör som är proffs på att gräva. Det behöver ju bevisas och presenteras på ett faktainriktat sätt och inte från partitoppar.
Svagare punkter är bättre att ta bort, de drar bara ner helhetsintrycket. Tex när han skulle välja mellan Putin och Biden. Visst säger det något men det finns nog tyngre grejer som man inte bara pratar bort. (Om man ska sälja sin gamla servis på Tradera så rensar man bort den spruckna talriken och koppen utan fat. Då får man mer betalt även om de hela och fina delarna är exakt de samma.)
Man kan tex använda dataanalysverktyg och se mönster i propagandaaktitiviteter och budskap, follow the money etc. Jag är ingen expert men det bör skötas av grävande journalister, underrättelsetjänst eller någon detektivbyrå. Vad vet jag.
Kanske har politikerna fått hintar från SÄPO och/eller militär underrättelsetjändt med underlag de inte kan använda publikt?