2022-08-16, 15:43
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Dagens bästa självmål.

Ursprungligt Citat (Ursprungligen postat av Newstyle)

"Människor verkar inte förstå vad yttrandefrihet är nu för tiden? Censur är oerhört fegt och odemokratiskt och självklart bara utövat och används av de som har något att dölja alternativt vet att dom kommer förlora om sanningen kommer fram.

Och det är skrattretande när YT, FB TWITTER och de andra fuskarna plockar bort inlägg o censurerar för då vet ju alla direkt att jaha det är sant alltså eftersom det är så farligt att människor ska få se hahaha"

Sen nedan dagens bästa svar på dagens största självmål

Och jag misstänker att den ursprungliga skribenten inte fattar

Det här kriget har verkligen bevisat att människan är i grunden dum. Och då menar jag inte Putin.

Lite svårt hänga med på självmål och censur men bra att ni ändå är överens om att det är Ryssland som utövar censur och inte västländerna.
Senast redigerad av FockeWulf190d 2022-08-16 kl. 15:55.
Citera
2022-08-16, 15:43
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ukraina påstås ha gjort många attacker med flygvapnet även på östra fronten nu. Är det sant så har ju Ryssland förlorat luftherraväldet även där.
https://twitter.com/ItsArtoir/status/1559465873429200903

Jag hade fel länk i detta inlägg och försent att redigera. Denna skall det vara https://twitter.com/WarMonitor3/status/1559485906670817280. Bara en kommentar ingen video eller källa.

(tack Focke Wulf, låter lite perverst)
Citera
2022-08-16, 15:45
Medlem
Ryssen har omgrupperat sina frigolitmodeller för att försöka lura Ukraina.

Russia has deployed more than 300 helicopters and 400 aircraft to the borders of Ukraine.
https://twitter.com/WarMonitor3/status/1559534977406074880
Citera
2022-08-16, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Absolut. Men jag tror inte på dem. Jag gissar mer på att de har brist. Varför tror jag på brist?

Jo, jag tror faktiskt inte att Ryssland på allvar räknar med en konfrontation med NATO i närtid. Därmed finns ingen egentlig anledning att spara på krutet. Särskilt inte när det nu visat sig att man har problem. Jag är ganska så övertygad om att ryssarna (fortfarande) kallt räknar med att NATO inte kommer att ingripa så länge ryssarna inte attackerar ett NATO-land.

Att man vill göra slut på gammal utrustning hade jag kunnat tänka mig i början. Men nu närt kriget ju i praktiken kört fast och mängder med soldater dör vore det ju direkt dumt att "fortsätta slåss med spjut när man har kanoner".

Jag är inte så säker på att du har rätt när du skriver: "jag tror faktiskt inte att Ryssland på allvar räknar med en konfrontation med NATO i närtid. Därmed finns ingen egentlig anledning att spara på krutet" (Se min fetning i citatet)

Det är av två skäl

1 Ryssland är i grunden paranoid och räknar alltid att de kan bli anfallna

2 Om det inte är ett måste så gör man inte sig med sitt bästa man har. Speciellt som det är svårt att producera nya missiler.

Du kan ha rätt, men jag är inte 100 procent säker på det.
Citera
2022-08-16, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Som sagt, när det kommer till N'buru då kan han liksom inte ens tänka en enda negativ tanke om Putin..
Ännu mer struntprat från dig. Jag har påtalat er brist på bevis för vissa av de saker anklagat Putin för, ingen av er har levererat några sådana bevis utan galna ideer om att Putin är rikast i världen eftersom han äger Rysslands alla tillgångar .
Så jvla korkat .
Citera
2022-08-16, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Vi behöver mer uppgifter om den nya attacken i Krim mot flygbasen vid Hvardiiske. Varför är det så tyst om det?

Vem vet mer?
Har du inte kollat TASS?
Dom är väl kända för att gå ut med sanningen om dessa olyckor på Krim.
Citera
2022-08-16, 15:50
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Ännu mer struntprat från dig. Jag har påtalat er brist på bevis för vissa av de saker anklagat Putin för, ingen av er har levererat några sådana bevis utan galna ideer om att Putin är rikast i världen eftersom han äger Rysslands alla tillgångar .
Så jvla korkat .

Det du skriver motsäger på intet sätt det som Clay Alison skrev så kom igen, har du tänkt några negativa tankar om Putin? Det vore svar på tal.
Senast redigerad av FockeWulf190d 2022-08-16 kl. 15:55.
Citera
2022-08-16, 15:51
Medlem
QuietExits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Denna här attacken mot Röda Arméns bas i Dzhankoy på Krim ser fan ut att vara den största smällen i hela kriget hittills.

https://twitter.com/PaulJawin/status/1559420898041544705

Kan vara det här som fick påhälsning https://twitter.com/soylentdieter/status/1559495989496619010?s=20&t=tZGvioOZo-bB_dlB6qyK9Q
Citera
2022-08-16, 15:57
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Inte konstigare än att Dalai Lama ofta har tre superdyra klockor på sig som Rolex etc...

Vad gäller Putins klockor så kan de vara gåvot från andra statsöverhuvuden eller köpta för aktievinster han gjort...
Kan till och med vara så att de tillhör ryska staten. alltså inte Putin själv...

Här sitter du bara och gissar. Hoppas och gissar.

Citat:
Ja och det är det ju och ryska rör används till betydligt mer avancerade utrustningar än audioförstärlare…

Gissar du igen? Eller hittar på? Hoppas?

Citat:
Du ska inte tro på allt media säger. Medellönen är eller var runt 6000 euro per år. Givetvis betydligt högre i större städer…

Den här är rolig. Du fattar lite av av medelvärde innebär, då du säger att folk tjänar betydligt högre i städer. Du glömmer att de innebär att folk tjänar betydligt mindre på andra ställen. Superfattiga arma ryssar.

Citat:
Verkar som om du missförstått även detta. Ryssarna ska alltså tillverka moderna bilar inte exakta repliker av gamla modeller…
Kan bli storsäljare…

Hoppas du? Gissar? Spekulerar? Ärligt, högst oklart hur det blir med de ryska bilarna va?

Citat:
Råvaror av alla de slag plus säkerligen hundratiaentals andra artiklar, sen har de ju en stor egen marknad…
De exporterar till hela världen..

Jaså du, 'säkerligen' - eller? Du vet uppenbarligen inte hur det är. Vilka artiklar har du t ex stött på i handeln i Sverige som är tillverkade i Ryssland?
Citera
2022-08-16, 16:01
Medlem
Citat:
Så jvla korkat .

Både den spanska åklagaren har visat att Putte är skitstövel. Även Panamadokumenten visar att putte är en kriminell skitstövel

Det började i St Petersburg där Putin var vice borgmästare och arbetade med delvis Tambovfamiljen. Hans extra inkomst kom där i från att han skrev under tillstånd att föra ut pengar från Ryssland. Hans cut var 20-50 procent av summen som fördes ut. Mycket pengar blev det. Så har det bara fortsatt. Under en period blev det så farligt så han var tvungen att gömma sina barn i Tyskland hos en fd KGB-kollega. Putin har många fel men han älskar sina barn.
Citera
2022-08-16, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av more4you
Folk vill fly Simferopol i Krim. Lång kö till järnvägen.

Simferopol railway station in Crimea.
https://twitter.com/TpyxaNews/status/1559528302691360768

Bra om det är sant men det kan ju också vara en vanlig syn slutet av sommaren när alla ryssar som turistat på Krim ska åka hem.
Citera
2022-08-16, 16:04
Medlem
Enligt "flash Ukraine twitter" skall Litauen utbilda ukrainska soldater. Det talas om 5 kurser. Litauen är bra på hur motståndsrörelser skall fungera, man hade sådana rörelser i skogarna efter den sovjetiska ockupationen men tyvärr blev man lurade av förrädare.

Lika förrädiska som rysstrollen här på tråden.

Flygbasen som angreps senare idag skall ha stationerat många stridsplan men det är väl inte troligt att man förstörde sådana. Det talas om att ukrainska nationalister har satt upp flygblad på flera platser på Krim.
En väl fungerande motståndrörelse.

Jag vet för lite.... ......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in