2022-09-09, 00:44
Medlem
MrSkargards avatar
Det finns i och för sig annat än utländsk fotboll man kan ägna sig åt under helgerna. Svensk fotboll till exempel. Eller varför inte socialt umgänge? Vi har det jättemysigt i den allsvenska tråden så dit är ni välkomna.

Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
man ger blanka fan i alla barn

Det gör i och för sig du också. För inte har väl du någonsin skrivit ett enda inlägg om svältande barn här på Flashback tidigare?
Senast redigerad av MrSkargard 2022-09-09 kl. 00:55.
Citera
2022-09-09, 07:44
Medlem
Alla matcher inställda. Denna tråd visar också hur lite empati många fotbollsfans har.
Citera
2022-09-09, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Tycker det känns väldigt märkligt år 2022 ifall man stänger ner ett helt land i 2 veckor pga att en 96 årig drottning har dött. Visst att det är tråkiga nyheter, men att man skulle behöva tid för att sörja känns ju som en överdrift med tanke på att ingen utöver närmsta familjen direkt kommer spendera denna tiden med att tända ljus hemma och gråta ut.

Sen är jag väl lite biased då jag vill se fotboll men det känns bara så konstigt. Det är ju inte medeltiden vi lever i? Samtidigt är ju England jävligt speciella och man har ju tyst minut/sorgeband så fort planskötaren förlorar sitt marsvin, så att drottningen dör där är väl i samma nivå som om Ryssland skulle släppa en atombomb i Washington typ.

Håller med dig (framförallt om marsvinet). Drottningen var förvisso större än vi svenskar kan förstå, men varför förstöra helgen för hundratusentals (miljoner) människor? Galenskap om de ställer in överallt.
Citera
2022-09-09, 08:53
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Lysande beslut att trycka ihop en redan ihoptryckt säsong ytterligare…

Det handlar om en dam som suttit på posten i 70 år så det är en ganska stor sak för britterna.

Sen blev det dålig tajming med ett redan fullspäckat spelschema som nu blev ännu tajtare summerar denna säsongen med Qatar-VM ganska bra ändå. Känns ganska bra att Potter får tid på sig att känna spelartruppen och reda ut ett lag i spillror.

Man skulle absolut kunna hedra henne på arenorna och låta omgången spelas som planerat, men det skulle vara ett hån mot brittisk kultur och ett hån mot klubbarna själva i synnerhet klubbar från London som Arsenal, West Ham och Chelsea.

Chelsea har sedan länge haft nära relationer till Royal Hospital Chelsea och Stamford Bridge ligger inte långt ifrån Buckingham Palace.
Citera
2022-09-09, 09:29
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Du saknar helt all associeringsförmåga,och bör därför inte hålla på med sånt här.
Rött kort..och inget VAR behövs heller.

Lite som du själv när du sa att Wolves skulle vinna PL vid det här laget och spela CL då?
Citera
2022-09-09, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Lite som du själv när du sa att Wolves skulle vinna PL vid det här laget och spela CL då?

Sa jag naturligtvis inte..men lite historieförfalskning är ju ingen big deal för en plastsupporter förmodar jag.
Citera
2022-09-09, 09:50
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Sa jag naturligtvis inte..men lite historieförfalskning är ju ingen big deal för en plastsupporter förmodar jag.

Konstigt att flera här inne minns vilka korkade saker du sa. Bland annat att ni skulle fixa champions league.

Det enda du har att komma med är ''plast''. Och du ska vara vuxen, hejat på dom sedan 70talet? Men ändå beter som ett cp skadat barn.
Citera
2022-09-09, 09:52
Moderator
zanteras avatar
Citat:

Du verkar både lättkränkt och har snabbt till personangrepp men jag menade absolut inget illa med min Wolves-pik, om jag inte minns fel så var ditt exakta citat något kring en 10-års plan för att spela i CL regelbundet så det finns ju tid kvar och vem vet vad som händer i framtiden.

Vad gäller att stänga ner ligan för att drottningen har dött så verkar vi ju ha olika åsikter i frågan, personligen anser jag att det känns märkligt att gå i lockdown över situationen, du verkar tycka det är i underkant, det finns troligtvis andra personer som tycker hela säsongen ska ställas in så alla ska få tid att sörja. Som andra redan påpekat så är väl det större problemet denna säsongen att man klämt in ett VM mitt i säsongen, så det gör ett redan tight schema ännu tightare. England kan ju föregå med gott exempel och dra sig ur VM då istället t.ex. så bojkottar man Qatar-situationen samtidigt som man får tid att spela sina uppskjutna PL matcher.
Citera
2022-09-09, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Alla matcher inställda. Denna tråd visar också hur lite empati många fotbollsfans har.
Är det klart att även PL går i paus?
Citera
2022-09-09, 10:23
Medlem
En vecka landssorg...
Kommer även Europa spel drabbas?
Svär spelar ej engelska lagen ska de förlora med 0-3 enligt mig,den kärringen ska ej sabba resten av Europa
Citera
2022-09-09, 10:31
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Är det klart att även PL går i paus?
Det mesta i sportväg inställt men ännu inget besked från PL som bör komma väldigt snart.
Citera
2022-09-09, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Det mesta i sportväg inställt men ännu inget besked från PL som bör komma väldigt snart.
Borde bli en ekonomisk fråga att inte ställa in...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in