2022-08-16, 14:16
  #200893
Medlem
HejaFinlands avatar
Ukraina påstås ha gjort många attacker med flygvapnet även på östra fronten nu. Är det sant så har ju Ryssland förlorat luftherraväldet även där.
https://twitter.com/ItsArtoir/status/1559465873429200903
Citera
2022-08-16, 14:19
  #200894
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Mina tankar börjar faktiskt försiktigt vandra åt det hållet!

Jag har personligen aktat mig från att skriva ner stridskapitalet på Rysslands balansräkning men efter den eskalering vi bevittnat sedan åtminstone en vecka i handling från Ukraina och det inte minst retorisk - inte sällan hånfullt förnedrande faktiskt
- utan en minsta motmarkering från Ryssland så kan det vittna om mer än bara grus i krigsmaskineriet; att man faktiskt över amen och pannkaka inte ens kan besvara Ukrainas Krim-offensiver i detta nu.

I ett Kreml som inte stormar skulle detta språk aldrig tillåtas att passera obemärkt. Detta språk, om något, är nämligen ett som Kreml förstår flytande under normala omständigheter och aldrig är sena med att käfta tillbaka i.

Ja förvånande tyst från Lavrov speciellt, han har inte hotat med kärnvapen och massmord på länge.
Citera
2022-08-16, 14:23
  #200895
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Mina tankar börjar faktiskt försiktigt vandra åt det hållet!

Jag har personligen aktat mig från att skriva ner stridskapitalet på Rysslands balansräkning men efter den eskalering vi bevittnat sedan åtminstone en vecka i handling från Ukraina och det inte minst retorisk - inte sällan hånfullt förnedrande faktiskt
- utan en minsta motmarkering från Ryssland så kan det vittna om mer än bara grus i krigsmaskineriet; att man faktiskt över amen och pannkaka inte ens kan besvara Ukrainas Krim-offensiver i detta nu.

I ett Kreml som inte stormar skulle detta språk aldrig tillåtas att passera obemärkt. Detta språk, om något, är nämligen ett som Kreml förstår flytande under normala omständigheter och aldrig är sena med att käfta tillbaka i.

Har Putin eller Lavrov synts till senaste tiden?
Pågår det något vi inte känner till?
Citera
2022-08-16, 14:24
  #200896
Medlem
OSS117s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ukraina påstås ha gjort många attacker med flygvapnet även på östra fronten nu. Är det sant så har ju Ryssland förlorat luftherraväldet även där.
https://twitter.com/ItsArtoir/status/1559465873429200903
Ja det verkar ju onekligen så?
Luftvärnet har ju dessutom visat sig vara rena skämtet!

Det går inget vidare för ryzzen nu….
Citera
2022-08-16, 14:25
  #200897
Medlem
OSS117s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Har Putin eller Lavrov synts till senaste tiden?
Pågår det något vi inte känner till?
Putin höll väl nåt tal i går på en vapenmässa i Moskva?

Om det inte var hans stand in?
Citera
2022-08-16, 14:26
  #200898
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Har Putin eller Lavrov synts till senaste tiden?
Pågår det något vi inte känner till?

Lavrov är på turné i Afrika bland vänligt sinnade länder så som Eritrea, Mali, Sudan MFL spjutspetsen av intelligens, teknik och framåtanda Precis det sällskapet Ryssland passar in i.
Citera
2022-08-16, 14:26
  #200899
Medlem
BlackKnightDuncans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Ukraina hade kunnat förhandla. Ukraina kunde ha valt att strida på fält och i skogar om kriget ändå hade börjat. Man såg redan i början hur Ukraina förvandlade Kiev till ett fort. Det hade blivit ett blodbad på civila men Ryssland valde att vara barmhärtiga och dra sig tillbaka av hänsyn till civilbefolkningen

Citera
2022-08-16, 14:28
  #200900
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Lavrov är på turné i Afrika bland vänligt sinnade länder så som Eritrea, Mali, Sudan MFL spjutspetsen av intelligens, teknik och framåtanda Precis det sällskapet Ryssland passar in i.

Ja det är en mäktig allians mot väst dom bildar....

Skräpet av länder samlar sig.
Citera
2022-08-16, 14:28
  #200901
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Lavrov är på turné i Afrika bland vänligt sinnade länder så som Eritrea, Mali, Sudan MFL spjutspetsen av intelligens, teknik och framåtanda Precis det sällskapet Ryssland passar in i.

Kan ingen anlita en afrikansk hitman? Kostar nog inte många dollares att få fixat!
Citera
2022-08-16, 14:29
  #200902
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Så kan det vara MEN

Två andra alternativ

1 Man vill inte slänga pärlor på svinen, så man spar pärlorna för att använda emot NATO, där de behövs

2 Man vill göra slut på sådant som snart blir värdelöst

Absolut. Men jag tror inte på dem. Jag gissar mer på att de har brist. Varför tror jag på brist?

Jo, jag tror faktiskt inte att Ryssland på allvar räknar med en konfrontation med NATO i närtid. Därmed finns ingen egentlig anledning att spara på krutet. Särskilt inte när det nu visat sig att man har problem. Jag är ganska så övertygad om att ryssarna (fortfarande) kallt räknar med att NATO inte kommer att ingripa så länge ryssarna inte attackerar ett NATO-land.

Att man vill göra slut på gammal utrustning hade jag kunnat tänka mig i början. Men nu närt kriget ju i praktiken kört fast och mängder med soldater dör vore det ju direkt dumt att "fortsätta slåss med spjut när man har kanoner".
Citera
2022-08-16, 14:29
  #200903
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Kan ingen anlita en afrikansk hitman? Kostar nog inte många dollares att få fixat!

Den personen hade fått Nobels fredspris.
Citera
2022-08-16, 14:30
  #200904
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Ja så kan det bli så länge Ukrainska soldater använder...

Skolsalar som bas...
Ukrainian Nazis loaded of heavy weapons shielding in primary schools. You won't see this on Western TV.
https://t.me/UkraineHumanRightsAbuses/8523
Ukrainian soldiers love hiding in schools
https://t.me/cheburashkas_war_room/7146
Ukrainian troops use primary school as deployment point.
https://t.me/UkraineHumanRightsAbuses/8270
Dagis som bas
https://twitter.com/Q5yymrtf2tina/status/1557128396571918339

Sjukhus som bas...
Ukrainian soldiers hide from Russian shelling at a hospital where they have set up a fortified outpost.

Well, as already established, they will say as usual that they bombed the hospital with civilians, and not with them who equipped positions there..
https://twitter.com/colonelhomsi/status/1556908323752083457
Gymnastiksal som bas...
https://t.me/UkraineHumanRightsAbuses/8400
Ukraina soldater använder amulanser som skydd
https://www.youtube.com/watch?v=g5SeAhmuCxM


Var det något mer du ville?

Aha!

Ja jag kan också skriva en massa ej korrekta saker.

Stärker det min sak då?

Jo sitter man och trollar så fungerar det så tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in