2022-08-15, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Varför frågar du detta?

För att du skriver ogenomtänkta inlägg!
Citera
2022-08-15, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Ja, skulle inte vattennivåerna stiga så att länder som Danmark och Nederländerna skulle bli obeboeliga? Eller hur var det? Nu helt plötsligt ska vi oroa oss för att vattennivåerna blir för låga. Gäsp.
Ja det minns jag, de sa även att vattenlinjen dras in mot land och att Skåne så småningom skulle hamna en bit under havsvattnet. Några cm varje år.

Hur gick det med den skrämsel propagandan?
Citera
2022-08-15, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrahundratolv
Översvämningarna senaste åren beror inte på att det kommit mer regn än vanligt utan på att markerna är så torra att de kakar sig och inte kan ta emot/absorbera regnet lika snabbt längre. Översvämningarna orsakas alltså av torkan.
Och tar man mer och mer natur i anspråk så ökar effekten såklart. Något man gjort i tex Italien.
Citera
2022-08-15, 23:39
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeilSeiGegrust
Men snälla lilla vännen, torka är inget ovanligt!
Torka ha funnits före du la en burgare på grillen och startade upp din bil. Torka kommer finnas efter du började cykla till allt och äta endast sallad och veganska produkter.

Torka kommer alltid existera och det spelar ingen roll om du gnäller om det eller tillber din största profet Greta grötskalle. Det är en naturlig del av vårt ekosystem.

Fattar du inte att dom bara vill hjärntvätta dig och känna rädsla och skuld för att du ska känna att allt är ditt fel?

Det är ingen nyhet att det är torrt i öknen. Det har alltid varit torrt i Sahara och så kommer det förbli. Att du sitter och pissar ner dig och grinar om saken kommer inte hjälpa dig.

Du är nog lite sinnesslö i ditt rabiata babblande, för jag tycks fortfarande inte se mig förespråka en enda miljöpartists åsikt här? Jag ifrågasätter vart i DENNA artikel du hittar NÅGOT av det du gråter om?

Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Det kom i dagens uppföljande ledare som jag länkade till i inlägget du svarade på. Jag upprepar länken:
Jag vill gråta när SD pratar klimat
Är det klimatförnekarna som hungerstenarna varnar för?
[…]
SD bär stolt sin flagga som landets största klimatförnekande parti.
[…]
https://www.aftonbladet.se/ledare/a/Qyn7QA/jag-vill-grata-nar-sd-pratar-klimat

Artiklarna hänger ihop och allt behöver givetvis inte stå i den första.

Så en ledares svar, på ett parti's reaktion på original-artikeln, är automatiskt del av original-artikeln? Hur fick du ihop det?
Citera
2022-08-15, 23:47
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Så en ledares svar, på ett parti's reaktion på original-artikeln, är automatiskt del av original-artikeln? Hur fick du ihop det?
Ge dig nu. Ledaren är ju för fan en direkt fortsättning på artikeln om hungerstenarna. Har du ens läst och förstått den?
Citera
2022-08-15, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Ja, skulle inte vattennivåerna stiga så att länder som Danmark och Nederländerna skulle bli obeboeliga? Eller hur var det? Nu helt plötsligt ska vi oroa oss för att vattennivåerna blir för låga. Gäsp.

Sjukt intressant. Men det glömmer miljömupparna
Citera
2022-08-15, 23:59
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Ge dig nu. Ledaren är ju för fan en direkt fortsättning på artikeln om hungerstenarna. Har du ens läst och förstått den?
Ja snälla, menar du att ledarens svar måste vara originalartikelns synvinkel? För det är länkat en artikel som skall innehålla klimatalarmism, men det går inte peka på, utan det ligger i ledarens svar på artikeln?
Citera
2022-08-16, 00:06
Medlem
FuckSnakePlisskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svammelprofeten
Ja rubriken var katastrofal sedan i texten så stod det att det KAN bli enorma översvämmningar.
Sedan ännu längre in i artikeln så stod det att det kunde bli enorma översvämmningar förut också men nu hade risken ökat.

Stor komedi faktiskt.
Experterna har bra koll med andra ord...
Citera
2022-08-16, 05:58
Medlem
klyktattares avatar
Nej, men vad passande för agendan att de ”hittar” detta. Inte ALLS suspekt. Peak clown world.
Citera
2022-08-16, 07:24
Medlem
Man vill oroa folk för oroliga rädda människor är lättare att övertyga allt möjligt trams.

Tröttsamt
Citera
2022-08-16, 10:27
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyktattare
Nej, men vad passande för agendan att de ”hittar” detta. Inte ALLS suspekt. Peak clown world.
Vad handlar den här "agendan" om egentligen?
Citera
2022-08-16, 10:29
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Ja snälla, menar du att ledarens svar måste vara originalartikelns synvinkel? För det är länkat en artikel som skall innehålla klimatalarmism, men det går inte peka på, utan det ligger i ledarens svar på artikeln?
Det är så propagandamaskinen fungerar. Har du inte genomskådat det tillhör du skocken av lurade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in