2022-08-28, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black-Ivan
Så ingen talar ut om det? Det beror nog på att du är både blind och döv för vittnesmål från folk!

Dessa kosmonauter tex är bara en liten del av vittnesmålen. Sedan hade vi Byron, en besiktningsman som

blev överkörd av tåget när han skulle framföra sin rapport om brister i Apolloraketen.

Håll tillgodo https://youtu.be/jBQnr66G_eI

Vad menar du? Bevisar ett youtubeklipp att jorden är platt?
Vad är det för rapport du pratar om, och vad har den med jordens form att göra?
Hur mördades någon av ett tåg?
Senast redigerad av pewana 2022-08-28 kl. 10:09.
Citera
2022-08-28, 10:08
Medlem
Citat:
Så ingen talar ut om det? Det beror nog på att du är både blind och döv för vittnesmål från folk!

Dessa kosmonauter tex är bara en liten del av vittnesmålen. Sedan hade vi Byron, en besiktningsman som

blev överkörd av tåget när han skulle framföra sin rapport om brister i Apolloraketen.

Håll tillgodo ⁸https://youtu.be/jBQnr66G_eI

Black varför tar du inte och visar hela intervjuen och har du sett den hela.

Han talar om när han var ute i rymden och allt.
Sen gjorde han er FL tilll åtlöje när han svara på vissa frågor och det är dem som visas i den korta sekvensen.

Den intervjuen gjordes 2019.

Googla så ser du och på youtube

Baron och hans familj var i samma bil som blev överkörd av tåget vittnesmål finns och dem beskriver olycka fanns inget annat att undersöka.
Googla

Att ni går på allt FL börja svara på frågor istället men dem undviker ni

Det är konstigt hur ni försvinner när man lägger upp sanningen.
Senast redigerad av Eagle5555 2022-08-28 kl. 10:53.
Citera
2022-08-28, 10:40
Medlem
Citat:

Dessa kosmonauter tex är bara en liten del av vittnesmålen. Sedan hade vi Thomas Baron, en besiktningsman som

blev överkörd av tåget tillsammans med sin familj när han skulle framföra sin 500 sidiga rapport om brister i

Apolloraketen. Denna rapport försvann spårlöst efter olyckan.

Håll tillgodo https://youtu.be/jBQnr66G_eI

Aha, en konspiratorisk tågchafför!

Jag ser att du har svårt att släppa rymdtemat, varför inte svara på den ytterst enkla frågan om stjärnhimmel rotation?

Ok, det fanns brister i Apolloraketen och därför är jorden platt? Ovanligt långsökt argument må jag säga.

Vet inte vilka kosmonater du hänvisar till.

Men för enkelhetens skull så kan vi säga att all rymdfärd är fejk, så jag kommer inte att åberopa några bevis eller källor inom det området, vilket jag redan sagt.

Så fundera på övriga påståenden istället som angetts, eller lite på nedan:

Följande områden är direkt avhängiga på en sfärisk jord, var är alla visselblåsare?

Geologi
Navigation (både till sjöss och i luften)
Meterologi
Astronomi (dvs titta ut i rymden, inte åka dit)
Alla former av karttjänster.
Oceanologi
Finns säkert fler.

Dessutom alla som håller på någonting som är beroende av satelliter, men det förutsett ju rymdfärder, så jag antar att du inte tror på satelliter heller...

Alla dessa miljoner människor är alltså med på konspirationen?

Tänk efter lite nu...
Citera
2022-08-28, 11:05
Medlem
Citat:
Det med södra korset har jag inget svar på än men ge mig 50milj dollars om dagen (samma som nasa får) så ska jag lösa det åt dig.
Du behöver inte 50 miljoner per dag för att lösa det med Söderkorset!! Vad fan menar du med det? Att södra korset är rakt söderut över hela södra halvklotet är ett obestridligt faktum. Ta bara ett flyg till ett par platser långt ifrån varandra söder om ekvatorn. Det kostar i alla fall inte 50 miljoner. Har du varit utanför Sverige någon gång?
Citera
2022-08-28, 22:54
Medlem
Mattesnorunge:

Förklara hur månen inte kan rotera en endaste grad per år i någon annan riktning, än så att vi endast ser en sida år ut och år in.

Förklara sedan varför man ser dykare med filmkamera i visiret på en astronaut i spacewalk.

Om jorden är som den blivit presenterad, så skulle man inte behöva filma i en pool.

Något stämmer inte.
Senast redigerad av raggarsvin90 2022-08-28 kl. 22:56.
Citera
2022-08-28, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raggarsvin90
Mattesnorunge:

Förklara hur månen inte kan rotera en endaste grad per år i någon annan riktning, än så att vi endast ser en sida år ut och år in.

P.g.a. bunden rotation. Gravitationskraften på den del av månen som ligger närmast Jorden är större än den del som ligger längst ifrån och motverkar då rotation bort från detta bundna läge.
Citera
2022-08-28, 23:47
Medlem
Citat:
Mattesnorunge:

Förklara hur månen inte kan rotera en endaste grad per år i någon annan riktning, än så att vi endast ser en sida år ut och år in. Och det finns många, många andra saker som ni påstår om månens rörelse, som inte alls stämmer överens med vad vi kan observera i verkligheten.

Förklara sedan varför man ser dykare med filmkamera i visiret på en astronaut i spacewalk.

Om jorden är som den blivit presenterad, så skulle man inte behöva filma i en pool.

Något stämmer inte.
Det vi diskuterar här är om jorden är platt eller rund. Det har förklarats hur månens rotation fungerar. Det är gravitation och tidvattenkrafter som skapar den bundna rotationen. Andra kan förklara detta mycket bättre än jag, och det har också gjorts. Och det finns många, många andra saker som du påstår om månens rörelse, som inte alls stämmer överens med vad vi kan observera i verkligheten.

Ni hänger er på det här med att rymdresor är fejk. Jag är helt övertygad om att så inte är fallet, men ärligt talat, om det var så skulle jorden inte vara platt ändå.

Solens gång, särskilt söder om ekvatorn, södra korset som är rakt söderut överallt, flygtider på södra halvklotet bevisar utan minsta tvivel att jorden är rund.

Om vi ​​ska hänga oss i något som inte stämmer så är det deras påstående att solen och månen är mycket närmare jorden och cirkulerar över en platt skiva. Då kan vi verkligen prata om att något inte stämmer, och du har inga argument för att rätta till det intrycket. Du vågar inte ens försöka.
Citera
2022-08-28, 23:52
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Mattesnorunge:

Något stämmer inte.
Har du någon länk till den där dykaren och något bevis för att det verkligen är en dykardräkt och inte en rymddräkt?
Citera
2022-08-28, 23:55
Medlem
Citat:

Varför tar du upp samma sak igen? Du har ju redan fått svar för två månders sedan. Varpå du proklamerar att du är trött på att höra förklaringar.

Citat:
Wille: Okej gör en simulering i mindre skala som bevisar gravitation och bunden rotation.

Ska ni campa här, så bör ni bidra med något annat än officiella förklaringar.

Ok, jag skippar de "officella förklaringarna" den här gång, vi koncenterar oss i stället på de alternativa förklaringarna.

Förklara varför månen visar samma sida. Är det möjligen ett hologram?
Citera
2022-08-29, 00:23
Medlem
Citat:
Wille: Okej gör en simulering i mindre skala som bevisar gravitation och bunden rotation.

Att det som framvisas av våra kära rymdorganisationer inte är annat än satanisttrams, är inte mitt fel. Rymdfaktan med 666 i det mesta kan ingen förneka. Baphomet via spegling och symbolen på buzzflagga går inte heller att förneka.

Ska ni campa här, så bör ni bidra med något annat än officiella förklaringar. Åtminstonde emellanåt. Folk hjärntvättas nog av detta på andra håll. Man behöver naturligtvis inte sluka vad alla säger som sanning, för att själv bidra med vad man ser för brister i de officiella förklaringarna inom valfritt ämne.
Var vänlig bevisa detta "satanisttrams" (till att börja med). Fortsätt sedan med "rymdfärjan 666 i det mesta".

Ska du campa här, så bör du dessutom visa vad som är fel i de officiella förklaringarna (utan att tramsa), innan du kräver alternativ. Åtminstone emellanåt.
Citera
2022-08-29, 17:03
Medlem
Sadomans avatar
Citat:

Vi ser inte bara 50% av månen, vi ser ungefär 59%. Det är för att dess rotation runt sin axel är konstant medan dess banhastighet inte är det. Månen rör sig fortare när den är som närmast Jorden och långsammast när den är längst bort. Med timelapse kan vi klart och tydligt se månens rotation runt sin axel och se hur den blir visuellt större när den kommer närmare oss.

Månens rotation

Citat:

Det gör man inte.

Citat:

Finns det något förbud mot att filma i vatten? Här är en säl. Betyder det att Jorden är platt?

Säl
Citera
2022-08-29, 20:44
Medlem
Citat:
Här ger jag svar på vad ni efterfrågar

Sadoman & Jonas: Här ser man dykaren som reflektion i visiret
https://shakingmyheadproductions.com/wp-content/uploads/2019/12/Space-5.gif

https://shakingmyheadproductions.com/wp-content/uploads/2019/12/Space-8.jpg

Nej här ser vi exempel på att rymd projekt förnekare ser saker som inte finns (dykare i visiret)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in