2022-08-24, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeavensDevils
Nej, Ebba var trots att hon lurat Esbjörn inte villig att backa. Då är det lätt hänt att svara med fula knep.

Resultatet av hennes trixande har vi idag - en dement gammal man som känner sig lurad på sitt släkthus och en ung KD-ledare som lurat sig till ett släkthus, i anslutning till detta blivit anmäld för polisen två gånger och fått dryga böter och en villkorlig dom.
Visst känner du till att det inte är det minsta olagligt att bli polisanmäld? Man behöver inte ens ha gjort något fel. Som när Ebba Busch blev okynnesanmäld för skadegörelse fast hon hade tillstånd av Esbjörn Bolin att börja röja. Det var en ren okynnesanmälan som en del av den mediala utpressning som hon utsatts för.

Jag tror faktiskt att du känner till detta även om du väljer att framställa det som att Ebba Busch fått böter och en villkorlig dom efter denna polisanmälan. Du väljer medvetet att presentera det så trots att du vet sanningen. För sanningen är inget som du värderar särskilt högt. Du vill bara skada en politisk motståndare till varje pris.
Senast redigerad av N.Armstark 2022-08-24 kl. 11:39.
2022-08-24, 12:17
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Om du tycker så föreslår jag att du slutar skriva i tråden. Har till och med svårt att förstå va för du fortsätter läsa den.

Om det är glasklart, klappat och klart för dig, så är det bara att gå vidare.

Jag som fortfarande anser mycket vara en klart; omoraliskt, fult och mycket egoistiskts gjort av Ebba lär fortsätt skriva ett tag till.

Tror inte du haft många rätt hittills. Och du ger dig uppenbart inte, överbevisad som du är.
Sanningen är din och ingen annans.
2022-08-24, 13:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Visst känner du till att det inte är det minsta olagligt att bli polisanmäld? Man behöver inte ens ha gjort något fel. Som när Ebba Busch blev okynnesanmäld för skadegörelse fast hon hade tillstånd av Esbjörn Bolin att börja röja. Det var en ren okynnesanmälan som en del av den mediala utpressning som hon utsatts för.

Jag tror faktiskt att du känner till detta även om du väljer att framställa det som att Ebba Busch fått böter och en villkorlig dom efter denna polisanmälan. Du väljer medvetet att presentera det så trots att du vet sanningen. För sanningen är inget som du värderar särskilt högt. Du vill bara skada en politisk motståndare till varje pris.
Det är riktigt att bevisningen i det ena ärendet inte var tillräcklig för att kunna lagföra Ebba.
I det andra rådde dock inga tvivel och Ebba fick dryga böter och villkorlig dom.

Att blunda för det och försköna andra oanständiga och hänsynslösa saker som Ebba gjort under denna affär, är ett mycket påtagligt bevis för att man har en underliggande politisk agenda.

För så var det väl, allt som Ebba har gjort fel, har hon gjort bara för att hon är så snäll.
Alltså tack, verkligen tack för den kommentaren. Den kommer jag komma på mig själv att skratta åt länge.
Senast redigerad av HeavensDevils 2022-08-24 kl. 13:26.
2022-08-24, 13:35
Medlem
Citat:
Du och somliga andra får helt enkelt acceptera att om man inte är driven av politiska motiv att skydda en viss person, tycker man att det är oanständigt och hänsynslöst att avlura en äldre dement man sitt släkthus. Det är normalt att ställa sig negativ till sådana handlingar och ni kommer aldrig att få människor som är vid sina sunda vätskor att acceptera det.

Vänder vi på det så är det väl också du som får acceptera att ditt resonemang helt bygger på att man ställer upp på beskrivningen att någon lurat av en äldre dement man dennes släkthus. OM man köper att det är så tror jag alla instämmer i att det är både oanständigt och hänsynslöst.

MEN det är ju där bilderna går isär, det finns ingen dement äldre, och något lurande har heller aldrig bevisats förekomma och därmed så kan man hellre inte tycka att det är oanständigt osv.

Det finns saker som kan tolkas i den riktning du förespråkar, men till stor del så faller de platt till marken eftersom Esbjörn med flera ALDRIG har framfört dem som argument, och anser man inte själv, eller ens ombud, att det är så kan rimligen inte motparten heller ha något ansvar.
2022-08-24, 13:37
Medlem
Citat:
Det är riktigt att bevisningen i det ena ärendet inte var tillräcklig för att kunna lagföra Ebba.
I det andra rådde dock inga tvivel och Ebba fick dryga böter och villkorlig dom.

Att blunda för det och försköna andra oanständiga och hänsynslösa saker som Ebba gjort under denna affär, är ett mycket påtagligt bevis för att man har en underliggande politisk agenda.

För så var det väl, allt som Ebba har gjort fel, har hon gjort bara för att hon är så snäll.
Alltså tack, verkligen tack för den kommentaren. Den kommer jag komma på mig själv att skratta åt länge.
Man kan väl inte göra annat än skratta åt alla kommentarer som du får, du lägger upp för straffsparkar med dina tramsiga resonemang och ordlekar. Givetvis var inte bevisningen tillräcklig eftersom Esbjörn Bolin själv medgav till polisen att han gett sitt tillstånd till röjningen. Det är svårt att föreställa sig vilken bevisning som skulle vara tillräcklig i det fallet. Har du någon teori?
2022-08-24, 13:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pappa65
Denna idiot HeavensdDevils överbevisas gång på gång att hans påhitt och lögner inte är överensstämmande med fakta. Lika fullt får han tydligen helt enligt reglerna fortsätta att sprida sina påhitt och lögner. Hans skit vederläggs gång på gång men han fortsätter lika fullt. Ni som orkar med att diskutera med idioten är enastående och jag högaktar er. Ni försöker visa att en fastighetsaffär är en fastighetsaffär och att Esbjörns fastighetsaffär har gått rätt till fram tills hans "nära och kära" inledde en attack mot köparen och detta för egen vinning inte för Esbjörns skull.

Sedan har denne totala idiot mage att skriv så här:

Detta är tydligen även det enligt alla regler för skitstöveln stoppas ju aldrig. Yttrandefrihet javisst men inte till priset av sanningen. Sanningen som döljs då en dåre som HeavenDeavils får skriva precis vad som helst.

Detta var och är en fastighetsaffär där säljaren själv har bevisat sin rättsförmögenhet, att priset var rätt och att inget tvång utövats på honom innan köpekontraktet undertecknades 20200820 och han sålde sina fastigheter. Alla andra påståenden och lögner är inte annat än skit som sprids av idioter!
Nä, det finns inget av vad jag har skrivit som motbevistats som du säkert vet om du tänker efter. Däremot har det skapats konspirationsteorier av bla dig, på grundval av mycket fragmenterad information ifylld med overifierade fantasier. Jag är inte särskilt imponerad över narrativen det gett upphov till.

Att du utifrån detta anser dig sitta på den absoluta sanningen och att alla som inte böjer sig för den inte borde tillåtas skriva, för tankarna till Nordkorea. Där är man också indoktrinerad av en ledare som aldrig gör fel, utom när den är för snäll.
2022-08-24, 13:42
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
en dement gammal man som känner sig lurad på sitt släkthus

Skulle du kunna förklara vem han är, denne man som du skriver om i varje inlägg.
Vad har han med detta att göra och vem är han, är det vännen Ulf du menar eller?
2022-08-24, 13:46
Medlem
Citat:
Nä, det finns inget av vad jag har skrivit som motbevistats som du säkert vet om du tänker efter. Däremot har det skapats konspirationsteorier av bla dig, på grundval av mycket fragmenterad information ifylld med overifierade fantasier. Jag är inte särskilt imponerad över narrativen det gett upphov till.

Att du utifrån detta anser dig sitta på den absoluta sanningen och att alla som inte böjer sig för den inte borde tillåtas skriva, för tankarna till Nordkorea. Där är man också indoktrinerad av en ledare som aldrig gör fel, utom när den är för snäll.
Det är väl du som ska bevisa att det du skriver är sant? Med din omvänd bevisbörda blir det lätt att hävda vad som helst och hålla fast vid att det är sanningen ända tills någon annan bevisar motsatsen.
2022-08-24, 13:50
Bannlyst
Citat:
Man kan väl inte göra annat än skratta åt alla kommentarer som du får, du lägger upp för straffsparkar med dina tramsiga resonemang och ordlekar. Givetvis var inte bevisningen tillräcklig eftersom Esbjörn Bolin själv medgav till polisen att han gett sitt tillstånd till röjningen. Det är svårt att föreställa sig vilken bevisning som skulle vara tillräcklig i det fallet. Har du någon teori?
Vill bara påpeka att om jag gjort några fel är det bara för att jag är för snäll.

Beträffande det som du paranoidt tolkar som ordlekar, så är det inte så att Esbjörn ansåg att han gett tillåtelse till röjning i den omfattning som skedde. Självfallet litar du återigen blint och okritiskt på den du skyddar av politiska skäl, men polisen som inte har någon agenda att göra det, fann att det inte gick att bevisa om Esbjörn hade rätt i sin anklagan.

Om man är det minsta juridiskt bevandrad betyder det inte att Esbjörn nödvändigtvis hade fel och vad det verkligen inte bevisar är att Esbjörn tyckte att det gått rätt till.

Personligen är jag övertygad om att om Esbjörn gett tillåtelse att röja lite sly och Ebba hade skövlat tomten och huset längs marken, hade du ansett att hon fått tillåtelse till det.
2022-08-24, 13:53
Bannlyst
Citat:
Det är väl du som ska bevisa att det du skriver är sant? Med din omvänd bevisbörda blir det lätt att hävda vad som helst och hålla fast vid att det är sanningen ända tills någon annan bevisar motsatsen.
Fast jag har lagt fram betydligt mycket fler bevis än vad du har gjort till ditt fantasidrivna och krystade narrativ, där du av politiska skäl gör Ebba vit som snö.
2022-08-24, 13:54
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:

Det är svårt att motbevisa den som inte visat några egna bevis, utan hänvisar till sina tidigare svar.
Det finns inga bevis där heller bara gallimatias och länkar till Brännström & Binninge.
Visa oss nu dina bevis, ge det en ärlig chans nu så det blir möjligt att motbevisa dig.
Du anser dig sitta på den absoluta sanningen och de som inte böjer sig borde inte tillåtas svara dig.
Frågan är, varför gömmer du då alla dessa dina bevis om du har den absoluta sanningen!?
2022-08-24, 13:55
Medlem
Ingen av skribenterna här var väl med och därmed har vi alla bara historier att basera det på, kombinerat med vad parterna i efterhand har kunnat lägga fram.

Jag tror de flesta kan ställa upp på att Esbjörn vid i vart fall några tillfällen ångrat sig, och det är inte det frågan gäller. Vilken skyldighet har en köpare att försäkra sig om att säljaren kan och vill sälja? Uppenbart finns generella förhållanden som kan upphäva ett köp, men den part som vill åberopa det måste framföra det.

Får jag köpa en tavla på loppis för en struntsumma fast jag vet/anar att den är värd betydligt mer?

Får jag efter att ha sett en tavla hemma hos någon erbjuda denne att sälja den till mig för en summa, vid nej höja budet, kanske mer än en gång och till slut köpa den, trots att priset även fortsättningsvis är betydligt under värdet.

Citat:
Ja, du och några andra här har valt att helt köpt Ebbas historia från början till slut. Ett märkligt förhållningssätt enligt mig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in