2022-08-10, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Utnyttja barnen? Var det efter Lydia hade tagit pengar av sina egna barn?

Nej verkligen inte
2022-08-10, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det handlar väl om att inte bjuda in "vänner" så snabbt till sin familj. Göra backgroundchecks. Inte bara söka nya "vänner" att dela några nätter med?
Som förälder har man det yttersta ansvaret för sina barn. Någonting som Lydia sket i flera gånger, då hon lämnade dem själva och drog iväg på fest.
Det känner du väl till?

Ja vi är rörande överens om att den där Müfit var ett stort misstag.
2022-08-10, 16:20
Medlem
WinnieSeilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Mina polare? Är Mumsbulle och Emmelee då dina menar du? 😂

Just det, relationer betyder inte per automatik, sex! Vilket jag försökt poängtera. Kanske kan du förklara det för dina vänner härinne som tar för givet att alla som haft/ har med Lydia att göra är en knullkompis!

Självklart är dom besatta av hennes kropp, hennes sexliv med olika partners för det är ju de som det ältas om i tråden.

Så fort ngn säger ngt så är det ju avdankad knullpartner, har du helt missat det?

Exempel: du svarar att Emil var inte från Gotland, direkt får du då till svar att du är en fd sexkompis som blivit manipulerad och blåst samt utnyttjad. I deras värld finns inga andra relationer.

Jag t.ex har aldrig haft ett förhållande med henne. Däremot många samtal, möten.

Visa mig vart du har det ifrån? Eller är det så att du ljuger för att skapa en trådsanning?

Däremot finns det andra i tråden som är besatta:

Citat:

Är pappor som super och knullar runt bättre?
2022-08-10, 16:23
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Utnyttja barnen? Var det efter Lydia hade tagit pengar av sina egna barn?

Kan du inte förklara hur du menar är du snäll 🙏 på vilket sätt stal denna slyna pengar menar du?

Jag har t.ex ett djurkonto för mina djur. Där jag såklart är administratör. Ibland lånar jag pengar av dom för att betala veterinären för att mina egna pengar börjar sina då de äter mig ur huset och jämt vill ha nya leksaker.

Kan Lydia varit administratör för kontot tro? 🤑

Bara en liten tanke i all välmening 🥰
2022-08-10, 16:29
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WinnieSeila
Visa mig vart du har det ifrån? Eller är det så att du ljuger för att skapa en trådsanning?

Däremot finns det andra i tråden som är besatta:

Nädu, du får allt ta och läsa tråden istället. Denna tråd handlar hemskt mkt om alla Lydias sexpartners och alla som haft med henne att göra är mer eller mindre en avdankad knullpartner som blivit slängd i en hörna då hon tröttnat på fanskapet!

Så innan du citerar ur luften, läs tråden, eller så skiter du i det och ifrågasätter hur faaaan den kan fortsätta pågå för att i nästa andetag vara den första att sätta sig ner och skriva inlägg

Så tjohej på dig 😂
2022-08-10, 16:38
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Det handlar väl om att inte bjuda in "vänner" så snabbt till sin familj. Göra backgroundchecks. Inte bara söka nya "vänner" att dela några nätter med?
Som förälder har man det yttersta ansvaret för sina barn. Någonting som Lydia sket i flera gånger, då hon lämnade dem själva och drog iväg på fest.
Det känner du väl till?

Absolut har föräldrar det.

Men i detta fall, så var det en omöjlighet då det kom fram senare.
2022-08-10, 17:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Ja vi är rörande överens om att den där Müfit var ett stort misstag.

Citat:
Absolut har föräldrar det.

Men i detta fall, så var det en omöjlighet då det kom fram senare.
Är det samma person som utsatt Lydia för misshandel och övergrepp? Är det inte lite märkligt att han inte är dömd? Om det finns bevis?
2022-08-10, 17:32
Medlem
Citat:
Är det samma person som utsatt Lydia för misshandel och övergrepp? Är det inte lite märkligt att han inte är dömd? Om det finns bevis?

Spädbarn misshandlat till döds i östra Sörmland – pappan häktad (2022-07-25)
Postat av Mumsbulle
Svar: 1 801
Visningar: 1 905 513
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Jag kände en stund att det var skönt med en tråd där man fokuserade på någorlunda fakta utan att dra in ”halva befolkningen” som skyldiga och ingen blatte diskussion. J-igt trist att det ska spåra ur nu med ” många kvinnor”. Det finns (vad vi vet)bara en misstänkt i nuläget.
Jag anser att moderns förehavanden är värt att ta med i beräkningen när man ska ta reda på de faktiska bakgrundsorsaker som legat till grund för att ett barn kommit till liv, fötts och dött, där den gemensamma nämnaren i detta fall är modern.

Att jag drar paralleller till andra kvinnor, som levt under liknande ansvarslösa omständigheter, är för att lyfta frågan om hur det kommer sig att en till synes mycket stolt nybliven pappa sitter häktad misstänkt för att vara orsak till att ha dödat sitt eget barn.
Han bär absolut skulden för sitt handlande, det är bakgrunden till att han tappade kontrollen som är viktig.

Han blev kär i fel tjej.

Vet man om det gjorts något faderskapstest på flickan? Han kan rent av fått reda på att han inte är biologisk far till flickan. Jag vet inte

Ursprungligen postat av Friggis
Förmodligen många fel hos denna mamma , men det är trots allt pappan som verkar vara den skyldige. Vilken sorts män tror du att det är som dras till sådana kvinnor ? Samma skrot och korn, stackars barn.
Nej jag skulle inte vilja påstå att det endast är män av samma skrot och korn som dras till "sånna kvinnor".
Det är kvinnorna som förför och tar vad dem vill ha, när dem är klara, vandrar dem vidare mot nästa mål.
Kan nästan liknas vid en spindelart där honan efter parningen anser att har hannen spelat ut sin roll, och då kan honan lika väl dra nytta av den energi han innehåller.

https://illvet.se/djur/parning/varfo...fter-parningen

Män har en tendens att falla för vackra charmiga kvinnor, helt enkelt. Få män skulle klara av att gå ut offentligt och berätta om hur illa dem blivit behandlade.

et finns många kvinnor som har konstaterats lida av borderline personlighetsstörning, som uppvisat samma kaosartade liv, gärna med missbruk av alkohol och andra substanser.
Se bara på @mber Heard, eller Lydia Barth, som dömdes för mordet på "sambon" Emil Fremdling, förra året, sk Bålstamordet.
Mycket likt "systerskap" om jag får lov att dra några paralleller.

Är mamman i detta fall "fri" hemma med barnen, igen?
Hon kommer ju inte dömas för mord eller vållande, även om jag kan se att det är hennes ageranden och val som lett fram till det tragiska dödsfallet.

Jag undrar om den ömme modern kan se sin del i vad som nu skett?

Har hon någon konstaterad personlighetsstörning, eller är det pga arv och miljö som hon levt så "promiskuöst" och ansvarslöst?

Ovan Mumsen så har du vad du själv skrivit om det tragiska dödsfallet/mordet(?) på en liten tjej (spädbarn) i Trosa.
Efter att ha suttit häktadd både mamman o pappan så släpptes mamman o pappans misstankegrad skrevs om att han på sannolika skäl är misstänkt för grovt våld som bidragit till dödsfallet.
Lydia i detta fall är pappan. Pappan är ännu inte dömd men den som sitter inne, häftad. Emil är mamman. Mamman frisläppt.

Så vitt jag ser så lägger du väldigt lång tid på att disikera mamman. Mamman till brottsoffret. Varför gör du det när du ju i fallet med Emil o Lydia bryr dig om sambandsorsak? Filosofisk fundering. Eller är kvinnor alltid "promiskuösa" i din sinnesvärld?

Svara mig hjärna. Svårt att få ihop!
2022-08-10, 18:01
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Kan du inte förklara hur du menar är du snäll 🙏 på vilket sätt stal denna slyna pengar menar du?

Jag har t.ex ett djurkonto för mina djur. Där jag såklart är administratör. Ibland lånar jag pengar av dom för att betala veterinären för att mina egna pengar börjar sina då de äter mig ur huset och jämt vill ha nya leksaker.

Kan Lydia varit administratör för kontot tro? 🤑

Bara en liten tanke i all välmening 🥰
jämför du dina djur med hennes barn ?
Dock förstår jag kärleken till djuren <3 mina barn OCH mina 4 kanintjejer är mitt liv

Fast är inte det lite skillnad?
Mina barn har sparkonto som de ska få när de fyller 18, skulle inte ens drömma om att röra dom pengarna trots att jag med min sjukersättning lever under existensminimum. här får man istället prioritera! barnen först, själv vare sig röker, dricker alkohol eller går ut o roar mig.
Kanske hon skulle låtit barnen gå först så hade inte detta brott hänt, den dagen man blir mamma är ens största roll att vara just mamma, egna nöjen och laster får prioriteras bort
2022-08-10, 18:08
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Jag antar att det finns bevis för dina påståenden?
Det är dansken de pratar om, de har nämnt det tidigare att han utnyttjat barnen.

Som capt var inne på så självklart ska inte detta handla om hur många män hon har haft sex med vilket är orelevant ja.
Det som däremot skulle vara intressant att veta är att få höra andra sidan av storyn med alla hennes ex.
Vi vet ju bara Lydias sida hur elaka de varit o så.
Emil kan ju tyvärr inte berätta själv utan där får man ju lyssna lite på sånt som tex hans exfru och hans bror berättar om honom, att lyssna på Lydias sida ger ingenting då hennes trovärdighet inte är den bästa.
Skulle gärna velat höra mer om livet med Kimmo (från hans o hans familjs sida), Muffit, vad skulle han försvara sig med?

Skulle även vara intressant att höra tjejen som hyrde ut lägenheten i Farstas sida o hennes kille eller vem det var som Lydia polisanmälde.
2022-08-10, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Det är dansken de pratar om, de har nämnt det tidigare att han utnyttjat barnen.

Som capt var inne på så självklart ska inte detta handla om hur många män hon har haft sex med vilket är orelevant ja.
Det som däremot skulle vara intressant att veta är att få höra andra sidan av storyn med alla hennes ex.

Emil kan ju tyvärr inte berätta själv utan där får man ju lyssna lite på sånt som tex hans exfru och hans bror berättar om honom, att lyssna på Lydias sida ger ingenting då hennes trovärdighet inte är den bästa.
Skulle gärna velat höra mer om livet med Kimmo (från hans o hans familjs sida), Muffit, vad skulle han försvara sig med?

Skulle även vara intressant att höra tjejen som hyrde ut lägenheten i Farstas sida o hennes kille eller vem det var som Lydia polisanmälde.
Håller med dig
Allt för många har berättat om att Lydias liv inte varit riktigt som man kan förvänta sig som 4barns mamma
Män, psykisk sjukdom, droger, misshandel, slagsmål vapen, skulder hos kronpfogden, mord
Inte riktigt vad jag anser som normala normer för en 4 barns mamma.
Härinne sitter framför allt en och skriver och försvarar och normaliserar allt som Lydia ställt till med.
Hon har bars haft "otur" enligt denne
Fel män hela tiden som slagit henne. Älskad av alla barn
Bara "hjälpt Emil"
Hyresvärd som inte är klok
En dansk som inte är klok
Listan kan göras lång....
Vad är det för fel på folk?
Skulle vara jätteintressant och höra mer av alla varit runt Lydia och som är utpekade som elaka svin av bla Lasse
2022-08-10, 19:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede

Håller med.
Det är väldigt få som vågat eller orkat berätta pga påhopp.

Det är väldigt många frågetecken, som binds ihop av Lydias påstådda och fastställda skrivna adresser.

Om sanningen ska fram, kanske man måste förlika sig med att den inte kan målas rosa och fluffig, utan några mörka stråk.
Det går inte att göra någonting ogjort, däremot kan man vara ärlig över det som varit för att skapa förståelse och så småningom söka förlåtelse för att slutligen kunna förlåta sig själv.

Man måste stå för sina handlingar

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in