2022-08-22, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeavensDevils
"Esbjörn känner sig lurad av Ebba"
https://www.expressen.se/ekonomi/bostad/esbjorn-stanger-dorren-for-affaren-med-ebba-busch/

"Esbjörn, 82, känner sig återigen lurad av Ebba Busch."
https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/974888-esbjorn-overklagar-forlikningen-med-ebba-busch-blivit-lurad

"Buschs motpart i hustvisten, säljaren Esbjörn, känner sig lurad ännu en gång"
https://www.altinget.se/artikel/altinget-avslojar-esbjorn-overklagar-forlikningen-med-ebba-busch
Dina källor är alltså 3 tidningsartiklar (som alla innehåller en hel del sakfel)

Esbjörn själv har inte uttalat sig utan det är antingen Binninges kommentar i den första eller rena Re-writes (dvs man skriver en egen artikel baserad på vad någon annan redan rapporterat)
2022-08-22, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clyo
Det borde väl vara av intresse för dig att fastigheterna redan 2007/2008 var värderade till hela 3 200 000 kr. Detta utifrån en köpeskilling på 1 777 776 kr för 5/9 av fastigheterna.

Rätt ointressant, då det finns flera värderingautlåtanden i nutid. Anledningen till att värdet idag är lågt är för att huset stått och förfallit sedan 2007/2008. Renoveringen beräknades av densia kosta runt 2,5 miljoner om jag inte minns fel. Med tanke på hur priserna på allt byggmaterial har gått upp sedan dess, så kan man nog addera en miljon till.
2022-08-22, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Hur lurade Ebba Busch honom, rent konkret alltså?

Jag är också nyfiken på hur det gick till.

För det märkliga är ju att Binninge inte lyckades lägga fram varesig en rimlig beskrivning av detta eller vettiga bevis för att något sådant skulle skett.

Som det nämndes tidigare idag. Binninge hade hoppats på att "media-mörningen" skulle funkat.
Sen klyddade han ihop lite "bevisning" som man kunde kabla ut i media så att folk som inte hade hela bilden skulle tro att det var korrekt och att Ebba hade agerat fel. (uppenbart funkade det på personer som heavensdevils och merrybum)

Dock räknande han/de inte med att Ebba skulle stå emot och hade således inget som skulle hållt i den kommande rättegången.
Hela "storyn" skulle falla när man hört alla vittnen.
Det skulle egentligen gått att avgöra bara genom att Ebbas ombud ifrågasatte varför man inte gjorde några som helst ansatser till att få till en hävning
2022-08-22, 18:23
Medlem
Citat:
Det kan man tycka.
Personligen tycker jag att det är riktigt illa att lämna en dement gammal man kännande sig lurad på sitt släkthus efter att ha gjort upp affären ensam med honom.

Att det är en KD-ledare med äldrefrågor högst på agendan gör inte saken bättre.

Man måste vara väldigt politiskt indoktrinerad för att kunna blunda för ett sådant beteende.

Politiskt hat är inte intressant. Äldrebrott som Majkgårds, Sture och Binninge begått mot Esbjörn är mycket intressantatre att studera och försöka förhindra. Men du vill skydda dessa brottslingar. Sorgligt mycket sorgligt!
2022-08-22, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wulfric
Rätt ointressant, då det finns flera värderingautlåtanden i nutid. Anledningen till att värdet idag är lågt är för att huset stått och förfallit sedan 2007/2008. Renoveringen beräknades av densia kosta runt 2,5 miljoner om jag inte minns fel. Med tanke på hur priserna på allt byggmaterial har gått upp sedan dess, så kan man nog addera en miljon till.

Precis. Jag misstänker att värdeökningen i området har ätits upp av den värdeminskning som ett vanskött hus med stora renoveringsbehov medför.

Hade det varit i ett annat område så hade detta nog inte påverkat så mycket, men just där har man ju det "lilla" problemet med att man inte kan riva hus och bygga nytt hur som helst (bevarandeplan, strandskydd etc)

Med andra ord köper man fastigheten är man fast med ett renoveringsobjekt (såvida man inte löser det med lite mindre lagliga metoder)
2022-08-22, 18:27
Bannlyst
Citat:
Dina länkar leder till citat med Binninge, jag trodde inte att du heller hade så höga tankar om honom.

Jag frågade hur du menar att Ebba Busch har lurat Esbjörn Bolin, inte hur Binninge menar. Det vore intressant att veta eftersom du upprepar det hela tiden.
”Esbjörn vill inte sälja gården. Det handlar inte om pris. Han känner sig lurad av Ebba. Esbjörn vill därför inte ha ett personligt möte. Han vill nämligen inte bli lurad igen”, skriver ombudet Johann Binninge.
Känner sig lurad av Ebba? Vad menas med det?
– Han känner sig lurad, han känner sig pressad. Det är den ståndpunkt han har haft ända sedan början. Hon har utnyttjat hans lättsinne.
På vilket sätt är han lurad?
– Lurad kan man vara på många sätt. Han har varit uppvaktad av henne, inte på sånt sätt han trodde att de hade någon relation, men smickrad och uppvaktad, säger Johann Binninge.

Jag har ingen anledning att inte tro på det ombud som Esbjörn valt att företräda honom.

Sen att Ebbas politiska tillskyndare, gör allt för att smutskasta ombud, journalister, vänner, släkt, läkare mm, för att de tycker att deras beskrivningar inte passar in i deras drivna narrativ, är inte mitt bekymmer.
2022-08-22, 18:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pappa65
Politiskt hat är inte intressant. Äldrebrott som Majkgårds, Sture och Binninge begått mot Esbjörn är mycket intressantatre att studera och försöka förhindra. Men du vill skydda dessa brottslingar. Sorgligt mycket sorgligt!
Om du anser att de begått ett äldrebrott mot Esbjörn tycker jag att du ska anmäla dem, istället för att sprida overifierade rykten på Flashback.

Att du har en dold agenda att skydda Ebba, är väldigt tydlig däremot. Om den är politisk eller personlig, kan man bara spekulera i.
2022-08-22, 18:33
Medlem
Citat:
Jag har ingen anledning att inte tro på det ombud som Esbjörn valt att företräda honom.

Sen att Ebbas politiska tillskyndare, gör allt för att smutskasta ombud, journalister, vänner, släkt, läkare mm, för att de tycker att deras beskrivningar inte passar in i deras drivna narrativ, är inte mitt bekymmer.

Det verkar vara svårt för dig att ge något konkret exempel på hur Ebba Busch har lurat Esbjörn Bolin? Hur gjorde hon rent konkret för att ”lurendreja” Esbjörn?

Citat:
Ja halleda, försöker Ebbas tillskyndare fortfarande sopa igen spåren efter hennes lurendrejeri mot en dement gammal man.
Det finns uppenbarligen starka politiska motiv bakom all tid och energi som läggs. Men det är klart, det är snart val, och då är inga offer för stora.

Citat:
Men blunda för att pressa och lura en dement gammal man, den duckar du för - av ädla politiska skäl.
2022-08-22, 18:35
Medlem
Citat:
Om du anser att de begått ett äldrebrott mot Esbjörn tycker jag att du ska anmäla dem, istället för att sprida overifierade rykten på Flashback.

Att du har en dold agenda att skydda Ebba, är väldigt tydlig däremot. Om den är politisk eller personlig, kan man bara spekulera i.
Du kanske har någon annan källa än Johann Binninge som kan verifiera att Ebba Busch har ”lurendrejat” Esbjörn och hur det i så fall rent konkret gick till? För du vill väl inte sprida overifierade rykten eller stå där med en barnmisshandlare och våldtäktsman som ditt enda sanningsvittne? Det vore väl lite pinsamt va?
2022-08-22, 18:36
Bannlyst
Citat:
Det verkar vara svårt för dig att ge något konkret exempel på hur Ebba Busch har lurat Esbjörn Bolin? Hur gjorde hon rent konkret för att ”lurendreja” Esbjörn?
Inte alls. Du har fått länkar. Sen att du väljer att förkasta allt som Esbjörns företrädare säger är ovidkommande.
2022-08-22, 18:37
Bannlyst
Citat:
Du kanske har någon annan källa än Johann Binninge som kan verifiera att Ebba Busch har ”lurendrejat” Esbjörn och hur det i så fall rent konkret gick till? För du vill väl inte sprida overifierade rykten eller stå där med en barnmisshandlare och våldtäktsman som ditt enda sanningsvittne? Det vore väl lite pinsamt va?
Varför skulle jag blunda för vad Esbjörns ombud säger om fastighetstvisten? Det är du som har politiska skäl för det, inte jag.
2022-08-22, 18:38
Medlem
Citat:
Inte alls. Du har fått länkar. Sen att du väljer att förkasta allt som Esbjörns företrädare säger är ovidkommande.
Du baserar alltså alla dina inlägg om hur Ebba Busch ”lurendrejade” Esbjörn Bolin på Johann Binninges uttalanden i Expressen?

Han är ditt sanningsvittne som du baserar alla dina inlägg på där du anklagar Ebba Busch för att ha lurat Esbjörn?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in