Citat:
Supporterlogik. När ens egen spelare är ett svin har dom ballar av stål. Skön attityd osv som du skriver. När en motståndare agerar likadant är det inte lika kul längre. Diego Costa. Suarez. Är väl inget nytt liksom. Måste du ha sett många gånger förr. För dom enda jag sett hylla Romero är just spurs fans (inte alla). Långa meningar, ingen motivering. Endast känslor. Har du några argument till varför du känner som du gör, som du vill delge mig, eftersom jag är lite trög och dum?
Vill vara tydlig med att jag inte försvarar Suarez bitande. Jag tycker båda beteendena är långt över gränsen för vad som är tillåtet, blodröda kort med efterföljande avstängning.
Dock förstår jag inte varför vissa personer fnissar lite åt hårdragande ("haha, vad fult, vad skön han är, en riktig gris, älskar det!"), men samtidigt blir djupt indignerade, näst intill personligt kränkta av Suarez bitande ("han ska aldrig mer spela fotboll!!!!111).
Båda är en grov kränking av den andres kroppsliga integritet. Båda är "under bältet" för vad som är tillåtet i fotboll (rött kort), du råkar varken bita någon eller slita i håret, det är som regel en fullt avsiktlig och medveten handling.
Suarez fick fyra månaders avstängning från all fotboll. Slutspelat i VM, missade en tredjedel av säsongen med Barcelona, fick inte spela i Uruguay på flertalet matcher, och böter.
Romero kommer slippa straff. Fellaini slapp straff för slitandet i Guendouzis hår.
Jag förstår ärligt talat inte den sortens inkonsekvens. Upplys mig gärna varför den är rimlig.
Vill vara tydlig med att jag inte försvarar Suarez bitande. Jag tycker båda beteendena är långt över gränsen för vad som är tillåtet, blodröda kort med efterföljande avstängning.
Dock förstår jag inte varför vissa personer fnissar lite åt hårdragande ("haha, vad fult, vad skön han är, en riktig gris, älskar det!"), men samtidigt blir djupt indignerade, näst intill personligt kränkta av Suarez bitande ("han ska aldrig mer spela fotboll!!!!111).
Båda är en grov kränking av den andres kroppsliga integritet. Båda är "under bältet" för vad som är tillåtet i fotboll (rött kort), du råkar varken bita någon eller slita i håret, det är som regel en fullt avsiktlig och medveten handling.
Suarez fick fyra månaders avstängning från all fotboll. Slutspelat i VM, missade en tredjedel av säsongen med Barcelona, fick inte spela i Uruguay på flertalet matcher, och böter.
Romero kommer slippa straff. Fellaini slapp straff för slitandet i Guendouzis hår.
Jag förstår ärligt talat inte den sortens inkonsekvens. Upplys mig gärna varför den är rimlig.
Jag tycker inte inkonsekvensen du tar upp är rimlig. För mig är Fellainis och Romeros tilltag rött kort och tre matcher. Men att bita någon är värre det är det jag vänder mig emot i ditt inlägg och tycker det är riktigt att Suarez straffas hårdare. Sen som jag tror jag förklarat tidigare. Suarez var återfallsförbrytare x3. Då straffas man extra. Extremt ohygieniskt. Och betydligt större risk för skada. Var ju någon boxare som bet av örat på någon en gång. Blodförgiftning. Infektioner. Sådant som sedan kan smittas vidare i samhället bland lagkamrater och familj.
detta säger jag inte bara för jag gillar Liverpool lite mer än andra lag.