2021-11-05, 15:35
Medlem
Artikeln i Aftonbladet är från den 2:dra men uppdaterad de 3:de.

Ett klipp från artikeln ang deras samtal.

CITAT:
Klockan är 22.41 när inspelningen börjar.

På den fyra minuter långa ljudfilen hörs hur han säger till henne att hon ska flytta:

– Det är sista natten du sover här.

Hon svarar:

– Hota inte mig.

– Nej, säger han och ler.

– Fattar du? säger hon.

– Vad menar du? säger han.

– Jag kommer förstöra alltihopa, svarar hon.

– Allt för dig.

– Det har du redan gjort, säger han.

– Jag vill bara att du åker härifrån. Det är det enda jag vill.

Hon säger att det kommer hon inte att göra.
SLUT CITAT
2021-11-05, 15:43
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ja, det gäller att kunna läsa, tolka och dra rationella slutsatser !

Tingsrätten skriver ju klart och tydligt att de INTE hittar varken ekonomiskt eller socialt motiv. En bostad faller väl inom detta.

Motivet är då (enligt Tingsrätten) INTE att hon blev "utslängd" av E, mitt i natten!

OT:

Man blir ju mörkrädd av hur otroligt dåligt allmännbildade vissa trådskrivare är .

Du kallar den franska drottningen Marie-Antoinette för "drottningmoder"......

Snälla, snälla, kan du namnge den drottning som drottningen Marie-Antoinette blev mor/mamma till??

Jag har nämligen läst ett flertal doktorsavhandlingar om henne (Marie-Antoinette fransk drottning), och tänk att alla dessa verkar ha missat detta, att drottning Marie-Antoinette av Frankrike blev mor till en drottning. Och vilket land var det i så fall?

Nej det skriver inte tingsrätten alls att det är KLART och tydligt, dom skriver att dom inte kan bevisa uppsåt bortom allt rimligt tvivel. Läs gärna domen igen

appropå ot: om allmänbildning och doktorsavhandlingar
En drottningmoder är en titel som finns i vissa monarkier, främst den brittiska och vissa afrikanska. Den står för en mor till en monark (kung eller regerande drottning) som har ställning som drottning.

Ludvig XVII (franska Louis XVII, egentligen Louis-Charles), född 27 mars 1785 i Versailles, död 8 juni 1795 i Paris, var fransk tronföljare, titulärkung, hertig av Normandie, son till Ludvig XVI och Marie-Antoinette.
2021-11-05, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Nej det skriver inte tingsrätten alls att det är KLART och tydligt, dom skriver att dom inte kan bevisa uppsåt bortom allt rimligt tvivel. Läs gärna domen igen

appropå ot: om allmänbildning och doktorsavhandlingar
En drottningmoder är en titel som finns i vissa monarkier, främst den brittiska och vissa afrikanska. Den står för en mor till en monark (kung eller regerande drottning) som har ställning som drottning.

Ludvig XVII (franska Louis XVII, egentligen Louis-Charles), född 27 mars 1785 i Versailles, död 8 juni 1795 i Paris, var fransk tronföljare, titulärkung, hertig av Normandie, son till Ludvig XVI och Marie-Antoinette.
Haha, där fick drottningen så hon tiger en stund - kanske..
2021-11-05, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
Artikeln i Aftonbladet är från den 2:dra men uppdaterad de 3:de.

Ett klipp från artikeln ang deras samtal.

CITAT:
Klockan är 22.41 när inspelningen börjar.

På den fyra minuter långa ljudfilen hörs hur han säger till henne att hon ska flytta:

– Det är sista natten du sover här.

Hon svarar:

– Hota inte mig.

– Nej, säger han och ler.

– Fattar du? säger hon.

– Vad menar du? säger han.

– Jag kommer förstöra alltihopa, svarar hon.

– Allt för dig.

– Det har du redan gjort, säger han.

– Jag vill bara att du åker härifrån. Det är det enda jag vill.

Hon säger att det kommer hon inte att göra.
SLUT CITAT
Så hemskt att läsa när man vet vad som hände sen.
Hoppas åklagaren läst igenom domen igen och beslutar sig för att överklaga lydias dom till livstid .
2021-11-05, 16:26
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
Ligger en låst artikel i Aftonbladet nu , mörka tiden innan mordet

https://www.aftonbladet.se/a/47WWVe

Kan du länka något ur den..?
2021-11-05, 16:33
Medlem
Cedderiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Tror jag med. Han hade nog upptäckt hur sjuk och gränslös hon var..
Det tror jag INTE, hade han varit rädd hade han knappast suttit och flinat och filmat. Nej, det kom nog som en blixt från en klar himmel, tyvärr.
2021-11-05, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Kan du länka något ur den..?

I mitt inlägg #4347 har jag kopierat in lite från den låsta artikeln
2021-11-05, 17:00
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
I mitt inlägg #4347 har jag kopierat in lite från den låsta artikeln

Jo jag såg det, men den konversationen kunde man ju läsa i FUP:en, på EmmeLee inlägg så lät det som om det stod något som inte framkommit tidigare.
2021-11-05, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trombocyt
Hittade en intressant detalj i journalen. Den 2020-09-30 säger hon till sköterskan att hon: "Har pojkvän men dom bor ej tillsammans." L säger också att hon ska flytta till Farsta om en månad.
Så då bor hon fortfarande hos sin ex-man och har en pojkvän, som inte är E? Kan förklara skilsmässan.
Kanske den pojkvännen som betalar lägenheten i Farsta? Har svårt att se hur hon skulle fått ihop ekonomin med hjälp av studiemedel och dessutom skulder hos KFM.

E och L träffades inte förrän vid nyåret. Fokusera på våren 2020 fram till mord.
2021-11-05, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cedderik
Det tror jag INTE, hade han varit rädd hade han knappast suttit och flinat och filmat. Nej, det kom nog som en blixt från en klar himmel, tyvärr.

Det är jag också övertygad om.
2021-11-05, 18:11
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
E och L träffades inte förrän vid nyåret. Fokusera på våren 2020 fram till mord.

Du menar våren 2021, väl?
2021-11-05, 18:13
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Jo jag såg det, men den konversationen kunde man ju läsa i FUP:en, på EmmeLee inlägg så lät det som om det stod något som inte framkommit tidigare.

Jag tror inte att det står mer, resten lär ju vara sekretessbelagt i minst 70 år framåt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in