Citat:
Ursprungligen postat av
Mumsbulle
Är det samma person som utsatt Lydia för misshandel och övergrepp? Är det inte lite märkligt att han inte är dömd? Om det finns bevis?
Spädbarn misshandlat till döds i östra Sörmland – pappan häktad (2022-07-25)
Postat av Mumsbulle
Svar: 1 801
Visningar: 1 905 513
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Jag kände en stund att det var skönt med en tråd där man fokuserade på någorlunda fakta utan att dra in ”halva befolkningen” som skyldiga och ingen blatte diskussion. J-igt trist att det ska spåra ur nu med ” många kvinnor”. Det finns (vad vi vet)bara en misstänkt i nuläget.
Jag anser att moderns förehavanden är värt att ta med i beräkningen när man ska ta reda på de faktiska bakgrundsorsaker som legat till grund för att ett barn kommit till liv, fötts och dött, där den gemensamma nämnaren i detta fall är modern.
Att jag drar paralleller till andra kvinnor, som levt under liknande ansvarslösa omständigheter, är för att lyfta frågan om hur det kommer sig att en till synes mycket stolt nybliven pappa sitter häktad misstänkt för att vara orsak till att ha dödat sitt eget barn.
Han bär absolut skulden för sitt handlande, det är bakgrunden till att han tappade kontrollen som är viktig.
Han blev kär i fel tjej.
Vet man om det gjorts något faderskapstest på flickan? Han kan rent av fått reda på att han inte är biologisk far till flickan. Jag vet inte
Ursprungligen postat av Friggis
Förmodligen många fel hos denna mamma , men det är trots allt pappan som verkar vara den skyldige. Vilken sorts män tror du att det är som dras till sådana kvinnor ? Samma skrot och korn, stackars barn.
Nej jag skulle inte vilja påstå att det endast är män av samma skrot och korn som dras till "sånna kvinnor".
Det är kvinnorna som förför och tar vad dem vill ha, när dem är klara, vandrar dem vidare mot nästa mål.
Kan nästan liknas vid en spindelart där honan efter parningen anser att har hannen spelat ut sin roll, och då kan honan lika väl dra nytta av den energi han innehåller.
https://illvet.se/djur/parning/varfo...fter-parningen
Män har en tendens att falla för vackra charmiga kvinnor, helt enkelt. Få män skulle klara av att gå ut offentligt och berätta om hur illa dem blivit behandlade.
et finns många kvinnor som har konstaterats lida av borderline personlighetsstörning, som uppvisat samma kaosartade liv, gärna med missbruk av alkohol och andra substanser.
Se bara på @mber Heard, eller Lydia Barth, som dömdes för mordet på "sambon" Emil Fremdling, förra året, sk Bålstamordet.
Mycket likt "systerskap" om jag får lov att dra några paralleller.
Är mamman i detta fall "fri" hemma med barnen, igen?
Hon kommer ju inte dömas för mord eller vållande,
även om jag kan se att det är hennes ageranden och val som lett fram till det tragiska dödsfallet.
Jag undrar om den ömme modern kan se sin del i vad som nu skett?
Har hon någon konstaterad personlighetsstörning, eller är det pga arv och miljö som hon levt så "promiskuöst" och ansvarslöst?
Ovan Mumsen så har du vad du själv skrivit om det tragiska dödsfallet/mordet(?) på en liten tjej (spädbarn) i Trosa.
Efter att ha suttit häktadd både mamman o pappan så släpptes mamman o pappans misstankegrad skrevs om att han på sannolika skäl är misstänkt för grovt våld som bidragit till dödsfallet.
Lydia i detta fall är pappan. Pappan är ännu inte dömd men den som sitter inne, häftad. Emil är mamman. Mamman frisläppt.
Så vitt jag ser så lägger du väldigt lång tid på att disikera mamman. Mamman till brottsoffret. Varför gör du det när du ju i fallet med Emil o Lydia bryr dig om sambandsorsak? Filosofisk fundering. Eller är kvinnor alltid "promiskuösa" i din sinnesvärld?
Svara mig hjärna. Svårt att få ihop!