2022-08-16, 15:24
  #200929
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elon-Fiske
Ryssland verkar sakna förmåga att med precision slå mot militära mål.
Det blir mest tung artilleribeskjutning över stora områden med civil infrastruktur. Ren terrorbeskjutning.

Jo det blir lite som Bombningen av Dresden 13-15 feb 1945 av deras tunga artilleribeskjutning.
Skjuter lite på måfå sen får granaterna falla ner lite överallt.
Citera
2022-08-16, 15:27
  #200930
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Intressant ändå att Ukrainas attacker riktar sig mot militära baser och förråd och logistiska knutpunkter medan Ryssland mest riktar in sig på bostäder, sjukhus och skolor. Bör på taktisk nivå inte hålla i längden för Ryssland då det är mycket bättre att slå mot fiendens militär än dess civila befolkning.

Gällande Krim så har ju ryssen tidigare varit förskonad så de har inte försökt dölja sig (ännu). Vart de har sina baser.

Sedan har givetvis Ukraina en fördel med att de vet exakt vart ryssen har sina militära baser sett till att ryssen tog ju bara över Ukraina byggda militäranläggningar.
Citera
2022-08-16, 15:28
  #200931
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av more4you
Folk vill fly Simferopol i Krim. Lång kö till järnvägen.

Simferopol railway station in Crimea.
https://twitter.com/TpyxaNews/status/1559528302691360768

Först vad det goodwill-gärningen att lämna Snake Island och nu evakuerar de Krym. Vilka hedersknyfflar,.
Citera
2022-08-16, 15:29
  #200932
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Sant. Folk vet inte vad yttrandefrihet är. De tror det handlar om vad de får skriva när de använder ett företags tjänst.

I själva verket handlar ju yttrandefrihet om förhållandet mellan medborgare och stat.

Och även om yttrandefriheten därvidlag inte är total är det givetvis tillåtet att uttrycka vilka åsikter man vill om invasionen av Ukraina.

Du menar som om att kalla den speciella operationen för ett krig, eller ha parenteser om den "speciella operationen" och annan "fejkinformation"?

I vissa länder kan ju de ge upp till 15 år i fängelse.
Citera
2022-08-16, 15:30
  #200933
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Alla västerländska pro-ryska aktörer i sociala medier (Ritter, Macgregor, Lancaster, etc) har det gemensamt att de är mycket, mycket tjocka och att de lever ensamstående. Det var exempelvis mycket ostädat och rörigt hemma i Scott Ritters lägenhet, vilket man tydligt kunde se på den tiden då han fortfarande hade tillåtelse att ha en Youtube-kanal. Hans kosthållning verkade också enahanda. Ett bord i bakgrunden var helt belamrat med gamla pizzakartonger och urdruckna ölburkar.

Här är en bild någon ritat på dessa extremhöger/extremvänster/extrem-oknullade https://pbs.twimg.com/media/FWVUFCcWIAAk5yI?format=jpg&name=medium
Citera
2022-08-16, 15:31
  #200934
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Du menar som om att kalla den speciella operationen för ett krig, eller ha parenteser om den "speciella operationen" och annan "fejkinformation"?

I vissa länder kan ju de ge upp till 15 år i fängelse.


Hehe, ja precis. När staten inte tillåter medborgarna att uttrycka sin åsikt om kriget, då är yttrandefriheten begränsad. Meeen nu är visst Ryssland bisarrt nog exportör av yttrandefrihet
Citera
2022-08-16, 15:35
  #200935
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Gällande Krim så har ju ryssen tidigare varit förskonad så de har inte försökt dölja sig (ännu). Vart de har sina baser.

Sedan har givetvis Ukraina en fördel med att de vet exakt vart ryssen har sina militära baser sett till att ryssen tog ju bara över Ukraina byggda militäranläggningar.
Ja jag kan även tänka mig att det finns gott om civilanställda på dessa baser som sympatiserar med och hjälper Ukraina med information....

Något som förvånat är ju de satellitbilder man sett där flygplanen står parkerade helt utan täckning på plattorna? Inga hangarer, bunkrar eller maskering?
Citera
2022-08-16, 15:35
  #200936
Medlem
Dagens bästa självmål.

Ursprungligt Citat (Ursprungligen postat av Newstyle)

"Människor verkar inte förstå vad yttrandefrihet är nu för tiden? Censur är oerhört fegt och odemokratiskt och självklart bara utövat och används av de som har något att dölja alternativt vet att dom kommer förlora om sanningen kommer fram.

Och det är skrattretande när YT, FB TWITTER och de andra fuskarna plockar bort inlägg o censurerar för då vet ju alla direkt att jaha det är sant alltså eftersom det är så farligt att människor ska få se hahaha"

Sen nedan dagens bästa svar på dagens största självmål


Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Sant. Folk vet inte vad yttrandefrihet är. De tror det handlar om vad de får skriva när de använder ett företags tjänst.

I själva verket handlar ju yttrandefrihet om förhållandet mellan medborgare och stat.

Och även om yttrandefriheten därvidlag inte är total är det givetvis tillåtet att uttrycka vilka åsikter man vill om invasionen av Ukraina.

Och jag misstänker att den ursprungliga skribenten inte fattar

Det här kriget har verkligen bevisat att människan är i grunden dum. Och då menar jag inte Putin.
Citera
2022-08-16, 15:36
  #200937
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Inte konstigare än att Dalai Lama ofta har tre superdyra klockor på sig som Rolex etc...

Vad gäller Putins klockor så kan de vara gåvot från andra statsöverhuvuden eller köpta för aktievinster han gjort...
Kan till och med vara så att de tillhör ryska staten. alltså inte Putin själv...

Som sagt, när det kommer till N'buru då kan han liksom inte ens tänka en enda negativ tanke om Putin. Exakt varje sak diktatorn har för sig, har på sig, säger eller anklagas för har N'buru en egenpåhittat förmildrande förklaring till.

Mycket underhållande och roande. En gnutta tragiskt också.
Citera
2022-08-16, 15:38
  #200938
Medlem
FockeWulf190ds avatar
En intressant iakttagelse, nu är det nästan en timme sedan en ryssvän skrev i tråden senast (Nibiru 14.45). Är det ett mönster att alla är borta samtidigt? Tyder ju i så fall på att det är en samordnad operation och kanske tid för ny ordergivning just nu mot bakgrund av de senaste händelserna på Krim?
Citera
2022-08-16, 15:39
  #200939
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Fel länk där va? Jag ser i alla fall bara film på förråden staplade vid järnvägen i Dzhankoy. Är ju intressant om ryssen tappar luften helt över hela Ukraina.

Hmm. Skulle vara den här, bara en kommentar utan video. https://twitter.com/WarMonitor3/status/1559485906670817280

Edit, det blir fel hela tiden?
__________________
Senast redigerad av HejaFinland 2022-08-16 kl. 15:44.
Citera
2022-08-16, 15:40
  #200940
Medlem
Vi behöver mer uppgifter om den nya attacken i Krim mot flygbasen vid Hvardiiske. Varför är det så tyst om det?

Vem vet mer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in