Citat:
Ursprungligen postat av
Hetla
Jag måste ändå medge att där vi odlade så var det i växtzon 1, så vi kanske hade ett litet försprång mot de som tråden handlat om. Vi föroldlade redan i frebruari/mars och skördade in i oktober och vi odlade ALLT möjligt. Allt från örter till tomater zucchini och pumpa, rotfrukter, brytbönor, fruktträd och gurka. Det mesta skötte liksom sig själv bara det vattnades och våra intentioner var aldrig att få så mycket skörd, det bara blev så. Jag kunde inte mycket om odling innan heller men man lär sig ju alleftersom man gör. Min dröm är ju typ att köpa egen gård och göra det igen.
Ser potential i gården och därför blir jag lite irriterad. Hade velat typ riva någon av de fallfärdiga byggnaderna till stommen och fixa växthus där, sen sluta arrendera bort åkern närmast huset och fixa odlingar på den. Kanske till och med fixa bevattning med hjälp av pump från sjön, oavsett vad grannarna säger 😇, om de ens någonsin skulle sagt något..
För övrigt, grannar på landet är GULD, de vill oftast alltid hjälpa till och hålla landsbygden vid liv. Oavsett litet eller stort!
Aja nog om mig nu.. hoppas de får inspiration och kommer igång för det är inte jobbigt bara man får fart.
mmm,
vattnet har dom gratis. Bara pumpa med solceller eller med dräneringspump ifrån Biltema med el
som ingen skulle bry eller märka.
Grejjen är såhär.
Att dessa är LATA svin.
Specielt Soolomon.
Jag lovar jag hade kunnat göra Content värt 1-2 miljoner
nästan i TV stil med en drönare, och sattsat massor på Odlingen .
3 EXTREM VEGANER MED 2 BARN, ÖVERLVEVNAD PÅ EN GÅRD I NORR
bara så.
Och sen sattsat allt på det.
Skitsamma om man failar, men man måste försöka ALLT MAN KAN .
Det fattar inte denna mongo Soolomoon.
FOLK SOM GILLAR OUTA, VISA FEJSET, Fan vilka pengar JAG HADE SJÄLV GJORT om jag pallat
med visa NYLLE I Media.
Själv vägrar jag visa mitt ansikte.
Men jag är grym på business.
Tjänat enorma miljoner förr.
MEN NOG OM MIG.
Den där Soolomoon är ett skämt fan.
Gillar man filma och outa , och Kan man visa ansiktet och bor på en stor
gård med sjö nära,. Då kommer miljonerna
om man är FRISK.
Men han spelar dator spel bara.
Sluta följ dessa dårar.
Tills de börjat ODLA Hardcore, DE ÄR FÖR FAN HARDCORE VEGAN galningar ju