Citat:
Svenskarna är verkligen helt sjuka i huvudet, speciellt läkare i beroendevård.
Det bästa är ju att få patienten så stabil och så pass mentaliserande kring sin situation att det inte är aktuellt med läckage.
Att istället undanhålla rätt dos och på så sätt låta patient vara smådålig innebär mycket hög risk för tillbakagång i missbruk.
Jag menar att läckage är totalt oundvikligt oavsett hur man gör just för att patientgruppen är så heterogen sett till vilket stadie av tillfrisknande man är.
Att då straffa alla genom att hushålla med buprenorfin är sinnessjukt.
Och ev. läckage används av redan missbrukande människor.
Och skulle det vara ungdomar som får tag på det så är det mycket bättre att det är säkra stabila mediciner än allt annat skitfarligt som säljs på nätet.
Och det är på grund av den läkaren och den mentaliteten i Sverige kring missbrukare och missbruk som gör att det säljs giftknark fentanyl på nätet i Sverige med många många döda som följd.
Näst högsta dödlighet i Europa.
I Norge säljs det mindre än 1% av det internet-research chemicals skiten och inte heller fentanyl. Situationen för människor som vill bli rena och för de som blivit det är så mycket bättre än i eländets Sverige.
Av hela mitt hjärta; gud så jag hatar Sverige och svenskarna. Mitt hat är utan gräns.
Glad påsk!
Det bästa är ju att få patienten så stabil och så pass mentaliserande kring sin situation att det inte är aktuellt med läckage.
Att istället undanhålla rätt dos och på så sätt låta patient vara smådålig innebär mycket hög risk för tillbakagång i missbruk.
Jag menar att läckage är totalt oundvikligt oavsett hur man gör just för att patientgruppen är så heterogen sett till vilket stadie av tillfrisknande man är.
Att då straffa alla genom att hushålla med buprenorfin är sinnessjukt.
Och ev. läckage används av redan missbrukande människor.
Och skulle det vara ungdomar som får tag på det så är det mycket bättre att det är säkra stabila mediciner än allt annat skitfarligt som säljs på nätet.
Och det är på grund av den läkaren och den mentaliteten i Sverige kring missbrukare och missbruk som gör att det säljs giftknark fentanyl på nätet i Sverige med många många döda som följd.
Näst högsta dödlighet i Europa.
I Norge säljs det mindre än 1% av det internet-research chemicals skiten och inte heller fentanyl. Situationen för människor som vill bli rena och för de som blivit det är så mycket bättre än i eländets Sverige.
Av hela mitt hjärta; gud så jag hatar Sverige och svenskarna. Mitt hat är utan gräns.
Glad påsk!
Ja alltså läkarna verkar inte fatta att säkert +90 % är insmugglade sub som säljs svart från Frankrike etc. Håller med dig om att det är sjukt att dem inte sätter att patienten ska vara stabil före några mg av en medicin. Dem läser någon studie här och någon studie där, där man kommit fram till att 8mg ska fylla receptorerna nästan fullt ut. Men alla väger olika och sånt där som jag inte tror dem lägger till i ekvationen. Denna läkare har även fått spel av att patieter inte är välfungerande på 8mg och iprincip flippat ur. Riktigt sjukt inte så konstigt att man snart börjar dra sig mot den privata sektorn där dem mer behandlar en som en levande människa än en död missbrukare.
Glad påsk!