Citat:
Ursprungligen postat av
matteusnorge
Det är mycket märkligare att du tror att platsen vi står på är fristående från allt annat. Det är också väldigt konstigt att du inte litar på min eller någon annans syn. Ja, du litar inte på din egen syn heller! Du lever därför i en drömvärld, helt befriad från verkligheten.
Då är det ingen idé att berätta att vi vet exakt när solen går upp och går ner över hela världen. Och det är nog lika slösaktigt att berätta att jag har sett att det stämmer på alla platser jag har varit på jordklotet och att det dessutom passar perfekt med en rund jord och absolut inte med en platt..
Men tvivelaktiga videor gjorda av människor som tjänar pengar på folks godtrogenhet, du tror uppenbarligen på dem!
Jag tror inte på nån. Jag har kastat bort allt både Globen och platt-modellen.
Lyssnar inte på nån, spec inte om historier om rymdfärder och annat som kräver ett gäng supermänniskor som vet allt.
Har bara listat ut ett experiment än å det har jag skrivit om.
Solen verkar gå ner ja. Men jag har sett en film där den zoomas upp igen. Fejk kanske. Och då var den halvt nere. Så perspektiv har ju nånting med det å göra. Men du kanske har rätt och vi listat ut allt. Men jag är skeptisk för jag vet att människor är dum i huvudet. Just så dum så en stor bluff kan fungera.
Sen är jag osäker på om jorden, materia existerar utan observatör. Så det kanske är mer en realm som ett medvetande måste vara inblandat i för att saker formas och ses på ett visst sätt. Men det är väl mer simuleringsteorin att allt renderas el vad det heter framför dig.
Synkronisitet är märkligt också och hör till det.
Sen är det roligt att debattera mot hela den etablerade vetenskapen runt detta. Lite hjärngympa.