2022-08-18, 14:45
Medlem
EnLitenFryss avatar
Jag funderade när Suarez var på tapeten, jag funderar nu igen:

Varför är det värre att bita någon jämfört med att slita någon i håret? Någon som vill förklara gradskillnaden, vad som gör det ena värre än det andra, varför det är "inte snyggt, kanske borde varit rött kort, men men" att slita någon i håret, medan bita någon är långt över alla gränser, stäng av för all framtid?
Citera
2022-08-18, 15:08
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Naturligtvis omöjligt att slå sig in topp fyra med nuvarande FFP regler.
Newcastle kommer att erfara samma..liksom Oil City hade fått göra om köpet som schejk gjorde hade gjorts idag.
Man City innnan oljemiljarderna var ju inget att hänga i julgran direkt.

Du snackar skit om en annan klubb när din egna klubb horat ur sig till en agent😆
Citera
2022-08-18, 15:14
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys

Varför är det värre att bita någon jämfört med att slita någon i håret? Någon som vill förklara gradskillnaden, vad som gör det ena värre än det andra, varför det är "inte snyggt, kanske borde varit rött kort, men men" att slita någon i håret, medan bita någon är långt över alla gränser, stäng av för all framtid?
Behöver man få det förklarat varför det är värre att bita någon än att dra någon i håret så är man bortom all räddning tyvärr och inte värt en förklaring. Det är så uppenbart att det inte ska behöva förklaras. Eller har vi fler stjärnor i tråden som inte ser hur bitas är värre än att dra i håret? Om så är fallet kanske jag kan fördjupa mig i det men hoppas det inte är så illa ställt.
Citera
2022-08-18, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Du snackar skit om en annan klubb när din egna klubb horat ur sig till en agent😆

Det är inget skitsnack din jävla gloryhunter.
Det är sanning..och vad agenter och Oil City anbelangar...

Vi säljer Morgan Gibbs White till Forest för 35 Miljoner Pund plus add ons som gör att summan kan stiga till 44,5 Miljoner Pund.Allt enligt John Percy,som ju brukar vara den som har koll på saker och ting som dessa.

Nu behöver vi bara ta in en striker,och hitta någon idiotklubb som vill köpa Podence av oss för en orimlig summa så är detta fönstret i hamn.
Citera
2022-08-18, 15:27
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Behöver man få det förklarat varför det är värre att bita någon än att dra någon i håret så är man bortom all räddning tyvärr och inte värt en förklaring. Det är så uppenbart att det inte ska behöva förklaras. Eller har vi fler stjärnor i tråden som inte ser hur bitas är värre än att dra i håret? Om så är fallet kanske jag kan fördjupa mig i det men hoppas det inte är så illa ställt.

Långa meningar, ingen motivering. Endast känslor. Har du några argument till varför du känner som du gör, som du vill delge mig, eftersom jag är lite trög och dum?

Vill vara tydlig med att jag inte försvarar Suarez bitande. Jag tycker båda beteendena är långt över gränsen för vad som är tillåtet, blodröda kort med efterföljande avstängning.

Dock förstår jag inte varför vissa personer fnissar lite åt hårdragande ("haha, vad fult, vad skön han är, en riktig gris, älskar det!"), men samtidigt blir djupt indignerade, näst intill personligt kränkta av Suarez bitande ("han ska aldrig mer spela fotboll!!!!111).

Båda är en grov kränking av den andres kroppsliga integritet. Båda är "under bältet" för vad som är tillåtet i fotboll (rött kort), du råkar varken bita någon eller slita i håret, det är som regel en fullt avsiktlig och medveten handling.

Suarez fick fyra månaders avstängning från all fotboll. Slutspelat i VM, missade en tredjedel av säsongen med Barcelona, fick inte spela i Uruguay på flertalet matcher, och böter.

Romero kommer slippa straff. Fellaini slapp straff för slitandet i Guendouzis hår.

Jag förstår ärligt talat inte den sortens inkonsekvens. Upplys mig gärna varför den är rimlig.
Citera
2022-08-18, 15:33
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Det är inget skitsnack din jävla gloryhunter.
Det är sanning..och vad agenter och Oil City anbelangar...

Nu behöver vi bara ta in en striker,och hitta någon idiotklubb som vill köpa Podence av oss för en orimlig summa så är detta fönstret i hamn.

Mår du bättre av att kalla mig gloryhunter så kör på. Jag drar i alla fall inte på högsta gas och skriker något konstigt för att sedan aldrig skriva om fotboll igen förens nästa säsong ska börja..

Men nyss skrev du ju att det inte gjorde något att Jota såldes för Podence var så mycket bättre 😂😂
Citera
2022-08-18, 15:52
Medlem
Generalanderssons avatar
Chelsea är tydligen nära på att signa Auba. Tycker att Chelsea liknar mer o mer på dagens Man Utd för varje dag som går.

AFC har dock blivit betydligt bättre efter att vi kvittade oss med Auba.
Citera
2022-08-18, 15:55
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Naturligtvis omöjligt att slå sig in topp fyra med nuvarande FFP regler.
Newcastle kommer att erfara samma..liksom Oil City hade fått göra om köpet som schejk gjorde hade gjorts idag.
Man City innnan oljemiljarderna var ju inget att hänga i julgran direkt.
Rent skitsnack. Och Wolves kommer aldrig att komma i närheten av att vinna ngt öht.
Citera
2022-08-18, 16:00
Medlem
Arons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Rent skitsnack. Och Wolves kommer aldrig att komma i närheten av att vinna ngt öht.

wolves har vunnit ligan 3 gånger och fa cupen ett handfull gånger så visst har man vunnit nåt
Citera
2022-08-18, 16:17
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aron
wolves har vunnit ligan 3 gånger och fa cupen ett handfull gånger så visst har man vunnit nåt
Jodå, men nu så syftade jag på modern tid.
Citera
2022-08-18, 16:44
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Dom Nottingham Forest måste snart bytt ut hela klubben? Får någon av dom som tog upp laget ens speltid nu i PL? Hatar sånt här skit så hoppas dom åker ut med huvudet före som Fulham gjorde när dom värva för ca 1.5 miljarder.

Citera
2022-08-18, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys

Vad man själv tycker eller hur domarbasen tycker?
Själv har jag inte den blekaste vad fan rättsväsendet inom England pysslar med.
Att med den kraften rycka en springande spelare i håret borde fan generera fängelse och det är långt över vad som kan förlåtas för vad som händer inom en idrott.
Tycker också att Suarez hade kunnat få ett straff utanför fotbollen, men tycker att det är mindre då det lilla nafsandet i regionerna han varit på inte känns som om det fanns någon större risk för något allvarligt.
Däremot tycker jag det ser ut som om det är ett högriskspel med Guendozis nacke, ryggrad, neuron, kotor, blodkärl e.t.c., hade gärna hört ett utfall från en brottsläkare men för mig som lekman ser det mycket värre ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in