2022-09-01, 12:30
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Haha.. Nu blir jag tom full i skratt....
INGEN som jag känner lägger upp bilder sig själv med vapen i handen och säger att man ska göra nånting osäkert...
Men gränslösa Lydia barth gjorde det
Och hon satte tom sitt hot i verket... Fast i Bålsta!!!
Msd facit i handen är bilden helt absurd!
Ordspråket "ut och göra stan osäker" fick en helt annan innebörd..

jag har med lagt ut bilder med den texten i yngre dagar, dock med en ölflaska i handen ^^
2022-09-01, 12:54
Medlem
WinnieSeilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Du skrev ju detta: Men du vet, han är inte alls ensam om att ha lite skoj på besöksrummet. Om han ens kommit så långt….et par andra är ju före honom på besökslistan

Så du antar precis som Mumsemuffen att man ej kan besöka någon utan att ha sex. Men du förstår, det är ju vad man kan liksom. Det är därför jag lider med dina vänner.
Aha, så det var bara nog ett försök på att skapa en trådsanning? Att tillägga andra meningar du själv har? Sorry. Funkar inte.
Men låt mig fråga något on topic i stället, du som har inblick i Ulfs konversationer med kreti och pleti:
När var sista gången innan mordet att Lida och Ulf hade kontakt? När var första gången efter mordet att dom hade kontakt?
Och hur tror du, som vän/bekant/whatever till Ulf (kontakt har ni väl, eftersom du fått insyn i hans sms?) att Ulf har det nu, när det visar sig att han sitter på information som vore väsentlig för polisen att ha redan från första dag i utredningen?
2022-09-01, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Ja, precis. Du kan länka vart det återfinns för den som vill läsa själv.

Har du teflonglasögon?
Kimmo beskriver att när de var tillsammans har han varit rädd att något skulle hända.

Ah, sa han från vem han vart rädd skulle få psykbryt för jag har hört en djävla massa annat förståru o de från Lillen.
2022-09-01, 14:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vaffanculo001
Ah, sa han från vem han vart rädd skulle få psykbryt för jag har hört en djävla massa annat förståru o de från Lillen.
Jag har ingen aning, vad har du hört?
2022-09-01, 14:40
Medlem
Captainspiceds avatar
Jag uppskattar inte att bli anklagad för att sprida lögner eller dylikt av personer som dagligen sysslar med detta.

Här är i vart fall den bild som användes på Missing people när Lydia stack ifrån sin make. Fler bilder finns.

https://i.imgur.com/COfWtHj.jpg
2022-09-01, 14:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Asynjan
Eftersom mamman(J*sefin L*lax, * = o) till de små flickorna är 26 år, är det inte hon som greps. Lutar åt kvinnan som plutar med munnen då.

Em*l kanske fick ett blixtbesök av någon annan som var ute på uppdrag?

Spekulerar för att det inte är så vanligt med att en kvinna skjuter en man.

Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Han och barnens mamma sålde huset och gick isär i slutet på 2020. Emil flyttade därefter in i denna villan. Enligt någon i tråden har han inte umgänge med sina minsta barn på grund av alkoholproblem och har en ny tjej. Hon står inte skriven på adressen men hon kan ju bo där ändå

Citat:
Ursprungligen postat av Pigge2
Det här fick jag berättat för mig, vet ej om det är sanning eller spekulationer. BO har alkoholproblem vilket leder till skilsmässa med hans yngsta barns mamma. BO genomgår behandling för alkoholproblem men träffar en ny kvinna som inte är bra för någon med hans problematik. Supandet eskalerar till den grad att grannar reagerar. En nära anhörig konfronterar honom om att det nya förhållandet inte fungerar eftersom alkoholproblemen har förstärkts. Han försöker avsluta relationen med nya kvinnan som är skriven på en adress i en närförort till Stockholm men i princip bor med honom i villan i Bålsta . Han lägger ut huset för försäljning och planerar att flytta en bra bit från Bålsta/Stockholm. Den 18/6 är det party i villan och grannar reagerar på att kvinnan är högljudd men inte på ett aggresivt sätt. Mer som när en person mef ADHD har kul och super till. Vid 23 tiden hörs en smäll och flera grannar ringer polisen. Vad som hände i villan vet bara de som var där för närvarande.

Citat:
Tack. Va tråkigt med den utgången när han bestämt sig för att ta tag i sitt liv igen.

Citat:
Ingen som vet något om misstänkt Gärningskvinnan?

Citat:
Ursprungligen postat av coffeeAndBeans
Japp.

Noterar att texten under hennes namn lyder som följande:
"No great mind, has ever existed, without a touch of madness."

Såna där citat får alltid en helt annan innebörd när man trasslat in sig i sånt här.
Här är lite spekulationer från början av tråden.
Dessa skribenter har nog glömt detta fall, hursomhelst, så kan jag inte förstå hur brottsoffret smutskastas medans gärningskvinnan framställs som ett offer?
2022-09-01, 15:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HemskeSven
Huset ligger uppe för kommande försäljning. Troligen en separation som urartat.

Citat:
Ursprungligen postat av V-H
Nu blev det ännu rörigare.
Är det alltså den nya kvinnan som skjutit BO?

Citat:
Han och barnens mamma sålde huset och gick isär i slutet på 2020. Emil flyttade därefter in i denna villan. Enligt någon i tråden har han inte umgänge med sina minsta barn på grund av alkoholproblem och har en ny tjej. Hon står inte skriven på adressen men hon kan ju bo där ändå

Citat:
Ja sen vet man ju inte vad som hänt eller om det ligger annat bakom. Frågar man GM eller hennes anhöriga kanske man får en helt annan version?

Citat:
Ursprungligen postat av TheHerder
Enligt lokalt skvaller var han påväg till Vita Älgen, byns pub, med ett annat ex (ej barnmamman) än den han var sambo/särbo med när skottet avlossades.

Killgissar att ducklip-flickvännen kom dit och hittade honom med en tidigare fling så urartade situationen.

Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Jag ser din gissning som fullt plausibel.

Snubben ser fin ut, eller fin och fin, jag får bra vibbar av bilderna så att säga. Hemskt gulliga barn, jag blir berörd av det här, faktiskt, inte ofta man blir det i dagens läge.
Bilden av brottsoffret är väldigt samstämmig.
Fasansfullt hur rätt dem hade
2022-09-01, 15:07
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Det fetade har jag funderat över. Att jag tror intresset har varit vapnen i sig.
Allt började med väpnade rånet som liten, Emils ex som berättat att barnen kommit hem och berättat hur hon suttit med vapnen vid bordet, putsat o låtit barn testa hålla i vapnen. Jelena som berättar att hon hotat med att hon har vapenlicens.
Förhöret i fup om hur hon fick sin licens samt kursen var skrattretande, visade ju sig också att läraren var en pojkvän/kompis till hennes kompis/syster (kommer inte ihåg på rak arm) som hon absolut inte kom ihåg namnet på men sen plötsligt kom ihåg.

L behövde vapenlicens för att driva hästgård, man behöver tydligen ha det för att kunna skjuta en häst i fall av ex en olycka, för att snabbt avsluta hästens lidande.

Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Behövde nästan skämskudde när jag läste det förhöret heh.

Ja ta till alkohol efter jobbiga missöden är det många som gör, och inget man ska behöva bli mördad för.

Skulle snarare relatera henne som en vampyr, de behöver ju också bli inbjudna och när de väl blivit det är de svåra att få ut.

Får hoppas P inte har skuldkänslor för att han presenterade dom för varandra,en blodsugare är bra på att "glamorera" sin omgivning

Det fetade......hahahaaa, det gäller väl var och varannan mordtråd här på Flashback. Vad som är ovanligt i denna tråd är ju alla moraltanter som inte kan sluta att ösa ut sitt hat mot L, så enormt fördomsfulla så man blir ju t o m rädd. Känns som kvarlevor från 1800-talet.....

Citat:
Ursprungligen postat av DrSchrick
Lasseliten.
Alla andra ljuger så fort det är negativ information om Lydia.
Du påstod häromdagen att Emil fick hjälp av Lydia med sitt självmord. Vad grundar du det på ?
Hur kan Larmsamtal och beteenden under rättegången tolkas så olika?
Av det jag läst och sett och hört så finns det inga tvivel om att hon ej har spärrar/hämningar som gemeneman.
Det jag hört och läst mig till är en kvinna som bränt alla broar, kommit till vägs ände på alla plan. Tillfälliga hamnen Emil, bad henne ta sitt pick och pack innan hon ordnat ny försörjare. Hon var inte redo.
Det är vad jag hör och ser.

Larmsamtalen från mörderskan är hennes mående ens relevant?

Det är relevant för strafftiden, åtalsrubricering etc.

Polisen körde henne till psyket samma natt, ett tag efter gripandet, så polisen bör ju ha tyckt att hon inte mådde bra psykiskt!

Men det har väl vissa glömt.....
2022-09-01, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
L behövde vapenlicens för att driva hästgård, man behöver tydligen ha det för att kunna skjuta en häst i fall av ex en olycka, för att snabbt avsluta hästens lidande.

Det fetade......hahahaaa, det gäller väl var och varannan mordtråd här på Flashback. Vad som är ovanligt i denna tråd är ju alla moraltanter som inte kan sluta att ösa ut sitt hat mot L, så enormt fördomsfulla så man blir ju t o m rädd. Känns som kvarlevor från 1800-talet.....

Polisen körde henne till psyket samma natt, ett tag efter gripandet, så polisen bör ju ha tyckt att hon inte mådde bra psykiskt!

Men.. Herregud va du fantiserar
Hur många hästägare tror du har vapenlicens?

Inte många
Man ringer en veterinär som får avliva en häst om den mår dåligt. I Sverige springer man INTE omkring på gården och skjuter sin häst själv!!!!
Möjligen Lydia i så fall då
2022-09-01, 15:23
Medlem
Mercedes avatar
Citat:

Det behöver man inte nej.
"Om du själv avlivar djuret måste du behärska den aktuella avlivningsmetoden och hanteringen av djuren i samband med avlivningen. Däremot måste du inte ha gått någon särskild utbildning för att få avliva djuret. "
https://jordbruksverket.se/djur/lantbruksdjur-och-hastar/hastar/slutet-av-hastens-liv
2022-09-01, 15:30
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Både jag och andra har ju sagt detta flera gånger här inne. Hur många gånger ska man behöva upprepa det, det är en väldigt dålig utredning!

Det är nog pga att det är en så dålig fupp som vissa i tråden målar på den, ordentligt med skvaller och egna fördomar!

Citat:
Ursprungligen postat av WinnieSeila
För att larmoperatören är bildad och vet att skilja på människor som hyperventilerar på riktigt och på dom som låtsas göra det för att framstå som panikslagen och/eller manipulera situationen/samtalet.

Läs lite behavioral science

Ingen kan veta hur en panikattack kan yttra sig, då behöver man se hela släkten ha panikattack, hur dem uppför sig under en pågående attack!

Citat:
Ursprungligen postat av Vaffanculo001
Jamen självklart ska du skriva snuten på näsan oxå. Äre någe fler du ska sätta på plats?
Hon hyperventilera på rikigt för en del av oss har träffat na. Så sprid ej lögner om polisens jobb.

Jag är övertygad om att det var "på riktigt"!

Citat:
Lasseliten.
Tackar för svar men frågan av vikt fick inget svar.
Du påstod häromdagen att Emil fick hjälp av Lydia med sitt självmord. Vad grundar du det på ?

Tidigt i tråden var det en användare som skrev att E hade mått dåligt ett tag och uttryckt minst 2 ggr att han ville avsluta sitt liv!

Sedan så säger väl E i filmen "skjut mig då" ,men det var väl bara sånt dumt man säger under ett bråk, på fyllan......

Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Vad är det som du inte förstår? Lasse har ju förklarat att hon hade flera orsaker till varför hon tog jägar och vapenlicens. Natur, jakt och nätverkande/umgänge.
Tycker Lasse står väldigt stadigt, då det är ni som målat in er i ett hörn.

Lasse står stadigt, ja, beundransvärt att han orkar. Jag tror hon behövde vapenlicens för att kunna driva hästgård, också.

Citat:
Du har nu bevisat att DU INTE ÄR INTRESSERAD AV SANNINGEN.

Du vill få Lydias handlingar att framstå som något annat än berott mord, på en person som fått nog av henne. (Vare sig han älskade henne eller inte).

Allt som du kallar ljug om Lydia och hennes förehavanden är minst lika bra/dåligt underbyggda som dina insuinationer.

Finns inget i ljudupptagningarna som styrker dina fantasier.

Det du ser som sanningen via dina indicier tolkas helt annorlunda av andra.

Enligt några stycken i tråden som verkar ha känt dem båda och umgåtts med dem som ett par, så hade E inte "fått nog" av L.

Det säger att de inte var bra för varandra.....

Jag fattar inte hur enkelspåriga ni kan vara ofta när man bråkar så säger man till partnen att gå, eller så går man själv....ett tag. Man gör inte "slut" plötsligt en kväll i stridens hetta när man är över 25 år gammal.......och kastar ut partnern.
2022-09-01, 15:33
Medlem
Citat:

Nä du har helt rät, det är sinnessjuka idioter som sitter här i tråden och ljuger som fan.
Alla som hör larmsamtalen kan ju höra hur fruktansvärd uppriven hon är, hur fruktansvärt ledsen hon är och att hon är i chock. Hör man inte det, ja då kan man ju gå och lägga sig direkt, för då är man inte kapabel till att förstå saker.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in