2022-08-30, 14:10
Medlem
HarrySvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
Massa situps i lutande bänk (mindre skadlig friktion mot ländrygg)
Löpning
Roddmaskin på lättaste motstånd och i intervall = mer än 1000kcal förbränning på 20 min ca.
Ät mindre

Lol, hur fan kan man tro att 20min rodd förbränner 1000kcal?

Du bränner runt 250kcal/20min vid intensiv rodd.
Citera
2022-08-30, 14:47
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghasten
Drick mer vatten det fyller magen så du blir mättre på lite mindre mat.
Öl det får du sluta med helt ett tag det är en galen magdödare ja om du dricker öl.
Fast skall vi inte ändra på idealet? Alltså att stora magar är fult? Kan vi inte göra som kvinnorna och säga att stora magar är snyggt? Och så får vi dricka öl? Så vi blir vackra?
Citera
2022-08-30, 15:15
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HouseofKnowledge
Alltså jag känner att den börjar bli lite för mycket så vilka lösningar som fungerar finns det egentligen helst alternativa metoder som visat sig fungera istället för en massa jobbiga övningar på gymmet

Det har kommit mirakelkurer nu. Ett tiotal olika piller finns nu mot fetma. Alla är receptbelagda.Ring yill läkare och beställ tid eller skaffa ett gymkort. Piller går fortare.
Citera
2022-08-30, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HarrySvensson
Lol, hur fan kan man tro att 20min rodd förbränner 1000kcal?

Du bränner runt 250kcal/20min vid intensiv rodd.

Detta är intervallträning på en mycket gammal maskin på vårt gym men jag kommer ihåg att räknaren sade >1000kcal.

10x1min fritt på lägsta nivå 8. Trögaste på maskinen var nivå 16 och den tar jag väl på 30spm numera. (strokes per minute).

Men lättaste nivå, nivå 8. Ca 45-50 drag per minut (spm). 25 sekunders vila, sen fick man dra 45-50 drag igen, sen vila, sen igen. Du har en puls på 175-190 efter ett tag så det är enormt stort tryck på de 25sek man vilar. Därför förbrännar man mer.

Kör man fristående i 20 min förbrännar man ingenting för det finns amatörer som kanske drar 15-20spm och tror de är duktiga. Har man en räknare som går ner från 60sek så kör man per automatik snabbare.

Förövrigt kör jag på trögaste nivå och total förbränning är ca 100kcal när jag är klar Så ju mer vikt man kör desto sämre för magen.
Senast redigerad av fonzen 2022-08-30 kl. 16:01.
Citera
2022-08-30, 16:06
Medlem
Ghastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Fast skall vi inte ändra på idealet? Alltså att stora magar är fult? Kan vi inte göra som kvinnorna och säga att stora magar är snyggt? Och så får vi dricka öl? Så vi blir vackra?

Vissa kvinnor tänder på män med stora magar. Gäller hitta dem helt enkelt. 😀
Citera
2022-08-30, 18:19
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Detta är intervallträning på en mycket gammal maskin på vårt gym men jag kommer ihåg att räknaren sade >1000kcal.

10x1min fritt på lägsta nivå 8. Trögaste på maskinen var nivå 16 och den tar jag väl på 30spm numera. (strokes per minute).

Men lättaste nivå, nivå 8. Ca 45-50 drag per minut (spm). 25 sekunders vila, sen fick man dra 45-50 drag igen, sen vila, sen igen. Du har en puls på 175-190 efter ett tag så det är enormt stort tryck på de 25sek man vilar. Därför förbrännar man mer.

Kör man fristående i 20 min förbrännar man ingenting för det finns amatörer som kanske drar 15-20spm och tror de är duktiga. Har man en räknare som går ner från 60sek så kör man per automatik snabbare.

Förövrigt kör jag på trögaste nivå och total förbränning är ca 100kcal när jag är klar Så ju mer vikt man kör desto sämre för magen.
Låter som att det är fel på maskinens mätare, 250 kcal på 20 minuter låter rimligt med tanke på siffrorna här:

https://www.cafe.se/6-ovningar-som-branner-mer-kalorier-an-lopning/
Citera
2022-08-30, 18:50
Medlem
Mindre kalorier. Nyttig - och mättande mat - äpple med kanel en klassiker.
Och så lite träning på det.

Träning är jättenyttigt men ur viktminskningssynpunkt bara inte mer än komplementär. Det är svårt och tidskrävande att förbränna fett genom träning.

Diet är det primära.
Citera
2022-08-30, 18:52
Medlem
En ren psykogen fördel med att träna (på maskin som visar kaloriförbränning) och förbränna fett - ÄR MEDVETANDEGÖRANDET OM HUR SVÅRT DET ÄR.

Då inser man att det långsiktigt är värdefullt att stoppa i sig mindre.

Man kan på bara några minuter stoppa i sig kalorier motsvarande timmar av träning.

Så lyckades jag gå ner från 104 kg till 79 kg, och har hållit det skapligt.
Citera
2022-08-30, 19:02
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Löpning
Roddmaskin på lättaste motstånd och i intervall = mer än 1000kcal förbränning på 20 min ca.
Ät mindre

1000kcal på 20 minuter Hahah, gå å lägg dig
Citera
2022-08-30, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
1000kcal på 20 minuter Hahah, gå å lägg dig

A tiger beats a mouse, apparently.
Citera
2022-08-30, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Det finns inga alternativa metoder eller mirakelkurer, vikten håller man koll på i köket.

Färre Kilokalorier in i truten än vad man förbrukar.

TS: Här har du den enkla sanningen. Du kan gå ned i vikt utan att träna. Dock gäller det som Kenneth här säger, är mindre än du förbrukar bara.
Enklare sagt än gjort dock. Det krävs lite jobb att väga sin mat för att räkna kcal. Men har du vägt i någon månad så kommer du kunna uppskatta kcal för din mat i framtiden.
Senast redigerad av TungPhung 2022-08-30 kl. 21:53.
Citera
2022-08-30, 21:54
Medlem
Citat:
Löpning
Ät mindre

1000 kcal på 20 min: MY ASS.

Max 250. MAX!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in