Citat:
Ursprungligen postat av
SiamGnome
Så kan det vara MEN
Två andra alternativ
1 Man vill inte slänga pärlor på svinen, så man spar pärlorna för att använda emot NATO, där de behövs
2 Man vill göra slut på sådant som snart blir värdelöst
Absolut. Men jag tror inte på dem. Jag gissar mer på att de har brist. Varför tror jag på brist?
Jo, jag tror faktiskt inte att Ryssland på allvar räknar med en konfrontation med NATO i närtid. Därmed finns ingen egentlig anledning att spara på krutet. Särskilt inte när det nu visat sig att man har problem. Jag är ganska så övertygad om att ryssarna (fortfarande) kallt räknar med att NATO inte kommer att ingripa så länge ryssarna inte attackerar ett NATO-land.
Att man vill göra slut på gammal utrustning hade jag kunnat tänka mig i början. Men nu närt kriget ju i praktiken kört fast och mängder med soldater dör vore det ju direkt dumt att "fortsätta slåss med spjut när man har kanoner".