2022-08-12, 08:11
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeavensDevils
Jag har funderat på, upplyst av trådens intellektuella religiösa giganter, om det kan vara så att Esbjörn, hans vänner, juridiska ombud, reportrar som skrivit om historien, läkares och psykologers utlåtande , dom som utrett Esbjörn, Kubun, Merry, Freducation och inte minst de fantastiskt nyanserade skribenter i tråden, med Armstark som största föredöme, att scientologerna är de som motsätter sig sanningen. Det hade förklarat en hel del av invändningarna mot att en rapp, pigg och stark kvinna som ville ha ett hus mot hennes dementas äldre säljares vilja.

Vi som sett ljuset, vet att det är gott att pissa på den äldre mannens vilja. Frågan är vad vi borde göra med de otrogna?

Det anklagades tidigt livets ord för detta, troligen som hämnd för att köparen lämnat dom för 15år sedan.
Framförde flera gånger att den enda sekten fanns på Odalgården, det känns tryggt att även du insett detta.
Pissar på någons vilja görs det inte, då den äldre mannen nu för 3 gången varit tvungen visat sin vilja.

De otrogna då frågar du dig? Låt oss göra som det står i koranen är mitt förslag.
Läs på lite så förstår du……
2022-08-12, 08:21
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Det anklagades tidigt livets ord för detta, troligen som hämnd för att köparen lämnat dom för 15år sedan.
Framförde flera gånger att den enda sekten fanns på Odalgården, det känns tryggt att även du insett detta.
Pissar på någons vilja görs det inte, då den äldre mannen nu för 3 gången varit tvungen visat sin vilja.

De otrogna då frågar du dig? Låt oss göra som det står i koranen är mitt förslag.
Läs på lite så förstår du……

Det gick så långt så att Livets Ord blev OFf Topic tråden.
(FB) Ebba Busch i fastighetsbråk med Esbjörn, 81. Överklagade tillbakadraget 2022-07-19
2022-08-12, 08:27
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
men lagfarten då? Är inte det en nödvändighet för henne att ha? Har fortfarande Esbjörn kvar den sk dispositionsrätten? Har väl snart gått ett år av den nu? Har Esbjörn nyttjat den på något sätt? Två år kvar då eller...?

EDIT:jo jag googlade på "lagfart" - det är då man blir registrerad ägare när man får en lagfart - ett ägarbevis helt enkelt - Så Ebba har inte fått ut nån lagfart, för hon har väl sökt? När sökte hon om att få en lagfart över fastigheten hon köpt av Esbjörn? Dröjer det.....varför?

Lagfart är ingen nödvändighet att ha, Köpeavtalet gör dig till juridisk ägare.
Hon sökte som lagen i JB föreskriver inom 3 mån från då hon blev juridisk ägare.
Sedan oktober 2020 har hon vilande lagfart då köpebrevet saknades.
Ingen har då kunnat ta ut pantbrev på 600.000:- eller skriva fastigheten på annan.
Sedan oktober 2021 har komplett ansökan med köpebrev funnits.
Det har dröjt p.g.a Esbjörn och hans entourages processvilja.
Nu har Esbjörn personligen satt stopp för Stures fortsatta processande, så han får ut pengarna från bl.a länstyrelsen och klientmedelskonto hos advokatbyrån, slog ju stopp p.g.a överklagan av stadfästelsen.
Går ju lite långsamt hos inskrivningsmyndigheten men lagfarten kommer, oroa dig inte.
2022-08-12, 08:28
Medlem
Evaristos avatar
Dags nu att släppa harvandet av samma fakta och lögner varv efter varv. Låt dem hålla på. Håll istället ögonen på vad som händer med pengarna, med Esbjörns boende osv. Bevaka kretsen av Esbjörns "hjälpare". Det kan vara magert nyhetsflöde ett tag nu, men det kommer. Pengarna eller fordringarna flyter upp i tvister förr eller senare.
2022-08-12, 09:09
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evaristo
Dags nu att släppa harvandet av samma fakta och lögner varv efter varv. Låt dem hålla på. Håll istället ögonen på vad som händer med pengarna, med Esbjörns boende osv. Bevaka kretsen av Esbjörns "hjälpare". Det kan vara magert nyhetsflöde ett tag nu, men det kommer. Pengarna eller fordringarna flyter upp i tvister förr eller senare.

Helt korrekt, de faktaresistenta är fortfarande faktaresistenta och får leka vidare med dockskåpet.
Sen är det så att follow the money always follow the money gäller fortfarande.
”Pengarna eller fordringarna flyter upp i tvister förr eller senare.”
2022-08-12, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Men vänta nu, Ebba har ju erkänt sig skyldig till förtalsbrottet. Menar du att vi inte kan lita på Ebbas ord?

Du har rätt i att inte Ebba är juridisk ombud, men hon är politiker. Det ch politiker lär väl vara ett av de yrken där förtroende spelar störst roll.

Jag tänker att man inte behöver en speciellt högt utvecklad nivå på sin etik och moral känsla för att förstå att i en fastighetsaffär som är aktuell två år efter att kontraktet skrevs luktar illa.

För att frikänna ena parten från moraliskt ansvar över det inträffade är det nog inte en högt utvecklad känsla för etik och moral man behöver, snarar är det en förmåga att se väldigt selektivt på begreppen.

Det är knappast Ebbas fel att det luktar illa, hon har gjort det som förväntas av en köpare och mer därtill, skulle påstå att hon vart både tålmodig och generös mot gubbtjuven.

Vad förtroendet som politiker anbelangar så tycker jag det är starkt av Ebba att inte vika ner sig för detta rövargäng. Skulle nog påstå att vilken annan politiker som helst skulle skitit brallorna när det började hotas om medial utpressning, och ryggradslöst köpt tystnad från rövargänget.
Tycker detta stärker Ebbas förtroende och det verkar återspegla sig i opinionssiffrorna, folk gillar inte messproppar och kappvändare.

Personligen har jag dock inte mycket till övers för vare sig Ebba eller hennes parti, men i denna hustvist har jag hittills inte sett något som talar mot Ebbas utsaga om vad som faktiskt hänt....
2022-08-12, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Om Ebba ska få rättighet att sälja fastigheten så måste hon väl ha en lagfart.....eller?

Ebba sökte lagfart hösten 2020 och ansökan förklarades vilande i avsaknad av köpebrev.
Genom ansökan blockerade hon Eabjörn från att avhända sig fastigheterna en gång till och att ta ut nya pantbrev.

Lagfarten har varit vilande genom hela processen tack vare att Esbj överklagade stdsfästelsen av förlikningen. I och med HD:s beslut föreligger inte längre något hinder för att ge Ebba lagfart och om man inte är en fullkomligt efterbliven jävla idiot så kollar man det hos lantmäteriet.
2022-08-12, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Hon skrev något om att göra henne mör. Och med henne menade hon Ebba.

Att Majkgård finns på Facebook är ju väldigt lätt för dig att kolla.

IDIOT !!!
Det var i MPL:s facebookinlägg och den som använde uttrycket "mör" var Susanne Flyborg, en kärring som varit involverad i binninges rättshaveristorganisation.
Om du hade läst tråden i stället för att sitta och fantisera ihop skit om Ebba hade du haft koll på det.
Facebook-inlägg från Majkgård har såvitt jag vet öht inte diskuterats alls i tråden, men rätta mig gärna om jag har fel på den punkten

https://www.google.com/search?rlz=1C1GCEV_en&q=Susanne+Flyborg+Flashback& sa=X&ved=2ahUKEwjOyJnE4sD5AhWeVvEDHT47CUIQ1QJ6BAgd EAE&biw=1680&bih=907&dpr=1

Här är hela facebook-konversationen där iden om att smutskasta Ebba via mediadrev togs upp.
https://anonfiles.com/e2g60d34yc/Uppsala_TR_T_8555-20_Aktbil_76_Bilaga_2_pdf
2022-08-12, 09:44
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
IDIOT !!!
Det var i MPL:s facebookinlägg och den som använde uttrycket "mör" var Susanne Flyborg, en kärring som varit involverad i binninges rättshaveristorganisation.
Om du hade läst tråden i stället för att sitta och fantisera ihop skit om Ebba hade du haft koll på det.
Facebook-inlägg från Majkgård har såvitt jag vet öht inte diskuterats alls i tråden, men rätta mig gärna om jag har fel på den punkten

https://www.google.com/search?rlz=1C1GCEV_en&q=Susanne+Flyborg+Flashback& sa=X&ved=2ahUKEwjOyJnE4sD5AhWeVvEDHT47CUIQ1QJ6BAgd EAE&biw=1680&bih=907&dpr=1

Här är hela facebook-konversationen där iden om att smutskasta Ebba via mediadrev togs upp.
https://anonfiles.com/e2g60d34yc/Uppsala_TR_T_8555-20_Aktbil_76_Bilaga_2_pdf

MaryBum har lite svårt med läsförståelsen och har ännu inte lyckats läsa igenom bilagorna.
Eller om det nu var mer med orienteringsförmågan?
Men MaryBum nu säger jag detta för sista gången: läs bilagorna på sida 1 inlägg 1 i tråden så du undviker att skita dig själv i foten!
2022-08-12, 10:11
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Att han blev sur när hans nyttjanderätt upphörde var egentligen inte så konstigt, tveksamt att han ens visste vad Sture höll på med.
Och någon moral finns troligen inte hos Sture som är värd namnet.

Måste ha varit en komplett idiot som har övertalat Esbjörn att ha Sture som ombud då Sture agerar främst i Stures intresse.
2022-08-12, 10:12
Medlem
Fått svar från Uppsala Tingsrätt.

Det slutliga beslutet i förvaltarmålet (Uppsala TR Ä 1747-22) har INTE överklagats.
Laga kraft registreras på måndag.
2022-08-12, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evaristo

Jag tänkte kolla med Uppsala Tingsrätt om någon månad ifall dår-sture stämt Esbjörn för arvode.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in