Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-08-15, 22:11
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeilSeiGegrust
Men låt det torka då för fan! Naturen har sin gång! Jävla fjant! Vad ska du göra åt saken?

Hoppas FÖR DIN SKULL att du bara äter insekter och lever i tält i skogen för att inte göra klimatavtryck på världen. Är det ditt jävla problem att det är torka? Ska du och Greta springa ut och göra vattendansen i afrika och gråta ut om att det är ert fel och att du bär ansvaret och nu måste fixa det?

Det blir torka om Gud vill att det ska bli torka. Du ska inte lägga dig i eller komma in i någon narcissistisk psykos om att du kan göra ett skit gällande saken.

Låt negrerna torka, ser det ut som jag bryr mig? idiot.
Ser jag ut att proklamera för något annat än att vara korrekt mot vad artikeln faktiskt säger? Du påstår att de förespråkar något, jag ser bara en rapport om en ovanlig torka.

Citat:
Ursprungligen postat av ankademiker
Konsumera annat än alarm-porr, nämligen fakta.

Björn Lomborg är en början, men Mike Hulme som grundat ett institut om klimat och ska vara en av hjärnorna bakom IPCC tonar också ned att en 2-gradersökning på 100 år vore negativt för mänskligheten, men säger tvärtom att de mest troligt får det bättre med mat och hälsa. https://youtu.be/XuxDkXwhtSo

Det barkar faktiskt ingenstans med klimatet på grund av människans påverkan på det. Var ca 2 grader varmare under climate optimum för 5000-6000 år sen. Tror du att kända återkommande väderfenomen är orsakade av 400 ppm CO2 ignorerar du att extremväder minskat sen tidigt 1900-tal och enligt forskare ska minska om människan värmer jorden (världens främste auktoritet på stormar, Chris Landsea, om det på en konferens på Barbados: https://youtu.be/uFJpRp1-dNU Han säger att annat kan vara allvarligt (vore annars rökt), men hävdar att extremväder bör minska).

Det ljugs, skräms, massivt i medierna, allt för att få folk att tro på lögnerna och anamma förslagen till åtgärder - som endast är värdelösa och natur förstörande sätt att producera energi på, sol och vind, samt globalism.

Se gärna Michael Moores (en gammal vänsterikon) om värdelösa miljöförstörande sol- och vindkraft i Planet of the Humans.

https://rumble.com/ve4wkf-planet-of-the-humans-screen-copy.html
Rätt roligt att du missförstod att folk fast i sina egna konfirmationsbias kommer vara ett stort problem i framtiden, med att direkt fastna i ditt eget narrativ om klimatet...

Citat:
Ursprungligen postat av Totius
För att de sprider skrämselpropaganda och raljerar över ”klimatförnekare”. Om du inte ser sambandet kan jag bara beklaga.
Jaså? Citera gärna var denna artikel raljerar över klimatförnekare?

Citat:
Ursprungligen postat av ankademiker
Det barkar mot bättre hälsa och ekonomi för jordens människor, och mer mat från jordbruk (större skördar), jämte krympande öknar och mindre extremväder.

Tony Heller redovisar händelser och statistik om extremväder nu och för ca 100 år sen.
https://newtube.app/TonyHeller
Tony Heller, lobbyisten och propagandaskaparen? Trovärdigt och inte alls bekräftande av att det inte finns någon trovärdig forskare som inte har en vinning i det hela som är emot det.
Citera
2022-08-15, 22:11
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeilSeiGegrust
Den där snubben du citerade verkar vara totalt bränd i skallen. Finns nog inget hopp kvar för stackarn.
Det var jag, hade du något enstaka argument alls att komma med eller ville du bara cirkelrunka lite?
Citera
2022-08-15, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Ni klimatförnekare överraskar aldrig. Alltid samma tuggande efter samma efterblivna manus. Och ni orkar aldrig läsa text, och när ni i sällsynta fall gör det är eran läsförståelse helt åt skogen.

Artikeln handlar om torka. Den säger faktiskt inte ett ord om klimatförändringar. Om du inte tror mig och tycker att det verkar för jobbigt att läsa 50-100 ord lättläst aftonbladettext så kan du trycka ctrl/cmd+f och söka på ordet klimat.

Så artikeln nämner att det är naturliga variationer?
Citera
2022-08-15, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Ser jag ut att proklamera för något annat än att vara korrekt mot vad artikeln faktiskt säger? Du påstår att de förespråkar något, jag ser bara en rapport om en ovanlig torka.

Men snälla lilla vännen, torka är inget ovanligt!
Torka ha funnits före du la en burgare på grillen och startade upp din bil. Torka kommer finnas efter du började cykla till allt och äta endast sallad och veganska produkter.

Torka kommer alltid existera och det spelar ingen roll om du gnäller om det eller tillber din största profet Greta grötskalle. Det är en naturlig del av vårt ekosystem.

Fattar du inte att dom bara vill hjärntvätta dig och känna rädsla och skuld för att du ska känna att allt är ditt fel?

Det är ingen nyhet att det är torrt i öknen. Det har alltid varit torrt i Sahara och så kommer det förbli. Att du sitter och pissar ner dig och grinar om saken kommer inte hjälpa dig.
Citera
2022-08-15, 22:38
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av affekask
Så artikeln nämner att det är naturliga variationer?

Varför frågar du detta?
Citera
2022-08-15, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckSnakePlissken
Flera hundra år gamla stenar varnar för svält.

https://www.aftonbladet.se/a/5GAJxE

Det är något fel här. De påstås vara flera hundra år gamla hungerstenar. Det betyder att nivåerna i floderna har varit samma förr. Ändå vill de ha det till att det beror på klimatet och att det är något unikt för vår samtid.

Detta går i cykler och människan kan inte påverka det ett dugg. Om det skulle vara något unikt 2022 så skulle dessa hungestenar aldrig ha existerat. Men nu gör de det. Det har alltså varit samma låga vattennivåer förr. Och då berodde det inte på människans klimatpåverkan.

Ja detta fenomen är verkligen intressant.
Var skriverier om enorma översvämmningar i Kalifornien i dagens AB också.

Miljöpartiet ska helt enkelt skrämmas kvar i riksdagen,hemska tanke.
Citera
2022-08-15, 22:54
Medlem
FuckSnakePlisskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svammelprofeten
Ja detta fenomen är verkligen intressant.
Var skriverier om enorma översvämmningar i Kalifornien i dagens AB också.

Miljöpartiet ska helt enkelt skrämmas kvar i riksdagen,hemska tanke.
Så det var torka där nyss, och sen blir det översvämningar? Ok.
Citera
2022-08-15, 22:57
Medlem
Citat:

Det är något fel här. De påstås vara flera hundra år gamla hungerstenar. Det betyder att nivåerna i floderna har varit samma förr. Ändå vill de ha det till att det beror på klimatet och att det är något unikt för vår samtid.

Detta går i cykler och människan kan inte påverka det ett dugg. Om det skulle vara något unikt 2022 så skulle dessa hungestenar aldrig ha existerat. Men nu gör de det. Det har alltså varit samma låga vattennivåer förr. Och då berodde det inte på människans klimatpåverkan.

Jo covid är förbi. Trump är förbi. PÅ nittiotalet skrev dom om att det var risk för en snabb istid. Klart som liten blev man ju rädd kanske gamla också men fattas inte att det jobbar samma neandertalare och hjon på denna tidning. Hjerta vänder sig i graven
Citera
2022-08-15, 22:59
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Jaså? Citera gärna var denna artikel raljerar över klimatförnekare?
Det kom i dagens uppföljande ledare som jag länkade till i inlägget du svarade på. Jag upprepar länken:
Jag vill gråta när SD pratar klimat
Är det klimatförnekarna som hungerstenarna varnar för?
[…]
SD bär stolt sin flagga som landets största klimatförnekande parti.
[…]
https://www.aftonbladet.se/ledare/a/Qyn7QA/jag-vill-grata-nar-sd-pratar-klimat

Artiklarna hänger ihop och allt behöver givetvis inte stå i den första.
Citera
2022-08-15, 23:08
Medlem
gratrunkarns avatar
Citat:

där jag bor har vi vatten lol jävla pk grej att skrika om jesus hade dåligt med vatten också och romarna
Citera
2022-08-15, 23:16
Medlem
Citat:
Så det var torka där nyss, och sen blir det översvämningar? Ok.

Ja rubriken var katastrofal sedan i texten så stod det att det KAN bli enorma översvämmningar.
Sedan ännu längre in i artikeln så stod det att det kunde bli enorma översvämmningar förut också men nu hade risken ökat.

Stor komedi faktiskt.
Citera
2022-08-15, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolackenPatrik
Aftonbladet är den största skittidningen av alla. Deras enda jobb är att skapa clickbaitartiklar och att hela tiden få det att verka som att undergången är nära, oavsett om det handlar om en jävla förkylning eller väder. Samma skit varje sommar om leverfläckar, torka och bla bla bla.

Seriöst, folk borde sluta läsa media. Det gör dom dumma i huvudet och förvandlar dom till ångestfyllda små jävla cucks.

Vad ska människor läsa? Dina inlägg?
Stackars människor i så fall...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in