2022-08-12, 22:49
Medlem
sebastian_s avatar
Jag betalade inte överpris och hade inte ps4 så för mig är den utan tvekan värt det. Tvspel är generellt löjligt billigt jämfört med andra nöjen, det finns ingen ursäkt att inte ha alla konsoler om man gillar tvspel. Men jag spelar mest ps4 spel. Det är väl bara en handfull spel som är ps5 exklusiva, och andra sidan så är spelen mycket snyggare på 5an än 4an. Så ska man spela nya horizon eller god of war så bör man göra det på 5an, även om de finns på 4an.
Citera
2022-08-12, 22:59
Medlem
johkv637s avatar
Nä, inte ens i närheten!
Citera
2022-08-13, 00:14
Medlem
ibutus avatar
Det är ju självklart individuellt.

Jag skulle säga att det är värt det. Snabba laddningsskärmar och 60 fps på många titlar, där ps4an får jobba sig rödhet för 30 fps
Citera
2022-08-13, 00:24
Medlem
Bonnatorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Jag betalade inte överpris och hade inte ps4 så för mig är den utan tvekan värt det. Tvspel är generellt löjligt billigt jämfört med andra nöjen, det finns ingen ursäkt att inte ha alla konsoler om man gillar tvspel. Men jag spelar mest ps4 spel. Det är väl bara en handfull spel som är ps5 exklusiva, och andra sidan så är spelen mycket snyggare på 5an än 4an. Så ska man spela nya horizon eller god of war så bör man göra det på 5an, även om de finns på 4an.
Ska man köpa alla konsolerna så är det bättre att köpa en PC för pengarna istället, då får du en riktigt hygglig burk.

Ja man missar kanske någon enstaka exklusiv titel, och lite klurigare eller frånvarande splitscreenläge i de flesta spel (därför är väl konsol bättre till barnen om man har flera, eller grabbgänget ska spela) men du har istället fördelarna med piratkopiering, moddning av spel och helt gratis onlinefunktioner.

Och jo, det går självklart spela med dosa på datorn.
Citera
2022-08-13, 00:30
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Ska man köpa alla konsolerna så är det bättre att köpa en PC för pengarna istället, då får du en riktigt hygglig burk.

Ja man missar kanske någon enstaka exklusiv titel, och lite klurigare eller frånvarande splitscreenläge i de flesta spel (därför är väl konsol bättre till barnen om man har flera, eller grabbgänget ska spela) men du har istället fördelarna med piratkopiering, moddning av spel och helt gratis onlinefunktioner.

Och jo, det går självklart spela med dosa på datorn.
Det ár en stor skillnad mellan dator och tvspel. Det mesta som jag uppskattar med tvspel finns inte på datorn. 60 tums tv, alla nintendospel, många spel som inte är fps eller strategispel. Och framförallt co op offline som ár det roligaste med tvspel. Allt från gears of war 5 till tekken 7 till mario kart. Eller att turas om i ett singelspel som faller sig naturligare med tvspel. Datorspel har alltid varit lite gråre och tråkigare för mig. Det är mer att sitta ensam i ett sovrum i kalsonger än i ett vardagsrum framför stora tvn.
Senast redigerad av sebastian_ 2022-08-13 kl. 00:33.
Citera
2022-08-13, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Citat:
Det ár en stor skillnad mellan dator och tvspel. Det mesta som jag uppskattar med tvspel finns inte på datorn. 60 tums tv, alla nintendospel, många spel som inte är fps eller strategispel. Och framförallt co op offline som ár det roligaste med tvspel. Allt från gears of war 5 till tekken 7 till mario kart. Eller att turas om i ett singelspel som faller sig naturligare med tvspel.
Citat:
Datorspel har alltid varit lite gråre och tråkigare för mig. Det är mer att sitta ensam i ett sovrum i kalsonger än i ett vardagsrum framför stora tvn.

1 Jag har 58 tums tv och kör i 4k HDR [Ultra HD], spelen du räknar upp finns till dator om jag var intresserad av
dessa, men något krångligt om man ska använda emulator osv.

2 Det är en viss sanning i det.
Citera
2022-08-13, 01:18
Medlem
Nja, ps4 pro gör fortfarande bra ifrån sig faktiskt. Grafikmässigt så tycker inte jag det är värt att betala 6000 för att få lite bättre grafik. Däremot laddningstiden oj oj vilken skillnad. Tyst är det med.

Med det sagt, värt att byta från ps4? JA. Ps4 pro? Not so mutch....
Citera
2022-08-13, 01:24
Medlem
dovAkins avatar
Jag betalade normal pris, jag tkr sen är galet bra sjuk grafik och grymma handkontroller.

Aldrig lirat så mkt konsoll som jag gjort med PS5. Sen har dem släppt bra spel också
Citera
2022-08-13, 01:32
Medlem
oviktigts avatar
Jag är nöjd. Spelar någon gång i veckan. Finns inte mer tid för min del. Är ändå ett ganska billigt nöje för att vara en hobby. Finns ju de som lägger hur mycket pengar som helst på sina intressen t.ex. bildelar, golf eller kameror. Ps5 var helt klart värt pengarna, alla dagar i veckan.
Citera
2022-08-13, 03:05
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Jag betalade normal pris, jag tkr sen är galet bra sjuk grafik och grymma handkontroller.

Aldrig lirat så mkt konsoll som jag gjort med PS5. Sen har dem släppt bra spel också
Jag glömde handkontrollen. Den är faktiskt helt fantastiskt.
Citera
2022-08-13, 03:20
Medlem
FrozenFears avatar
Jag kommer iaf vänta till PS5 Pro modellen. Borde vara ute inom två år.
Citera
2022-08-13, 06:57
Medlem
Jag är kanon-nöjd! Jag spelar mycket DayZ och det flyter på ett helt annat sätt på 5an även t.ex Witcher 3 har ett helt annat flow. Köpte 4K tv i samma veva osäkert om jag skulle haft samma upplevelse på min 7 år gamla TV som jag köpte till 4an.

Nä, nu ska jag lira lite TV-spel innan ungjävlarna vaknar och börjar terrorisera mig. 👍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in