2022-08-05, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Lite osäker kring vad teorin är här, men antagligen att buprenorfin antas döva abstinens generellt gällande alkohol, GABA och kanske stimulanter också. Det kanske är önsketänkande, men det finns ju exempel på detta.

För blandmissbrukare tänker jag att det är möjligt, men rena speedfreaks utan opiatabstinens borde inte ha buprenorfin.

Samtidigt så är det folierat och intrikat. Jag kommer ihåg heroinmissbrukare som menade att MDPV dövade och körde över opiatabstinensen. Och på samma sätt har nog opiater hjälpt tjackisar att hålla sig undan tjack.

Jag klarade mig utmärkt utan att få abstinens av sub då jag gick på mdpv, missbrukade det dock väldigt hårt under åren det gick att få tag på. Även hört att vanligt amfetamin lindrar en AT ganska bra så det ligger nåt i det du hört
Citera
2022-08-05, 19:53
Medlem
KillingSpres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skitzu
Hur går det till för att kolla testo nivån och hur lätt eller hur gör man få att få det via laro om man har sub varje dag. Om man skulle ta testo på olaglig väg och inte ser ut som Hulken, hur ser de på det? Skulle man kunna bli av med suben? Känns som att de borde se det som en typ av missbruk men börjar man få problem så måste de väl kunna ta prover o se på värdena att testo nivån går ner? Anledningen till att jag frågar är just pga sexlusten som i princip är obefintlig och därför har jag funderat på testo men törs ej ta det för ev problem
bara säg att du vill lämna blodprov för att kolla din testo nivå.. Så gjorde jag och fick testo gel efter ett par blodprover och sedan Nebido. Enligt min uppfattning så har många på just laro problem med få lågt testo!
Citera
2022-08-05, 20:29
Medlem
Julle128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skitzu
Hur går det till för att kolla testo nivån och hur lätt eller hur gör man få att få det via laro om man har sub varje dag. Om man skulle ta testo på olaglig väg och inte ser ut som Hulken, hur ser de på det? Skulle man kunna bli av med suben? Känns som att de borde se det som en typ av missbruk men börjar man få problem så måste de väl kunna ta prover o se på värdena att testo nivån går ner? Anledningen till att jag frågar är just pga sexlusten som i princip är obefintlig och därför har jag funderat på testo men törs ej ta det för ev problem

Kalrt att dim ser det som ett sidomissbruk, vad annars?
Citera
2022-08-18, 15:27
Medlem
Gått på 20mg sub i ca 6 månader och jag har börjat tänka på om jag skulle vilja byta till meta istället pga både ångest och drogsug. Jag blir fysiskt frisk av sub men drogsuget försvinner liksom inte.. Har tagit 3 återfall sedan jag började med Laro.

Har svårt för att bestämma mig vad som är bäst val för mig. Vet ju att man får mer fysiska biverkningar av metat.

Någon som varit i liknande situation som gått över till metat från sub och tyckte du det var värt det isåfall? Om jag skulle gå över till metat och efter 1-2 månader känner att sub var bättre för mig är det hemskt jobbigt att byta tillbaka då även om det inte gått alldeles för lång tid på metat?
Citera
2022-08-21, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julle128
Kalrt att dim ser det som ett sidomissbruk, vad annars?
Varför skulle dom se anabola användning som sido missbruk? Det är absolut inget som dom skulle skriva ut dig ur programmet för, sen så skulle dom inte heller leta AAS i prover så det är helt lungt att kura när man är med i LARO.

Däremot att gå på testo utan att träna är helt värdelöst enligt mig iallafall, om man bara tar testo för att kuken ska fungera så borde man nog tänka om.
Citera
2022-08-21, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thestonedape
Gått på 20mg sub i ca 6 månader och jag har börjat tänka på om jag skulle vilja byta till meta istället pga både ångest och drogsug. Jag blir fysiskt frisk av sub men drogsuget försvinner liksom inte.. Har tagit 3 återfall sedan jag började med Laro.

Har svårt för att bestämma mig vad som är bäst val för mig. Vet ju att man får mer fysiska biverkningar av metat.

Någon som varit i liknande situation som gått över till metat från sub och tyckte du det var värt det isåfall? Om jag skulle gå över till metat och efter 1-2 månader känner att sub var bättre för mig är det hemskt jobbigt att byta tillbaka då även om det inte gått alldeles för lång tid på metat?
När jag gick på sub så fungerade det aldrig för mig, blev frisk så att säga men kände mig sjuk på riktigt av det hela tiden och drogsuget var hemskt, blev värre än när jag var helt nykter.

Metadonet är mycket bättre tror jag dom flesta kan hålla med om, däremot så är svettningarna väldigt jävliga.

Och om du testar det i 1-2 månader så kommer din tolerans ha gått upp märkvärt så att byta tillbaka till sub kommer göra sig avis , i USA tror jag dom brukar byta folk till sub när dom är nere på 30-37mg metadon då maxdosen sub ungefär håller den dosen metadon utan avtänding men det borde hur som helst inte vara så hemskt om du nu inte överdriver doserna på metadonet då det bara gått 1-2 månader, men när du väl bytt så kommer du inte vilja byta tillbak, tänk på det, jag hade mycket hellre gått på sub än metadon om det fungerade för mig då testot sänks väldigt mycket av mettat också.

Förövrigt så skulle jag rekommendera dig att byta till levometadon istället då det ger mycket mindre svettningar och är mycket bättre för hjärtat.
Citera
2022-08-22, 08:58
Medlem
Trainwithnoloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thestonedape

Be om att få testa Buvidal maxdos 160mg. Tror att det ger mer än 20mg dag sublingualt. Sublingualt tycker jag personligen funkar så fruktansvärt dåligt med dem vanliga tabletterna(typ 15% bio). Espranor funkar riktigt bra(ska läggas på tungan), kan du också be om få testa. Tycker att du bör testa buvidal , innan du väljer metadon.

Du slipper ta dig till mottagningen lika ofta. Det tar dig fem minuter i månaden. Sedan behöver du inte tänka på beroendet. Jag förstår det inte är för alla.

Jämför dem som får metadon vs buprenorfin på din mottagning(menar inget illa här). Tänk dig för noga så du inte ångrar dig resten av livet. Metadon är slutdestinationen och det är ett betydligt starkare beroende. Det kommer alltid finnas kvar att byta till metadon. Du byter i så fall till en mycket tyngre kedja att bära på.
Funkar inte buprenorfin och man mår dåligt ja då har man inte så mycket val tyvärr. Tycker dock det är värt 'kämpa' lite för att få det att funka med buprenorfin istället för metadon.
Lycka till hoppas du hittar något som funkar för dig.
Citera
2022-08-22, 12:00
Medlem
Indos avatar
Måste skicka en känga till Laro Kärnan i Helsingborg...
Den danska läkaren där är ju helt efterbliven, Godkänner varken adhd medicin eller byte till Levo-Metadon.. han är helt låst och helt bränd fan, ska byta till Lejonet.. vad har ni för erfarenhet av den mottagningen?

Mvh
Citera
2022-08-22, 12:44
Medlem
Izzardkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indo
Den danska läkaren där är ju helt efterbliven, Godkänner varken adhd medicin eller byte till Levo-Metadon.. han är helt låst och helt bränd fan, ska byta till Lejonet.. vad har ni för erfarenhet av den mottagningen?

Mvh

jag trivs bra som fan på kärnan! har hur bra kontakt som helst med lars ( den danska läkaren), han lyssnar verkligen på en och han ser absolut inte ner på en utan man kan komma å va ärlig med sina problem och han gör verkligen vad han kan för att hjälpa en!
jag vet om att han inte gillar ad-hd medicin med har du bara diagnosen på papper så ska det bara va att ligga på å be om en chans ominstånde.

lycka till med lars och ge det en chans till innan du byter.
Citera
2022-08-22, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
När jag gick på sub så fungerade det aldrig för mig, blev frisk så att säga men kände mig sjuk på riktigt av det hela tiden och drogsuget var hemskt, blev värre än när jag var helt nykter.

Metadonet är mycket bättre tror jag dom flesta kan hålla med om, däremot så är svettningarna väldigt jävliga.

Och om du testar det i 1-2 månader så kommer din tolerans ha gått upp märkvärt så att byta tillbaka till sub kommer göra sig avis , i USA tror jag dom brukar byta folk till sub när dom är nere på 30-37mg metadon då maxdosen sub ungefär håller den dosen metadon utan avtänding men det borde hur som helst inte vara så hemskt om du nu inte överdriver doserna på metadonet då det bara gått 1-2 månader, men när du väl bytt så kommer du inte vilja byta tillbak, tänk på det, jag hade mycket hellre gått på sub än metadon om det fungerade för mig då testot sänks väldigt mycket av mettat också.

Förövrigt så skulle jag rekommendera dig att byta till levometadon istället då det ger mycket mindre svettningar och är mycket bättre för hjärtat.
Tack för svar. Ja det är lite så jag känner nu när jag går på sub att drogsuget försvinner inte.. Det är nog som du säger att man kommer inte vilja byta tillbaka när man väl börjat gå på meta. Därför jag tänker igenom det väldigt mycket och frågar dom flesta som har koll på detta innan jag gör ett beslut.

Citat:
Ursprungligen postat av Trainwithnolove
Be om att få testa Buvidal maxdos 160mg. Tror att det ger mer än 20mg dag sublingualt. Sublingualt tycker jag personligen funkar så fruktansvärt dåligt med dem vanliga tabletterna(typ 15% bio). Espranor funkar riktigt bra(ska läggas på tungan), kan du också be om få testa. Tycker att du bör testa buvidal , innan du väljer metadon.

Du slipper ta dig till mottagningen lika ofta. Det tar dig fem minuter i månaden. Sedan behöver du inte tänka på beroendet. Jag förstår det inte är för alla.

Jämför dem som får metadon vs buprenorfin på din mottagning(menar inget illa här). Tänk dig för noga så du inte ångrar dig resten av livet. Metadon är slutdestinationen och det är ett betydligt starkare beroende. Det kommer alltid finnas kvar att byta till metadon. Du byter i så fall till en mycket tyngre kedja att bära på.
Funkar inte buprenorfin och man mår dåligt ja då har man inte så mycket val tyvärr. Tycker dock det är värt 'kämpa' lite för att få det att funka med buprenorfin istället för metadon.
Lycka till hoppas du hittar något som funkar för dig.
Tack för svar. Jag har prövat Espranor innan och tyckte inte det gjorde någon större skillnad men avskydde smaken från det, smaken satt i länge och gick inte att få bort så valde att byta tillbaka till vanliga sub eftersom jag inte märkte någon skillnad i övrigt.
Tack för tipset om buvidal. Har inte så bra koll på det så ska kolla runt lite och se om det eventuellt kan vara något för mig.

Ja absolut jag håller med dig det är värt mycket om man får det att funka med sub istället för meta, ska tänka igenom detta noga och absolut inte göra något impulsivt beslut att byta till meta.
Citera
2022-08-22, 20:52
Medlem
Trainwithnoloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indo

Mvh
läkaren du nämner tycker jag är bra. Han ser en och förstår samt tillmötesgående. Tråkigt ni inte kom överens.
Citera
2022-08-23, 18:31
Medlem
ElectroSwings avatar
Jag har haft problem med buvidal att jag får abstinens sista 3 dagarna innan nästa injektion. Och nu ska jag få prata med en läkare och är sjukt orolig att dom kommer ta bort det och få gå utan. Jag kan inte leva utan bup. Kommer dö snabbare än kvikt utan behandling. Vad tror ni? Är det så att dom troligen kommer byta till vanlig sub? Skulle va enormt skönt om man fick byta till det. Men är som sagt jävligt orolig att dom anser att jag får otillräcklig effekt och således ta bort det helt. Vad tror ni?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in