2022-09-02, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeepDepp
SD är helt klart ett säkerhetshot mot rikets säkerhet och mot demokratin.
Socialdemokraternas pressträff där de pratar om vilken fara SD är: https://youtu.be/FFALZL0XV5w

Men, jag skulle ändå hellre dö än rösta på S eller något annat parti i vänsterblocket. Varför?
För att de var emot ett Natomedlemskap så länge (bevis på dåligt omdöme).
För att de inte vill hjälpa Ukraina med kraftfulla vapen som Archer och Robot 70. (Det vill högern göra: https://www.svd.se/a/0Gw112/m-vill-skicka-archersystem-till-ukraina ).
Samt för att de inte vill skärpa straffen lika mycket som högern vill göra.

Så mitt självklara val är att rösta på Moderaterna.
Kan ses som helt vansinnigt att skänka bort archer då Sverige är nästan obeväpnat. Att rösta på M är att rösta på fortsatt massinvandringen (som M tillsamman med Mp startade) och fortsatt utförsäljning av skattebetalarna egendom. En röst på M är allt annat än patriotism
Citera
2022-09-02, 20:02
Bannlyst
Socialliberala S är såå nervösa nu när SD kommer göra ett monster val.

Smuts S kör allt dom kan nu.
Citera
2022-09-02, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nordicwrath
Det har blivit populärt att peka ut sina motståndare för att vara utländska agenter. Detta är en metod som auktoritära stater (inkl Ryssland och Kina) pysslat med under en längre tid och som nu börjar komma hit. S börjar mer och mer bli som Putin-regimen och klassificerar sina fiender (inkl moderaterna) som ”nazister”. Högern bör dra öronen åt sig rejält inför det allt mer auktoritära styret.

Nja, det är inte riktigt samma sak. Diktaturer skickar folk till fångläger med anklagelser att vara utländska agenter med mera.
Detta handlar om ifall man har personer med lojaliteter till en fientlig främmande makt I REGERINGEN som får tillgång till känslig info och tar beslut i säkerhetspolitiska frågor. Det är inte rtiktigt samma.
VPK som de hette under kalla kriget fick aldrig sitta i en regering. Inte ens V har släppts in i värmen trots att kalla kriget och Sovjetunionen är borta och att de numera snarast är vänstersocialdemokrater.
Sen kanske det finns mer hardcore individer trots att partiet inte är kommunistiskt? Jag vet inte - har inte den insynen. Dock har vi ju inte Sovjetunionen för ev kommunister att samarbeta med längre.

Och liknande kan ev vara fallet med SD. Det finns rätt luriga individer där och det kan räcka med en för att ställa till skada. Det går ju knappt en vecka utan att en tomte skämmer ut sig och det är mer än en som har visat sig ha lojaliteten på fel sida Östersjön, och allt möjligt annat kommit fram.
Citera
2022-09-02, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Kan ses som helt vansinnigt att skänka bort archer då Sverige är nästan obeväpnat. Att rösta på M är att rösta på fortsatt massinvandringen (som M tillsamman med Mp startade) och fortsatt utförsäljning av skattebetalarna egendom. En röst på M är allt annat än patriotism
Ryssar och rysk krigsmateriel som förstörs i Ukraina kan inte användas mot Sverige. Så vi skulle kunna skicka allt till Ukraina. Ryssland är ju det enda hotet mot oss.
Begriper du?

M har numera en nästan likadan invandringspolitik som SD.
Lev inte i det förgångna. Det är nya tider nu. M är ett bättre parti nu.
Citera
2022-09-02, 20:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Nja, det är inte riktigt samma sak. Diktaturer skickar folk till fångläger med anklagelser att vara utländska agenter med mera.
Detta handlar om ifall man har personer med lojaliteter till en fientlig främmande makt I REGERINGEN som får tillgång till känslig info och tar beslut i säkerhetspolitiska frågor. Det är inte rtiktigt samma.
VPK som de hette under kalla kriget fick aldrig sitta i en regering. Inte ens V har släppts in i värmen trots att kalla kriget och Sovjetunionen är borta och att de numera snarast är vänstersocialdemokrater.
Sen kanske det finns mer hardcore individer trots att partiet inte är kommunistiskt? Jag vet inte - har inte den insynen. Dock har vi ju inte Sovjetunionen för ev kommunister att samarbeta med längre.

Och liknande kan ev vara fallet med SD. Det finns rätt luriga individer där och det kan räcka med en för att ställa till skada. Det går ju knappt en vecka utan att en tomte skämmer ut sig och det är mer än en som har visat sig ha lojaliteten på fel sida Östersjön, och allt möjligt annat kommit fram.

Inget av det är ens i närheten av Socialliberala Socialdemokraternas katastrof kring transportstyrelsen.

S är ett smutsigt antisvenskt parti. Borde terrorstämplas pga att dom försöker förinta etniska svenskar.
Senast redigerad av TveksamOmMittLand 2022-09-02 kl. 20:09.
Citera
2022-09-02, 20:05
Medlem
53....so whats avatar
Väntar bara på att Maggan skall skrika rakt ut... Faan vill ni ha Hitler på våra gator jävla Nazister!

Paniken driver (S) till att släppa sina hämningar.... sjung ut bara. Kommunistsvin.
Både ni och Putin jagar påhittade nazister överallt.
Fundera på det ni.
Citera
2022-09-02, 20:07
Medlem
Duvlorts avatar
I och med denna presskonferens svängde pendeln över till Socialdemokraternas favör.
Man vill liksom inte bli associerad med Putin, va?
Citera
2022-09-02, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skyggedans
Intressant att detta kommer samtidigt som Joe Biden för några timmar sedan höll ett tal där han förklarade att cirka hälften av alla amerikaner (MAGA-Trump-gänget) är ett hot mot "demokratin" och måste bekämpas med alla medel. Högst ovanligt tal för att vara USA.

Eftersom jag tror på en världsomfattande konspiration blir intrycket att det här hänger samman. Timingen är ju minst sagt intressant. Globo-homo (= liberal-demokrati-i-väst, med NATO som spjutspets) spänner sina muskler. Får se vad för tokigheter de hittar på i USA och i Sverige. Förbjuda hela partier? Förbjuda vissa personer?

Talet: https://www.youtube.com/watch?v=s1lXaXBu-ec&ab_channel=WKYCChannel3

Fast det har han ju rätt i. När man försöker fuska med falskt elektorslista, går beväpnade till kongressen och tränger sig in med våld, skanderar "Hang Mike Pence" för att vicepresidenten inte ville använda den falska elektorslistan i syfte att hindra överlämnande av makten till vinnaren av valet... Det är bara några exempel på att Maga-kulten avviker från demokratiska principer.
Citera
2022-09-02, 20:09
Medlem
6stringlevins avatar
Har precis tittat på rapport 19:30.

Tom vänstervridna svt påtalar att beskyllningarna saknar grund.
Man låter även en "expert" förklara att detta sker för att det går dåligt för valet för S.
Jimmie får framföra att det här hör inte hemma i demokratier.

Kors i taket (svt). Nu måste jag ju även titta kl 21 när Jimmie möter CP-barnet Hultkvist. Då har jag inte tittat på nyheterna sedan coronan bröt ut. Bara två undantag, första dagen då ryssland invaderade ukraina och Partiledarutfrågningen av Jimmie.

Jag tror inte S vinner på detta. Inget klär en man så illa som dåligt självförtroende. Osäkerheten hos S lyser igenom.
Citera
2022-09-02, 20:10
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TveksamOmMittLand
Inget av det är ens i närheten av Socialliberala Socialdemokraternas katastrof kring transportstyrelsen.

S är ett smutsigt antisvenskt parti. Borde terrorstämplas.

Nja, nu är du lite orättvis. Socialdemokraterna har gjort mycket gott för Sverige men man har bara gått lite vilse de senaste decennierna.

Rensar man bara ut lite ibland broilerna, kanske man kommer på rätt spår igen.
Senast redigerad av Duvlort 2022-09-02 kl. 20:18.
Citera
2022-09-02, 20:12
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Åkesson kunde inte välja mellan Putin och Biden . Fattar ni vad ni röstar på eller ? SD = Rysslandvänner
Fråga 1: Kunde Löfven det?
Fråga 2: Innebär detta att Löfven är en Putinkramare?
Citera
2022-09-02, 20:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 6stringlevin
Har precis tittat på rapport 19:30.

Tom vänstervridna svt påtalar att beskyllningarna saknar grund.
Man låter även en "expert" förklara att detta sker för att det går dåligt för valet för S.
Jimmie får framföra att det här hör inte hemma i demokratier.

Kors i taket (svt). Nu måste jag ju även titta kl 21 när Jimmie möter CP-barnet Hultkvist. Då har jag inte tittat på nyheterna sedan coronan bröt ut. Bara två undantag, första dagen då ryssland invaderade ukraina och Partiledarutfrågningen av Jimmie.

Jag tror inte S vinner på detta. Inget klär en man så illa som dåligt självförtroende. Osäkerheten hos S lyser igenom.

SD växer timme för timme. Folk törs ej säga vad dom röstar på när poll instituten ringer.

Tror SD kommer få 30 procent.

Edit: varför har aldrig någonsin ett Poll institut ringt mig någonsin? Men morsan hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in