2021-07-24, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Ok.

Har inte följt honom, då jag inte gillar upplägget. Han hade en fin intervju med Saylor i våras, det är allt.

Men såg här om veckan att han satte över 2 miljoner dollar på en lång vid ett utbryt. Vet inte om han fick kalla händer när den började dippa sedan, men om han har kvar den så är den riktigt fin. Blev han däremot skraj, så är det bara ett exempel på varför man inte skall följa honom för hårt.

Här är klippet när han gick in, någon som vet hur det gick med traden?
I JUST WENT ALL INTO BITCOIN!!!!!!!!!!!!!!!!

*edit*
Hittade detta klipp några dagar senare... "I JUST LOST $3 MILLION WITH BITCOIN TODAY.. "

Ja.. det var ett bra tag sedan jag följde denna Duracellkanin, men jag minns 9600-tredjet väldigt väl då jag själv satte en 25x:are mellan 10.700 och 26K.

Nu verkar det ha slagit över till mer dekadens på MM; ryska tonårstjejer, body guards, kristaller, energier och fucking Dubai.

Ngt jag inte fattar är varför man sätter sprätt på sina kryptostålar i Dubai - epicentrat för petrodollarn.
Citera
2021-07-24, 17:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av juniorobserver

Ngt jag inte fattar är varför man sätter sprätt på sina kryptostålar i Dubai - epicentrat för petrodollarn.

Handlar det inte mycket för influencers om att flexa sin framgång för att vara relevant bland övriga?
Citera
2021-07-24, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Handlar det inte mycket för influencers om att flexa sin framgång för att vara relevant bland övriga?

Jo, givetvis, men kryptofundamentalt är det ju extremt taktlöst att välja Dubai, ett av de få ställena i världen som är direkt knutet till petrodollarn. Varje kostnad du väljer att ha där förlänger livslängden på USD genom petrodollar "recycling".
Citera
2021-07-24, 17:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bruk1313
Jag noterar att du helt släppte ditt nedgrävda guld som du förespråkar och äger.
Jag tolkade den frågan från dig som retorisk. Naturligtvis har jag inte nedgrävt guld. Poängen kvarstår att bitcoin inte är så säkert som ni fantaster tror.
Citera
2021-07-24, 18:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av juniorobserver

Nu verkar det ha slagit över till mer dekadens på MM; ryska tonårstjejer, body guards, kristaller, energier och fucking Dubai.

Svenske kryptoprofilen och bondfångaren Carl Runefelt (The Moon) bor också i Dubai. Gemensamt för MMCypto och Runefelt är att båda håller på mer med nyandlighet än egentlig marknadsanalys. I synnerhet Runefelt är totalt hopplös med att spå i tecken som finns i kryptodiagrammet, som att det skulle ha något med prisutvecklingen att göra. De båda kan lika gärna spå i kaffesump.

BTC bildade apropå det nyss ett s k dödskors, och då trodde alla nyandliga att det skulle vara slut, men BTC tuffade naturligtvis på som vanligt.
Citera
2021-07-24, 19:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Poängen kvarstår att bitcoin inte är så säkert som ni fantaster tror.

Hur säker tror vi den är, och på vilket sätt har vi fel i det?
Citera
2021-07-24, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av etan1112
haha, mmcrypto. Knappast någon man lyssnar på.

Alla med reklam och affiliatelänkar ska man absolut inte följa.
hade de gjort så mycket pengar genom trading hade de knappast behövt sån reklam.

Fast samtidigt har ju en del uppenbarligen lyckats.
Sen är det nog möjligt vissa inte lyckats inom krypto men vill framställa sig som så.
Citera
2021-07-24, 20:12
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Svenske kryptoprofilen och bondfångaren Carl Runefelt (The Moon) bor också i Dubai. Gemensamt för MMCypto och Runefelt är att båda håller på mer med nyandlighet än egentlig marknadsanalys. I synnerhet Runefelt är totalt hopplös med att spå i tecken som finns i kryptodiagrammet, som att det skulle ha något med prisutvecklingen att göra. De båda kan lika gärna spå i kaffesump.

BTC bildade apropå det nyss ett s k dödskors, och då trodde alla nyandliga att det skulle vara slut, men BTC tuffade naturligtvis på som vanligt.

Riktigt pinsamma båda två. För mig har det blivit oerhört påtagligt under tiden sedan kraschen i maj tidigare i år att "crypto influencers" som mmcrypto, the moon, the crypto Lark och Kevin Svensson bara sitter och gissar och egentligen inte har ett piss att komma med. Kommer uteslutande att förlita mig på Willy Woo, Plan B, Will Clemente och information ifrån glassnode fortsättningsvis.
Citera
2021-07-24, 20:51
Medlem
Citat:
För den paranoide som tror att Sverige kommer förvandlas till en totalitär diktatur och att El Salvador kommer ses som en frihetens bastion kanske det är en lockande möjlighet.

Haha, det är ju i din vision av framtiden som Sverige förvandlas till en totalitär diktatur, eftersom du tror att staten kommer att hindra människor att växla mellan valutor, handla och byta mellan varandra osv. Om jag inte får växla mina SEK till vilken valuta jag vill så lever jag i ett totalitärt samhälle.
Citera
2021-07-24, 21:36
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Vilka två pratar du om?
Pentoshi och Seer, den förstnämnda är rätt så stor på Twitter men Seer verkar vara mer under radarn, bara ett par tusen följare men märkte rättså snabbt att han har stenkoll på vad han gör när jag började bli lite mer uppmärksam, tyvärr var jag inte det när han varnade flera gånger för toppen, han släpper en Youtube review med syn på marknaden varje vecka också, blir spännande att höra på måndag vad han tycker om helgens pris action, han har iallafall precis blivit bull igen efter 2-3 månaders bear syn vilket är en jävla lättnad.
Citera
2021-07-25, 01:41
Medlem
Citat:
Jag tolkade den frågan från dig som retorisk. Naturligtvis har jag inte nedgrävt guld. Poängen kvarstår att bitcoin inte är så säkert som ni fantaster tror.
Ok då ställer jag frågan igen. Vilka tillgånger äger du som inte kan stängas ner av staten? Har någon av dessa haft en bättre värdeutveckling än btc de senaste tio åren?
Citera
2021-07-25, 13:21
Medlem
Tycker det är lite komskt att en del inte tror stora företag ska ta profit och sälja.

Det ska tydlgen upp tll 100k och tanna där för evigt, eller?

oavsett va dom säger så vet ju dom också att även om btc går till 100k så kommer de kunna köpa n sig på 70k eller ännu lägre veckan efter.
Det här är gubbar som varit med i 20,30, 40 år. Dom vet vad dom gör och när dom ska sälja.
Dom sitter inte och kollar nån jävla chart och ser " wow, nu är WMA på 25k nu är det bra att investera eftersom youtube säger så".

Dom har otroligt mycket mer info än oss vanliga.

Bara kolla på en sån som elon musk.
Först skrev han att de köpt btcoin och att man kunde köpa bilar med bitcoin på deras sida.
Priset pumpades tilldet dubbla nästan.

Sedan kommer han på nån månad efter att bitcoin drar mycket energi och att de därför inte kan acceptera bitcon längre. Som om tesla med deras mljöförstörelse av batteriskapande är bättr?

Och nu när han fått ner priset mycket så öppnar han upp för att acceptera bitcoin igen.

Detta var ett tydligt exempel på hur dom playar folk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in