2022-08-11, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Jaha, så enligt ditt resonemang har dollarn blivit dubbelt så värdefull under det senaste halvåret. Därför har priset för bitcoin rasat
Att dollarn går starkt påverkar bitcoins pris väldigt mycket-ja.
Citera
2022-08-11, 14:49
Medlem
Bitcoin var nyss uppe på $24,9k. Vi bör nog få se 30k i augusti. Senare i år en traditionsenlig Christmas Bull Run till ATH eller rent av 100k?
Citera
2022-08-11, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Bitcoin var nyss uppe på $24,9k. Vi bör nog få se 30k i augusti. Senare i år en traditionsenlig Christmas Bull Run till ATH eller rent av 100k?

Såja! Äntligen nån som är lite positiv , mest barnungar som lipar i den här tråden, folk som vill vara bäst & veta mest. Jag vill bara att krypton ska gå bra & det kommer den att göra vad alla pessimister än säger
Citera
2022-08-11, 18:29
Avslutad
Probably nothing ..

WORLD’S LARGEST ASSET MANAGER BLACKROCK LAUNCHES SPOT BITCOIN PRIVATE TRUST
After announcing it would enable bitcoin trading services, $10 trillion BlackRock now offers spot bitcoin exposure to institutions in a private trust.

https://bitcoinmagazine.com/markets/blackrock-launches-spot-bitcoin-private-trust

Citat:
. BlackRock has launched a spot bitcoin private trust for institutions.

. Earlier this month, BlackRock announced a partnership with Coinbase to offer bitcoin trading service to its clients.

. Last year the $10 trillion asset manager stated they were not aware of any institutional interest in bitcoin.
Citera
2022-08-11, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
I så fall borde bitcoin inte ha rasat till en tredjedel av sin toppnotering under det senaste halvåret. Dina resonemang går helt enkelt inte ihop med verkligheten.

Börsen skulle heller inte ha sjunkit som en sten.

Det här förstår jag inte alls. Kan du utveckla?
Citera
2022-08-13, 17:07
Medlem
Förra gången ETH longs såldes av kraftigt tog det 10 dagar innan priset på ETH började vända ner. Skulle ungefär samma ske igen så runt den 18 augusti.

Bara en paragraf.
Citera
2022-08-13, 17:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 14329
Förra gången ETH longs såldes av kraftigt tog det 10 dagar innan priset på ETH började vända ner. Skulle ungefär samma ske igen så runt den 18 augusti.

Bara en paragraf.

Intressant, men nu väntar The Merge runt hörnet så tveksamt om samma sak kommer att upprepa sig.
Citera
2022-08-13, 19:34
Bannlyst
Intressant att Blackrock börjat intressera sig för Bitcoin, hörde att 0,5% av deras kapital räcker för att suga upp all Bitcoin som finns på handelsplattformar.
Citera
2022-08-14, 00:14
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wadi
Intressant att Blackrock börjat intressera sig för Bitcoin, hörde att 0,5% av deras kapital räcker för att suga upp all Bitcoin som finns på handelsplattformar.
Klart intressant. Blackrocks tillgångar till stor del kundernas tillgångar och att 0,5%(50 miljarder dollar) skulle kunna köpa upp all tillgänglig lät helt sjukt men jag kollade upp det och det stämmer tamigfan!

Vi får hoppas att det inte blir en konstig produkt som GBTC där andelar säljs under marknadspris. Tanken är sannolikt att omvandla till en ETF längre fram.
Citera
2022-08-14, 14:32
Medlem
Hur känner ni för en bullmarket i ett pågående krisläge worldwide.

Jag köper TA;n för det men psykologiskt och relativt så går det inte ihop för mig.

Hur känner ni? Varför skulle det hända?
Citera
2022-08-14, 15:06
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crYptOiLLumUnATi
Hur känner ni för en bullmarket i ett pågående krisläge worldwide.

Jag köper TA;n för det men psykologiskt och relativt så går det inte ihop för mig.

Hur känner ni? Varför skulle det hända?
Makroläget kan vända lika fort. Det vet man aldrig. Nu har ju det mesta gått bra i ett par månader. Bear market rally eller vändning till nya höjder, ingen har facit?

Sen är det alltid en bull market inom någon sektor. Att vi har en global kris vars orsak starkt hänger ihop med något bitcoin skapades för att fixa är motivering nog. Sen tror jag inte på bull run och ath i år men tror definitivt året slutar bättre än det började.
Citera
2022-08-19, 13:02
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
ES är på hugget och Bitty nosar på range breakout. Bryter bitcoin bullish börjar jag leta shorts vid förra årets lägsta. Det var en snabb rörelse ner från förra range low så det kan bli en lika snabb rekyl upp. Men det är fortfarande inte någon märkvärdig squeeze av shorts. Trycker den igenom 24.5 så blir jag övertygad.

https://www.tradingview.com/x/ClTqyyca/
Bara daily wicks ovanför 24500. Resan mot 10k fortsätter.

https://www.tradingview.com/x/lFII1R7B/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in