Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-08-14, 22:18
Medlem
FuckSnakePlisskens avatar
Flera hundra år gamla stenar varnar för svält.

https://www.aftonbladet.se/a/5GAJxE

Det är något fel här. De påstås vara flera hundra år gamla hungerstenar. Det betyder att nivåerna i floderna har varit samma förr. Ändå vill de ha det till att det beror på klimatet och att det är något unikt för vår samtid.

Detta går i cykler och människan kan inte påverka det ett dugg. Om det skulle vara något unikt 2022 så skulle dessa hungestenar aldrig ha existerat. Men nu gör de det. Det har alltså varit samma låga vattennivåer förr. Och då berodde det inte på människans klimatpåverkan.
Citera
2022-08-14, 22:24
Medlem
tigerpus avatar
För avancerad logik min herre, miljöaktivister klarar inte av sådant
Citera
2022-08-14, 22:25
Medlem
Libertarismuss avatar
Ja, skulle inte vattennivåerna stiga så att länder som Danmark och Nederländerna skulle bli obeboeliga? Eller hur var det? Nu helt plötsligt ska vi oroa oss för att vattennivåerna blir för låga. Gäsp.
Citera
2022-08-14, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Ja, skulle inte vattennivåerna stiga så att länder som Danmark och Nederländerna skulle bli obeboeliga? Eller hur var det? Nu helt plötsligt ska vi oroa oss för att vattennivåerna blir för låga. Gäsp.
Till hösten och vintern blir det nog regn och kanske översvämningar igen då fylls floderna på igen skulle jag tro.
Citera
2022-08-14, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerpu
För avancerad logik min herre, miljöaktivister klarar inte av sådant
Den här sortens artiklar är ju riktade till miljöpartister. Och för att få folk att rösta på S och MP. Det är ju därför dom skriver om allt som rör klimatet så fort de får chansen.
Citera
2022-08-14, 23:25
Citat:
Ursprungligen postat av FuckSnakePlissken
Till hösten och vintern blir det nog regn och kanske översvämningar igen då fylls floderna på igen skulle jag tro.

Ja då kommer dödsregnet från kina.
Och extremnederbörden från hässleholm.
Då är översvämmningskatastrofen nära. Byar sveps bort och folk dör i tusentals.

Men ta det lugnt efter det så kommer dödshettan igen.
Citera
2022-08-14, 23:25
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Nej. Holland skulle försvinna i vatten pga isarna smälter. Men va ett tag sen man hörde den kråkan.

Tror att den började runt 2000 och sas att "om 20 år finns inte Holland längre".

Ja vet inte , isåfall undrar jag vilket land jag var i nu i somras.
Citera
2022-08-14, 23:29
Medlem
Igår hade AB en stor bild på en skogsbrand.(förmodligen anlagd)
Rubriken var klimataktivister cementerar golfklubbar för att rädda klimatet.

Någon har hällt cement i några golfhål i Frankrike.
Minimal skada 200 mil bort.

Vad gör inte AB för att koppla ihop klimat och skogsbrand.
Citera
2022-08-14, 23:33
Medlem
EnCartes avatar
Ur artikeln.
Citat:
Hungerstenarna har tidigare använts som landmärken i hela Centraleuropa och var senast ovan ytan under torkan 2018.
Värsta på 4 år. Nån mer historia får man inte veta, men 1911, 1921, 1930 och 1934 är i alla fall inhugget.
Citera
2022-08-14, 23:38
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckSnakePlissken
Flera hundra år gamla stenar varnar för svält.

https://www.aftonbladet.se/a/5GAJxE

Det är något fel här. De påstås vara flera hundra år gamla hungerstenar. Det betyder att nivåerna i floderna har varit samma förr. Ändå vill de ha det till att det beror på klimatet och att det är något unikt för vår samtid.

Detta går i cykler och människan kan inte påverka det ett dugg. Om det skulle vara något unikt 2022 så skulle dessa hungestenar aldrig ha existerat. Men nu gör de det. Det har alltså varit samma låga vattennivåer förr. Och då berodde det inte på människans klimatpåverkan.

Ni klimatförnekare överraskar aldrig. Alltid samma tuggande efter samma efterblivna manus. Och ni orkar aldrig läsa text, och när ni i sällsynta fall gör det är eran läsförståelse helt åt skogen.

Artikeln handlar om torka. Den säger faktiskt inte ett ord om klimatförändringar. Om du inte tror mig och tycker att det verkar för jobbigt att läsa 50-100 ord lättläst aftonbladettext så kan du trycka ctrl/cmd+f och söka på ordet klimat.
Citera
2022-08-14, 23:42
Medlem
Citat:
Ändå vill de ha det till att det beror på klimatet och att det är något unikt för vår samtid.

Som ovan redan skrivit men jag kan inte låta bli; det finns inget om klimathets eller liknande i varken länken i TS eller om man klickar vidare på den sidan till en liknande artikel.
Torkan är på riktigt och det är en världsnyhet med tanke på vad det innebär.
Citera
2022-08-14, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Ni klimatförnekare överraskar aldrig. Alltid samma tuggande efter samma efterblivna manus. Och ni orkar aldrig läsa text, och när ni i sällsynta fall gör det är eran läsförståelse helt åt skogen.

Artikeln handlar om torka. Den säger faktiskt inte ett ord om klimatförändringar. Om du inte tror mig och tycker att det verkar för jobbigt att läsa 50-100 ord lättläst aftonbladettext så kan du trycka ctrl/cmd+f och söka på ordet klimat.

Jag vet. Men den anknyter till temat i klimatpropagandan. Jag vet att människan förstört NATUREN, och stora delar av livet i havet tex. Men torkan har inget med människan att göra. Det går i cykler som sagt. Det var samma torka redan på biblisk tid och innan. Syndafloder också. Och då hade människan garanterar ingen klimatpåverkan. Det är den stora skillnaden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in