2022-08-22, 14:26
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Please. Lägg ner. Det finns inga som helst frågetecken att räta ut.
Om du tycker så föreslår jag att du slutar skriva i tråden. Har till och med svårt att förstå va för du fortsätter läsa den.

Om det är glasklart, klappat och klart för dig, så är det bara att gå vidare.

Jag som fortfarande anser mycket vara en klart; omoraliskt, fult och mycket egoistiskts gjort av Ebba lär fortsätt skriva ett tag till.
2022-08-22, 14:31
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag är bara intresserad av hur oseriöst denna tvist egentligen hanterades av framför allt Binninge. Om han lämnade in en undervärdering och dessutom en psykologutredningen som i praktiken motsade deras talan så tyder det på grav ointelligens eller att det aldrig fanns någon tanke att fallet ens skulle gå till en rättegång.

Han satsade förmodligen allt på att utpressningen skulle lyckas och brydde sig egentligen inte ens om att försöka styrka sin egen talan. Det handlade bara om att hålla rätten nöjd genom att lämna in något dokument vid varje deadline, vad som stod i pappren var underordnat eftersom gänget var helt säkra på att det skulle räcka med medias rapportering för att få en känd politiker att backa av rädsla för opinionstrycket.

Han har förut kört med denna metod och då kommit ur med skitkastning i stället för att faktist jobba med uppdraget

Jag håller med dig! han ville nog bara utnyttja medias tryck för att kunna slå sig för bröstet.
Han har faktist även avslöjat sig själv då frågan kom: Är detta Esbjörms vilja?
Ööää ja tror det......
2022-08-22, 15:02
Medlem
Moral är för vissa något mycket suspekt och märkligt. För oss andra är det att följa lag, vara respektfulla mot våra medmänniskor och följa logiska resonemang. Då är det lätt att förkasta människor som Binninge som ljugit sig blå i denna affär. Likaså förstår de moraliska att man inte får förfalska dokument som Sture eller få påskrift på testamente vid dödsbädd som M Majkgård. Och att försöka få Esbjörn under förvaltning är rent svinaktigt för alla utom de med ekonomiskt och/eller politiskt intresse.
2022-08-22, 17:49
Bannlyst
Ja halleda, försöker Ebbas tillskyndare fortfarande sopa igen spåren efter hennes lurendrejeri mot en dement gammal man.
Det finns uppenbarligen starka politiska motiv bakom all tid och energi som läggs. Men det är klart, det är snart val, och då är inga offer för stora.
2022-08-22, 17:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pappa65
Moral är för vissa något mycket suspekt och märkligt. För oss andra är det att följa lag, vara respektfulla mot våra medmänniskor och följa logiska resonemang. Då är det lätt att förkasta människor som Binninge som ljugit sig blå i denna affär. Likaså förstår de moraliska att man inte får förfalska dokument som Sture eller få påskrift på testamente vid dödsbädd som M Majkgård. Och att försöka få Esbjörn under förvaltning är rent svinaktigt för alla utom de med ekonomiskt och/eller politiskt intresse.
Men blunda för att pressa och lura en dement gammal man, den duckar du för - av ädla politiska skäl.
2022-08-22, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeavensDevils
Ja halleda, försöker Ebbas tillskyndare fortfarande sopa igen spåren efter hennes lurendrejeri mot en dement gammal man.
Det finns uppenbarligen starka politiska motiv bakom all tid och energi som läggs. Men det är klart, det är snart val, och då är inga offer för stora.
Vad menar du med lurendrejeri? Hur lurade hon Esbjörn Bolin?
2022-08-22, 17:59
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Men blunda för att pressa och lura en dement gammal man, den duckar du för - av ädla politiska skäl.

Inte ens Esbjörn påstår att Ebba har pressat honom, eller lurat honom. Inte heller var och är han diagnosterad dement, så jag ser fram emot verifierbara fakta på det du påstår.
2022-08-22, 18:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Vad menar du med lurendrejeri? Hur lurade hon Esbjörn Bolin?
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Inte ens Esbjörn påstår att Ebba har pressat honom, eller lurat honom. Inte heller var och är han diagnosterad dement, så jag ser fram emot verifierbara fakta på det du påstår.

"Esbjörn känner sig lurad av Ebba"
https://www.expressen.se/ekonomi/bostad/esbjorn-stanger-dorren-for-affaren-med-ebba-busch/

"Esbjörn, 82, känner sig återigen lurad av Ebba Busch."
https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/974888-esbjorn-overklagar-forlikningen-med-ebba-busch-blivit-lurad

"Buschs motpart i hustvisten, säljaren Esbjörn, känner sig lurad ännu en gång"
https://www.altinget.se/artikel/altinget-avslojar-esbjorn-overklagar-forlikningen-med-ebba-busch
2022-08-22, 18:03
Medlem
Citat:

Esbjörn är av Uppsala Tingsrätt förklarad inte behöva förvaltare, så ev demens saknar helt intresse i fastighetsaffären.
2022-08-22, 18:06
Medlem
Citat:
"Esbjörn känner sig lurad av Ebba"
https://www.expressen.se/ekonomi/bostad/esbjorn-stanger-dorren-for-affaren-med-ebba-busch/

"Esbjörn, 82, känner sig återigen lurad av Ebba Busch."
https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/974888-esbjorn-overklagar-forlikningen-med-ebba-busch-blivit-lurad

"Buschs motpart i hustvisten, säljaren Esbjörn, känner sig lurad ännu en gång"
https://www.altinget.se/artikel/altinget-avslojar-esbjorn-overklagar-forlikningen-med-ebba-busch
Dina länkar leder till citat med Binninge, jag trodde inte att du heller hade så höga tankar om honom.

Jag frågade hur du menar att Ebba Busch har lurat Esbjörn Bolin, inte hur Binninge menar. Det vore intressant att veta eftersom du upprepar det hela tiden.
”Esbjörn vill inte sälja gården. Det handlar inte om pris. Han känner sig lurad av Ebba. Esbjörn vill därför inte ha ett personligt möte. Han vill nämligen inte bli lurad igen”, skriver ombudet Johann Binninge.
Känner sig lurad av Ebba? Vad menas med det?
– Han känner sig lurad, han känner sig pressad. Det är den ståndpunkt han har haft ända sedan början. Hon har utnyttjat hans lättsinne.
På vilket sätt är han lurad?
– Lurad kan man vara på många sätt. Han har varit uppvaktad av henne, inte på sånt sätt han trodde att de hade någon relation, men smickrad och uppvaktad, säger Johann Binninge.
2022-08-22, 18:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pappa65
Esbjörn är av Uppsala Tingsrätt förklarad inte behöva förvaltare, så ev demens saknar helt intresse i fastighetsaffären.
Det kan man tycka.
Personligen tycker jag att det är riktigt illa att lämna en dement gammal man kännande sig lurad på sitt släkthus efter att ha gjort upp affären ensam med honom.

Att det är en KD-ledare med äldrefrågor högst på agendan gör inte saken bättre.

Man måste vara väldigt politiskt indoktrinerad för att kunna blunda för ett sådant beteende.
2022-08-22, 18:12
Medlem
Citat:
Det kan man tycka.
Personligen tycker jag att det är riktigt illa att lämna en dement gammal man kännande sig lurad på sitt släkthus efter att ha gjort upp affären ensam med honom.

Att det är en KD-ledare med äldrefrågor högst på agendan gör inte saken bättre.

Man måste vara väldigt politiskt indoktrinerad för att kunna blunda för ett sådant beteende.
Hur lurade Ebba Busch honom, rent konkret alltså?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in