Dagens bästa självmål.
Ursprungligt Citat (Ursprungligen postat av Newstyle)
"Människor verkar inte förstå vad yttrandefrihet är nu för tiden? Censur är oerhört fegt och odemokratiskt och självklart bara utövat och används av de som har något att dölja alternativt vet att dom kommer förlora om sanningen kommer fram.
Och det är skrattretande när YT, FB TWITTER och de andra fuskarna plockar bort inlägg o censurerar för då vet ju alla direkt att jaha det är sant alltså eftersom det är så farligt att människor ska få se hahaha"
Sen nedan dagens bästa svar på dagens största självmål
Citat:
Ursprungligen postat av
Clay Allison
Sant. Folk vet inte vad yttrandefrihet är. De tror det handlar om vad de får skriva när de använder ett företags tjänst.
I själva verket handlar ju yttrandefrihet om förhållandet mellan medborgare och stat.
Och även om yttrandefriheten därvidlag inte är total är det givetvis tillåtet att uttrycka vilka åsikter man vill om invasionen av Ukraina.
Och jag misstänker att den ursprungliga skribenten inte fattar
Det här kriget har verkligen bevisat att människan är i grunden dum. Och då menar jag inte Putin.