2022-08-16, 15:06
  #200917
Medlem
JohannesSnajdares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Intressant ändå att Ukrainas attacker riktar sig mot militära baser och förråd och logistiska knutpunkter medan Ryssland mest riktar in sig på bostäder, sjukhus och skolor. Bör på taktisk nivå inte hålla i längden för Ryssland då det är mycket bättre att slå mot fiendens militär än dess civila befolkning.

Undrar om det inte bara är så att precisionen är så urusel i rysskräpet att skiten hamnar precis varsomhelst och eftersom det finns klart mer civil infrastruktur än militär är sannolikheten helt enkelt större att det dimper ner där.
Citera
2022-08-16, 15:09
  #200918
Medlem
JohannesSnajdares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Ta allt shimona skriver med ett ton salt, bara manipulerade och falska propagandalänkar.
Gjorde bort sig något kopiöst för några dagar sedan men har inte vett att sluta posta.
Pengarna kanske måste rulla in?

Ja det var en episk fadäs.
Borde få ge namn åt företeelsen: "att göra en shimona".

Exempel:
"Hon gjorde en shimona och klippte i citaten"
"Nämen, nu shimonade du allt lite där, tror jag"
Citera
2022-08-16, 15:09
  #200919
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Intressant ändå att Ukrainas attacker riktar sig mot militära baser och förråd och logistiska knutpunkter medan Ryssland mest riktar in sig på bostäder, sjukhus och skolor. Bör på taktisk nivå inte hålla i längden för Ryssland då det är mycket bättre att slå mot fiendens militär än dess civila befolkning.

Det hade ju underlättat om Ukrainas armé gjort vad Amnesty vill att de ska göra.
Ställt sig ute på öppna fält med stora måltavlor ritade på marken.
Citera
2022-08-16, 15:10
  #200920
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohannesSnajdare
Ja det var en episk fadäs.
Borde få ge namn åt företeelsen: "att göra en shimona".

Exempel:
"Hon gjorde en shimona och klippte i citaten"
"Nämen, nu shimonade du allt lite där, tror jag"


Den tar jag!
Citera
2022-08-16, 15:10
  #200921
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohannesSnajdare
Undrar om det inte bara är så att precisionen är så urusel i rysskräpet att skiten hamnar precis varsomhelst och eftersom det finns klart mer civil infrastruktur än militär är sannolikheten helt enkelt större att det dimper ner där.
Nån klok medlem liknade Rysskräpets precisionen vid häxpipor.
Citera
2022-08-16, 15:15
  #200922
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Det hade ju underlättat om Ukrainas armé gjort vad Amnesty vill att de ska göra.
Ställt sig ute på öppna fält med stora måltavlor ritade på marken.

Ja, det är ju nästan osportsligt det Ukraina gör, istället för att "take it like a man" För Ryssland å andra sidan är det helt ok att stationera trupp på eller vid ett kärnkraftverk för att försvara det, men Ukraina får inte försvara sina städer genom att försvara sig i dem. I alla fall enligt ryssvännerna i denna tråden. Ryssarna borde väl i god ordning gruppera sig på fälten utanför kärnkraftverket så att de är lätta att hitta.
Citera
2022-08-16, 15:18
  #200923
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Ja, det är ju nästan osportsligt det Ukraina gör, istället för att "take it like a man" För Ryssland å andra sidan är det helt ok att stationera trupp på eller vid ett kärnkraftverk för att försvara det, men Ukraina får inte försvara sina städer genom att försvara sig i dem. I alla fall enligt ryssvännerna i denna tråden. Ryssarna borde väl i god ordning gruppera sig på fälten utanför kärnkraftverket så att de är lätta att hitta.

Napoleon, han visste hur man skull kriga. Kanske dax att plocka fram den strategin igen?
Citera
2022-08-16, 15:20
  #200924
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Intressant ändå att Ukrainas attacker riktar sig mot militära baser och förråd och logistiska knutpunkter medan Ryssland mest riktar in sig på bostäder, sjukhus och skolor. Bör på taktisk nivå inte hålla i längden för Ryssland då det är mycket bättre att slå mot fiendens militär än dess civila befolkning.
Ryssland verkar sakna förmåga att med precision slå mot militära mål.
Det blir mest tung artilleribeskjutning över stora områden med civil infrastruktur. Ren terrorbeskjutning.
Citera
2022-08-16, 15:21
  #200925
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Fel länk där va? Jag ser i alla fall bara film på förråden staplade vid järnvägen i Dzhankoy. Är ju intressant om ryssen tappar luften helt över hela Ukraina.
Ja klarar man inte av att hålla luften ens över Krim, är det ju jävligt illa!
Citera
2022-08-16, 15:21
  #200926
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newstyle
Människor verkar inte förstå vad yttrandefrihet är nu för tiden? Censur är oerhört fegt och odemokratiskt och självklart bara utövat och används av de som har något att dölja alternativt vet att dom kommer förlora om sanningen kommer fram.

Och det är skrattretande när YT, FB TWITTER och de andra fuskarna plockar bort inlägg o censurerar för då vet ju alla direkt att jaha det är sant alltså eftersom det är så farligt att människor ska få se hahaha

Sant. Folk vet inte vad yttrandefrihet är. De tror det handlar om vad de får skriva när de använder ett företags tjänst.

I själva verket handlar ju yttrandefrihet om förhållandet mellan medborgare och stat.

Och även om yttrandefriheten därvidlag inte är total är det givetvis tillåtet att uttrycka vilka åsikter man vill om invasionen av Ukraina.
Citera
2022-08-16, 15:23
  #200927
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Ja, det är ju nästan osportsligt det Ukraina gör, istället för att "take it like a man" För Ryssland å andra sidan är det helt ok att stationera trupp på eller vid ett kärnkraftverk för att försvara det, men Ukraina får inte försvara sina städer genom att försvara sig i dem. I alla fall enligt ryssvännerna i denna tråden. Ryssarna borde väl i god ordning gruppera sig på fälten utanför kärnkraftverket så att de är lätta att hitta.

De borde klart göra det. Ställa upp på ett fält, säga till ryssen om vart de är och vilken tid de är på fältet. Sedan kommer man göra upp på ett ärligt vis och Amnesty blir nöjda.
Citera
2022-08-16, 15:23
  #200928
Medlem
Folk vill fly Simferopol i Krim. Lång kö till järnvägen.

Simferopol railway station in Crimea.
https://twitter.com/TpyxaNews/status/1559528302691360768
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in