Citat:
Ursprungligen postat av
Thestonedape
Gått på 20mg sub i ca 6 månader och jag har börjat tänka på om jag skulle vilja byta till meta istället pga både ångest och drogsug. Jag blir fysiskt frisk av sub men drogsuget försvinner liksom inte.. Har tagit 3 återfall sedan jag började med Laro.
Har svårt för att bestämma mig vad som är bäst val för mig. Vet ju att man får mer fysiska biverkningar av metat.
Någon som varit i liknande situation som gått över till metat från sub och tyckte du det var värt det isåfall? Om jag skulle gå över till metat och efter 1-2 månader känner att sub var bättre för mig är det hemskt jobbigt att byta tillbaka då även om det inte gått alldeles för lång tid på metat?
När jag gick på sub så fungerade det aldrig för mig, blev frisk så att säga men kände mig sjuk på riktigt av det hela tiden och drogsuget var hemskt, blev värre än när jag var helt nykter.
Metadonet är mycket bättre tror jag dom flesta kan hålla med om, däremot så är svettningarna väldigt jävliga.
Och om du testar det i 1-2 månader så kommer din tolerans ha gått upp märkvärt så att byta tillbaka till sub kommer göra sig avis , i USA tror jag dom brukar byta folk till sub när dom är nere på 30-37mg metadon då maxdosen sub ungefär håller den dosen metadon utan avtänding men det borde hur som helst inte vara så hemskt om du nu inte överdriver doserna på metadonet då det bara gått 1-2 månader, men när du väl bytt så kommer du inte vilja byta tillbak, tänk på det, jag hade mycket hellre gått på sub än metadon om det fungerade för mig då testot sänks väldigt mycket av mettat också.
Förövrigt så skulle jag rekommendera dig att byta till levometadon istället då det ger mycket mindre svettningar och är mycket bättre för hjärtat.