Citat:
Ursprungligen postat av
finnsingenamn
Som du själv skriver, inom några år. Har man pengar och inte vet vad man ska göra av dom. Ja visst då är ps5 värt det kanske. Jag själv som inte badar i pengar tycker ej det var värt den uppgraderingen från mitt ps4 pro. Iallafall inte nu.
Kan du inte ta en på avbetalning då? I alla fall, självklart är 12 lax eller vad PS5 ligger nuförtiden på ebay osv inte värt det, och har man en PS4 Pro just nu och 6 lax är för mycket så kan det vara läge att vänta, men annars är det ju ingen mening med att vänta 5 år för att köpa en PS5.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bonnatorp
Ska man köpa alla konsolerna så är det bättre att köpa en PC för pengarna istället, då får du en riktigt hygglig burk.
Ja man missar kanske någon enstaka exklusiv titel, och lite klurigare eller frånvarande splitscreenläge i de flesta spel (därför är väl konsol bättre till barnen om man har flera, eller grabbgänget ska spela) men du har istället fördelarna med piratkopiering, moddning av spel och helt gratis onlinefunktioner.
Och jo, det går självklart spela med dosa på datorn.
Du förstår inte poängen. Vi som lirar konsol gör det inte bara för grafiken. En seriös konsol som PS5 ger mer än bara snygg grafik. Man får med en standardiserad onlineupplevelse där alla har samma hårdvara och där det inte är enkelt att fuska genom någon fuskpatch och liknande som förekommer på PC-spel. Sedan är spelen bättre också. Jag spelar alla dagar i veckan Street Fighter IV på PS5 än på PC. Om det bara vore snygg grafik jag var intresserad av så hade jag kollat på CGI-filmer istället för att spela TV-spel.
Sedan får man ändå ganska bra hårdvara för så lite som 6 lax. Visst kan man få betydligt bättre grafik på PC om man lägger 30 lax på en custom-built PC, men hur många PC-spel finns det i 8K-grafik som är bra? Allt handlar inte om grafik. Vi som lirar konsol är givetvis intresserade av snygg grafik, men det ska inte vara det totalt och enda avgörande med spel. Så för 6 lax får man alltså ganska snygg grafik och en bra, gedigen onlineupplevelse och en hel del exklusiva speltitlar som också är bra spel. Själv spelar jag knappt på PC, och det enda jag spelar på PC är StarCraft II; allt annat kör jag på PS5 och vissa bärbara konsoler.
Hur som helst, priset på PS5 kommer sannolikt inte att gå ner, och den här konsolbristen kommer hålla på ett bra tag till eftersom efterfrågan på PS5 är så hög att den hela tiden säljs slut så fort butikerna får in en ny batch PS5

r, så kan man få tag på en PS5 från någon onlinebutik till 6 tusen kronor så bör man passa på. Själv la jag 7,300 kr på min PS5, vilket var 500 kr överpris eftersom jag fick med en extra kontrol. Köpte min förra sommaren. Redan då fanns det scalpers som köpte från butik och sålde på eBay för 10+ tusen, och detta har blivit allt vanligare idag. Jag tror att det här kan bli normen framöver att det kommer hålla igenom hela PS5:ans livslängd och även PS6 osv. Är glad att jag slog till så fort det gick att köpa en PS5 till schysst pris från en onlinebutik, annars hade jag varit tvungen att köpa en från eBay idag för 12+ tusen kronor eller vänta några år för att få den för 7 lax eller liknande.