Citat:
Ursprungligen postat av
Captainspiced
Nu slutar du omedelbart med att nedvärdera Emil och hans storlek! Hemska människa!
Citat:
Ursprungligen postat av
Captainspiced
Du får nog ta några djupa andetag nu.
Emil och Lydia blev ett par för att dom båda ville så.
Tyvärr var det det värsta som kunde ske vilket ingen kunde anat. Inte ens dom själva. För du tror väl inte på allvar att hon vann ngt? Hennes liv är förstört.
Ingen försvara ngn men ni får allt lugna ner er innan ni anklagar andra som vill få reda på vad som föranledde till denna tragedi.
Citat:
Ursprungligen postat av
Captainspiced
Måste få fråga alla ni som säger er känna Emil.
Var Emil oförmögen att själv ta ansvar för sitt liv?
Jag frågar då EmmeLee samt många ger den bilden av Emil. Vilket jag tycker känns trist. Måste kännas hemskt för anhöriga. Och var det den bilden Emil önskade att andra hade? Tror inte det.
Men den bilden har ni andra lyckats måla upp. Emil är en liten pojke som inte vill ha Lydia där.
Då kan man fråga sig, om han ville ha ut av henne, varför ringde han då inte polisen och bad dom ta ut henne? Varför ingrepp inte vänner mfl och hjälpte Emil ta ut henne?
Kanske för att han inte ville. Kanske för att på fyllan säger man mkt? Kanske för att dom hade ett destruktivt förhållande där hot blev vardagsmat?
Jag tror dom ville ha ett förhållande. Annars hade väl alla ingripit och hjälpt honom?
Citat:
Ursprungligen postat av
KIBy
Alla barnen bor med Kimmo sedan länge efter vad jag läst, Lydia har fladdrat runt som en fjäril efter karlarna tills hon kallhamrat sköt den siste, Emil rakt i bröstet, sedan dess är hon bakom lås och bom.
Citat:
Ursprungligen postat av
Captainspiced
Lögn lögn lögn. Tips, lyssna noga och sprid inte lögner.
Lydia delade inte lägenhet med flera andra.
Lydias barn bodde hos henne men ville inte vara i Bålsta pga fylla o bråk.
Barnen har bott med Lydia i hennes lägenhet. Innan hon flyttade till sin lägenhet bodde hon med en annan man som hon var gift med, då bodde barnen där. Så sprid ej mer lögner.
Alla barnen bor med Kimmo och Lydia och Kimmo har alltid låtit barnen få vara hos vem dom vill så länge de självklart varit hemma.
Du vill, förlåt ni vill gärna sprida lögner hur kass hon var, samtidigt som ni inte ens ifrågasätter varför Emils barn inte ens fick bo hos honom över natten. Vilket hyckleri!
Citat:
Ursprungligen postat av
Captainspiced
Det är naturligt att bli irriterad. Det tillhör vårt känsloregister förstår du. Sen finns de olika anledningar till varför man blir irriterad. T.ex under psykisk press.
Men då lägger jag till det också. Ni har aldrig varit irriterad, aldrig haft flashback m.m.m.m.m
Ja, det är naturligt att känna ånger vilket hon gör. Du som inte känner henne kan tyvärr ej avgöra det genom de lilla du råkar få höra.
Tro mig, hon är djupt olycklig över det som hänt.
Lydia är dock inte som den mystiska människan som smyger runt Emils hus och gråter. Lydia gråter ensam, oftast. Du har noll susning när hon gråter.
Hon försökte hjälpa Emil vad du än tror. Hon fanns vid hans sida när han hade det tufft. Hon försökte hjälpa trots hon mådde skit själv.
Men två människor som lider av psykiskt ohälsa och som har beroendeproblem m.m slutar oftast inte bra.
Dina inlägg är otroligt färgade av att Lydia är en kvinna som är missförstådd och feldömd. Du påstår att du inte känner henne, att du för Emils skull vill få fram sanningen om de tre sista månaderna.
Det finns ingen ände på dina inlägg om att du "är någonting på spåren".
Att ta till sig vad andra skribenter och rättsväsendet gör oss alla medvetna om, går inte att ta in för dig.
Gör dig själv en tjänst, acceptera att Lydia Barth är en dålig människa utan samvete.
Vänd blad och gå vidare i livet.
Det finns ingenting som är förmildrande i histirien, Emil råkade träffa en mycket störd kvinna i en känslig tid i sitt liv. Lydia hoppade från Per till Emil. Kom inte och snacka om att Emil valde Lydia...hon utsåg honom till sin toyboy/sugerdaddy... inga äkta känslor, försåg sig av mat, vin och husrum i väntan på ett nytt offer