2022-08-10, 15:06
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Lydia som inte ens kunde ta hand om sig själv eller sina egna barn?!
Mormödrar som lämnar sina barn till Lydia? Hur menar du? Att Lydia tog hand om jämnåriga vuxna kvinnor?

Gällande Lydia så hade hon kanske behövt vård och medicinering i tid. Men sånt tror inte folket i Järna på. De är mer för det spirituella och healing, mansmanifest, och "hälsokost" , alternativmedicin, läkande örter.
https://www.facebook.com/maniphestomen/

Menar du allvar i din fråga om jämnåriga vuxna kvinnor? Säg att du skojar 😳

Om inte, nej Muffe. Så menar jag inte.

Jag menar att andra vuxna människor lämnade sina barn till Lydia så hon kunde passa dom.

Denna Lydia som ni menar var så hemsk och kunde inte ta hand om vare sig själv eller sina barn.

De som lämnade till Lydia var t.ex allt från Emils ex till morföräldrar m.fl.

Menar du och EmmeLee att dessa människor inte hade ngt förstånd då? Läs EmmeLee's text igen.
2022-08-10, 15:08
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Jag antar att det finns bevis för dina påståenden?

Ja, det har han allt då jag fått läsa 🕵️
2022-08-10, 15:12
Medlem
Citat:
Varför gifte hon sig om det var utdömt? Det var du som skrev om det. Förklara gärna. Sen kan du väl erkänna att du hade fel om äktenskapsförordet?
Ingenting har du kunnat visa upp eller kunnat verifiera.
Lydia tog ju inte hand om barnen, de hade barnflickor och Kimmo kom in i Lydias liv när hon hade 2 barn, det var han som skötte dem. Medan han hjälpte Lydia med utbildning, mm
Hur väl känner du Lydia egentligen?

Jag förstår att du vill försöka outa mig, men det kommer inte att lyckas.

Och du har galet fel. Som jag skrev i ett tidigare inlägg här idag. Lydia tog hand om barn och hem till 100% fram tills dess att hon blev sjuk. Men du kanske inte kallar exempelvis förlossningsdepression för en sjukdom? Det finns liksom en anledning till vännernas sketch på bröllopsmiddagen, och de kände Lydia.
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Det finns ingen tidigare årsredovisning heller. Men Kimmo har iallafall tagit sin hand ifrån skiten nu. Lydia vill ha kvar sin firma, numera inifrån Hinsan😂😂😂😂

Hahahaha 😂😅 Ohh lala, you ain't seen nothing yet 😂
Medlem
Citat:
Jag antar att det finns bevis för dina påståenden?

Ja absolut har jag det, till 100%
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Ja, det har han allt då jag fått läsa 🕵️
Okej, då är det sant? För att du och Lasse säger så?

Då kan ni dela domar, för jag antar att Lydia anmält och sett till att människorna dömts?

Av allt att döma, så är det ytterligare ett bevis för att Lydia Barth brast i sitt föräldraskap.
2022-08-10, 15:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Men nu är det ju som så att Lydia aldrig varit det minsta intresserad av det hokus pokus de sysslar med där i Järna. Hon lämnade Järna, vad är det du inte förstår?
Hon kanske borde fått adekvat vård redan som barn/ung. Föräldraansvaret, du vet😘
2022-08-10, 15:24
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Okej, då är det sant? För att du och Lasse säger så?

Då kan ni dela domar, för jag antar att Lydia anmält och sett till att människorna dömts?

Av allt att döma, så är det ytterligare ett bevis för att Lydia Barth brast i sitt föräldraskap.

Förklara hur du tänker nu? Hur kan det vara Lydias fel när hon först fick veta det efter lång tid?
2022-08-10, 15:25
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Hon kanske borde fått adekvat vård redan som barn/ung. Föräldraansvaret, du vet😘

Men, det kan du väl ändå aldrig klandra Lydia för?

Vad säger du till missbrukare? Att dom borde sökt vård som barn?
2022-08-10, 15:37
Avslutad
Citat:
Men, det kan du väl ändå aldrig klandra Lydia för?

Vad säger du till missbrukare? Att dom borde sökt vård som barn?
Vad jag menar?
Lydia Barth är resultatet av föräldrarnas uppfostran eller rättare sagt brist på uppfostran.
Vart fanns dem när Lydia blev utsatt för övergrepp, inte klarade skolan, drack, drogade, medverkade vid väpnat rån? Allt som skedde under deras förmyndarskap?
Men man får inte kritisera föräldraansvaret här i denna tråd. Ändå visar det sig att Lydias barn utsatts av någon bekant, enligt er?
Ser ni inte vad problemen bottnar i? Själva kärnan till problemen?
2022-08-10, 15:41
Avslutad
Citat:
Förklara hur du tänker nu? Hur kan det vara Lydias fel när hon först fick veta det efter lång tid?
Det handlar väl om att inte bjuda in "vänner" så snabbt till sin familj. Göra backgroundchecks. Inte bara söka nya "vänner" att dela några nätter med?
Som förälder har man det yttersta ansvaret för sina barn. Någonting som Lydia sket i flera gånger, då hon lämnade dem själva och drog iväg på fest.
Det känner du väl till?
2022-08-10, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Hans66, det är inte lönt att försöka förklara för vissa idioter. De kan helt enkelt inte tänka framåt, inte tänka logiskt och inte tänka som normalt folk. Detta folk är så insnöade, så de kan inte se skogen för alla träden, de är så låsta i sitt tankesätt så att det är skrattretande.
Tänk vad dom hyllar alla män som på något sätt varit i Lydias närhet men som ej finns kvar där idag. De kan inte tänka att ”hmm, undrar varför Lydia bröt med deras vänskap eller vad det nu än må vara”
Kanske personen drack för mycket? Kanske personen var taskig mot hennes barn? Kanske personen utnyttjade henne?
Jag vet ju någon (inga namn) som utnyttjade barnen för egen vinning skull, vilket för mig är riktigt vidrigt! Och personen kan ju bara försöka skylla ifrån sig, för man har ju sms bevis på det.
Och Mumsemuff och Vemdahlen som hela tiden kommer in på Lydias sexliv och partners. Snacka om att dessa är extremt sexfixerade. Undrar varför. Eller nej, det gör jag ju inte. För det är ju ganska uppenbart. Den ena är en stalker och den andra är avundsjuk.

Får ju också säga att många kör med väldigt gamla uppgifter, länkar in ”sin nyhet” fast det går till sidor som ej uppdaterar sina informationer så ofta, och därmed visar mer än lite fel.
Så även där visar det ju klart och tydligt att vissa personer här inne inte har den minsta viljan till att undersöka eller prata om brottet, vilja förstå varför det hände. Nä de är enbart ute efter att smutskasta Lydia och försöka smutskasta alla som undrar över något som de inte får typ.
Och EmmeLee sen, ja vad ska man säga om denna avundsjuka person. Hon har kallat Lydia för hora, knarkare m.m… Helt utan bevis dessutom, även påstod att Det var en knarkarkvart i Farsta, och det bodde sååå många personer där…
Inte många rätt där, fel av mig, inga rätt ska det ju vara. Men man undrar ju varför denna person gått på som den gjort. Blev den nobbad av Emil? Ja antagligen, och man kan ju förstå varför.
Nä, det är inte många här i tråden som verkligen har träffat Lydia, och än mindre känner henne. Och faktum kvarstår ju, de allra flesta som känner Lydia, står henne nära m.m ej går in här och skriver.
För de hade blivit påhoppade likt gamar hoppar på döda djur som min fru sa. Så jag förstår att de avböjer från att yttra sig just här inne.
Utnyttja barnen? Var det efter Lydia hade tagit pengar av sina egna barn?
Senast redigerad av Vemdalen62 2022-08-10 kl. 15:59.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in