2022-08-27, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Det hela är egentligen trivialt. Presentera en modell som förutsätter en platt jord, och som samtidigt förklarar alla fenomen som den vanliga vetenskapen förklarar. Stjärnhimmelen, solnedgångar, säsonger, tidvatten, navigering etc. Den vanliga vetenskapen förklarar alla dessa fenomen, hur är din modell bättre?

Plattjordare är konspirationsteoretiker utan utbildning, så de kan inte leverera. Allt de kan göra är att hänvisa till konspirationsteorier om judar etc.

Du är helt fel ute! Allt börjar egentligen med tänket kring Nasa och deras CGI. Du kan ju börja med att studera bilderna som du blivit skedmatad med hela livet..

Jämför blue marble från 1970-talet originalet med den nyare bilden från där man ser månens baksida samtidigt med jorden.

Vad ser du? Jo! Storleken på jordkloten har en ganska stor differens!

Dvs när bluemarble bilden togs så var bilden på jordklotet litet. Den nyare bilden som är tagen på större avstånd bakom månen är jordklotet mycket större.

Så de du kallar flatearhers är egentligen folk som är ute efter sanningen.
Citera
2022-08-27, 18:00
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black-Ivan
Du är helt fel ute! Allt börjar egentligen med tänket kring Nasa och deras CGI. Du kan ju börja med att studera bilderna som du blivit skedmatad med hela livet..

Jämför blue marble från 1970-talet originalet med den nyare bilden från där man ser månens baksida samtidigt med jorden.

Dvs när bluemarble bilden togs så var bilden på jordklotet litet. Den nyare bilden som är tagen på större avstånd bakom månen är jordklotet mycket större.

Du kan snacka om NASA, CGI och skedmatning bäst du vill. Du har fortfarande kvar att förklara hur Södra Korset kan vara rakt söderut överallt trotts att söderut är olika riktningar på en skiva plus att breddgraderna blir kortare och kortare desto längre söderut du kommer. Avstånden går inte att dölja med någon CGI. Istället för att försöka besvara Löktårtas fråga så börjar du för tusende gången med tramset om NASA, och CGI.
Senast redigerad av Jonas1968 2022-08-27 kl. 18:05.
Citera
2022-08-27, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Du kan snacka om NASA, CGI och skedmatning bäst du vill. Du har fortfarande kvar att förklara hur Södra Korset kan vara rakt söderut överallt trotts att söderut är olika riktningar på en skiva plus att breddgraderna blir kortare och kortare desto längre söderut du kommer. Avstånden går inte att dölja med någon CGI. Istället för att försöka besvara Löktårtas fråga så börjar du för tusende gången med tramset om NASA, och CGI.

Bra att du håller med om att Nasa är trams. Det är viktigt att börja nysta upp i rätt ände som farmor brukade säga!🙂

Även du Jonas måste väl hålla med om att enda sättet för oss att få ett slutgiltigt svar på denna fråga hade ju varit om

Nasa hade varit ärliga och sagt sanningen. Nasa-tramset har absolut med FE-rörelsen att göra.

Det med södra korset har jag inget svar på än men ge mig 50milj dollars om dagen (samma som nasa får) så ska

jag lösa det åt dig.
Citera
2022-08-27, 18:57
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Bra att du håller med om att Nasa är trams. Det är viktigt att börja nysta upp i rätt ände som farmor brukade säga!🙂

Även du Jonas måste väl hålla med om att enda sättet för oss att få ett slutgiltigt svar på denna fråga hade ju varit om

Nasa hade varit ärliga och sagt sanningen. Nasa-tramset har absolut med FE-rörelsen att göra.

Det med södra korset har jag inget svar på än men ge mig 50milj dollars om dagen (samma som nasa får) så ska

jag lösa det åt dig.
Då får du nog bevisa vad NASA har ljugit om.
Citera
2022-08-27, 18:59
Medlem
Citat:
...Även du Jonas måste väl hålla med om att enda sättet för oss att få ett slutgiltigt svar på denna fråga hade ju varit om Nasa hade varit ärliga och sagt sanningen.

Nej verkligen inte. Mitt tips är att sluta fixera dig vid NASA och i stället börjar tänka själv.

Citat:
...Nasa-tramset har absolut med FE-rörelsen att göra....
.

Nej verkligen inte. Jag och miljontals andra har listat ut hur jorden ser ut helt oberoende av NASA. Till och med de gamla grekerna lyckades lista ut jordens form - och de gjorde det tusentals år innan NASA ens var påtänkt.

Citat:
...Det med södra korset har jag inget svar på än ...

Du har inte heller något svar på alla andra bevis för jordens form. Gravitation, Polstjärnans läge över horisonten, solens position, halvmånens lutning, det faktum att WGS84 är en perfekt modell över jorden, gyrokompassen, årstider, tidvatten, horisonten... listan kan göras hur lång som helst.

En normalt funtad människa kan dra slutsatser från det faktum att vardagliga observationer inte är förenliga med en platt jord. Och det är definitivt inget vi behöver NASA för.
Citera
2022-08-27, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Nej verkligen inte. Mitt tips är att sluta fixera dig vid NASA och i stället börjar tänka själv.

Nej verkligen inte. Jag och miljontals andra har listat ut hur jorden ser ut helt oberoende av NASA. Till och med de gamla grekerna lyckades lista ut jordens form - och de gjorde det tusentals år innan NASA ens var påtänkt.

Du har inte heller något svar på alla andra bevis för jordens form. Gravitation, Polstjärnans läge över horisonten, solens position, halvmånens lutning, det faktum att WGS84 är en perfekt modell över jorden, gyrokompassen, årstider, tidvatten, horisonten... listan kan göras hur lång som helst.

En normalt funtad människa kan dra slutsatser från det faktum att vardagliga observationer inte är förenliga med en platt jord. Och det är definitivt inget vi behöver NASA för.

Du verkar gå på repeat i varje inlägg! Samma gamla grek som levde för 500 år sedan! Skärp dig för fan!
Citera
2022-08-27, 19:16
Medlem
Citat:

jag lösa det åt dig.

Vilken sanning då finns ju tusentals videor och foton på globen och alla länder som varit på månen.

Alla andra planeter är glober som du kan se med kikare eller på observatorium.

Och alla austronauter som tagit bilder och ute i rymden just nu.
Så du menar att alla dem har fått munkavel att inte säga som det är trots att det snart är 2023 och dem ska ut igen på månen.
Ingen har sagt nåt Nasa måste ha en väldig hållhake på all personal och rymdstyrelser i olika länder sure.
Väx upp kom ut i verkligheten

Det är FL som inte har några bevis fixa ett foto ni är bara konspiratoriska och har inga fysiska bevis.
Varför åker inte FL ut i rymden och ser krökningen tex och allt men det vägrar ni trots att det har erbjudits under åren det kallar jag fegt och inte vill inse sanningen att jorden är en glob.
Istället gör vissa youtube videos som är lätt att motbevisa och så dåliga ibland
Skulle inte förvåna mig om fl ledarna tjänar pengar på er och egentligen skrattar åt det.

Folk har vetat i flera tusen år att globen är rund.

Angående blue marble 2012 skriver dem.
What you see here is an ultra-high-resolution true-color photo of North and South America, as seen by NASA’s Suomi NPP satellite (larger version below). Because Suomi is only 512 miles (824km) up, it cannot see the whole of Earth at one time; instead, a bunch of separate photos are stitched together to create a complete Blue Marble.
Där är väl orsaken
Senast redigerad av Eagle5555 2022-08-27 kl. 19:27.
Citera
2022-08-27, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Då får du nog bevisa vad NASA har ljugit om.

Förklara föregående för löktårta! Bluemarble bilden skitliten och jämför med den senaste 2012 tror jag, där

bilden på jorden är tagen bakom månen. Differensen är enorm.

Det är bevis nog!
Citera
2022-08-27, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eagle5555
Vilken sanning då finns ju tusentals videor och foton på globen och alla länder som varit på månen.

Alla andra planeter är glober som du kan se med kikare eller på observatorium.

Och alla austronauter som tagit bilder och ute i rymden just nu.
Så du menar att alla dem har fått munkavel att inte säga som det är trots att det snart är 2023 och dem ska ut igen på månen.
Ingen har sagt nåt Nasa måste ha en väldig hållhake på all personal och rymdstyrelser i olika länder sure.
Väx upp kom ut i verkligheten

Det är FL som inte har några bevis fixa ett foto ni är bara konspiratoriska och har inga fysiska bevis.
Varför åker inte FL ut i rymden och ser krökningen tex och allt men det vägrar ni trots att det har erbjudits under åren det kallar jag fegt och inte vill inse sanningen att jorden är en glob.
Istället gör vissa youtube videos som är lätt att motbevisa och så dåliga ibland
Skulle inte förvåna mig om fl ledarna tjänar pengar på er och egentligen skrattar åt det.

Folk har vetat i flera tusen år att globen är rund

Så föklara för mig varför yt flyttar ner de mest seriösa FE- kanalerna algoritmiskt? Samtidigt flyttar man upp

de mest löjeväckande kanalerna där man målar upp en jorden som en pannkaka farandes i rymden.

Om det nu är så oskyldigt med detta så varför raderades tiotals kanaler förra året? Men samtidigt får vålds och

sexistiska filmer finnas kvar.

Är det för att man inte vill att folk ska bli nyfikna och se vad det handlar om?
Citera
2022-08-27, 19:51
Medlem
Citat:
Så föklara för mig varför yt flyttar ner de mest seriösa FE- kanalerna algoritmiskt? Samtidigt flyttar man upp

de mest löjeväckande kanalerna där man målar upp en jorden som en pannkaka farandes i rymden.

Om det nu är så oskyldigt med detta så varför raderades tiotals kanaler förra året? Men samtidigt får vålds och

sexistiska filmer finnas kvar.

Är det för att man inte vill att folk ska bli nyfikna och se vad det handlar om?
Vaddå handlar om
Läs tidigare vad jag skrivit tror du Nasa har nån sorts hållhake på alla anställda över hela världen är det nån som säger nåt försvinner dem över hela världen.
Fattar du inte själv hur sjukt det låter
Citera
2022-08-27, 19:54
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Förklara föregående för löktårta! Bluemarble bilden skitliten och jämför med den senaste 2012 tror jag, där

bilden på jorden är tagen bakom månen. Differensen är enorm.

Det är bevis nog!
Att fotografier kan kopieras i olika förstoringar är välkänt. Varför skulle ett förstorat foto vara lika med CGI?
Citera
2022-08-27, 19:55
Medlem
Sadomans avatar
Citat:

Igen med denna totala brist på förståelse om kameror och fotografi. Tröttsamt. Vi har förklarat detta så många gånger. Det är en enkel fråga om brännvidd.

Objektiv med olika brännvidder ger objekt olika storlekar, även i proportion till andra objekt. Ta två bollar med olika storlek och testa. Lägg bollarna i linje med lite avstånd från varandra och placera kameran ,med objektivet på kortast brännvidd, så att den minsta bollen är närmast kameran. Se till att båda bollarna är i bild. Ställ nu om objektivet så det är på längst brännvidd. Allt ser annorlunda nu. Du måste flytta kameran längre bort från minsta bollen för att den ska bli lika stor i bild som i första bilden. Och vad händer med stora bollen då?

Citat:

Plattjordare struntar fullständigt i sanningen och verkligheten. De lever i en total fantasi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in