2022-08-10, 14:28
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
Och vilken bra mamma är mördare och sitter i finkan ?
Vilken bra mamma lämnar sina barn hos sitt ex medans man är ute och super och raggar upp nya offer?
Vilken bra mamma är bostadslös?

Nä du Lasse fjant.
Dags för dig att zooma ut och inse att Lida aldrig varit en bra människa på nåt sätt.
Framför allt inte en bra mamma.
Hon borde aldrig satt barn till världen, eftersom hon saknar förmåga att ta hand om dem, skydda dem, uppfostra dem, ge dem ett tryggt och stabilt hem. Vara en förebild för dem.

Nä - en knarkare, alkolist, hora och mördare är vad hon är. Utvisa skiten

Tja, vad tycker du då om de mammor & pappor, mormödrar m.fl som lämnade sina barn i Lydias händer jämt o ständigt? Var dom helt skruvade i skallen?

Och vad säger du om alla barn som uppenbarligen älskade Lydia?

Är pappor som super och knullar runt bättre?

Ja, vi har facit i hand och kan då vara efterkloka. Men vi vet även att saker händer som vi aldrig trodde skulle ske. Vi får hoppas att ingen av alla dessa vuxna visste att Lydia en dag skulle få en knäpp och döda en annan människa. Låt oss hoppas att de inte kände till detta 🙏
2022-08-10, 14:30
Medlem
WinnieSeilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Vi vet att du vill prata om sex och då särskilt Lydias sexliv som du är så besatt utav.

Men försök förstå detta. Lydia och Emil mådde psykisk dåligt. En historia med självmord m.m

Tillsammans söps det kraftigt.

Det som hände var en tragisk tragedi som ingen önskade.

Och Lydias eventuella sexliv har inte med det att göra. Eller menar du att den hon satte på eller blev påsatt utav 1998 har nån form av betydelse?
Jag tycker inte vad Mumsbulle skriver tyder på att hen är besatt utav Lidas sexliv, vart har du det ifrån? Plocka fram, snälla!
Relationshistoriken, däremot, är ju mycket intressant, och du och dina polare vill ju så jättegärna se detta mord i "en sammanhang", för att "förstå". Mumsbulles kunskap är mycket intressant just av detta skäl.
PS: Relationer behöver inte innebära sex, även om du gärna önskat att så var fallet och till synes är mycket besviken över det.
2022-08-10, 14:36
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det finns otroligt många liknelser mellan Barth och Heard.
Det är otroligt sorgligt att det för många verkar vara otänkbart att en kvinna, likt Lydia Barth skulle kunna vara en förövare. Att den rara goa hard working mom, är en manipulerande, beräknande falsk människa som utnyttjat människor genom hela livet.
Att hon kommit undan så länge, är just det faktum att en man inte gärna anmäler en kvinna, de är så nertryckta i skorna att det skiter i att det kostat dem någonting, sålänge de blir av med brölhäxan.
Lydia Barth har utövat fysisk och psykisk misshandel mot pojkvänner och de som råkat i hennes väg.

En kvinnas list.
Kan inte vara lätt att leva i skuggan av sin syster som gjort modellkarriär i USA. Nu verkar hon mest ägna sig åt yoga, healing och annat som förknippas med "hemtrakten" Järna

Har hört att exmaken också sysslade med sånt. Frigörande danser m.m. Ibland åkte han iväg med andra kvinnor på sådana kurser sägs det 🦹 är kanske inget fel på det. Har själv aldrig testat. Är kanske superkul 😅
2022-08-10, 14:45
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WinnieSeila
Jag tycker inte vad Mumsbulle skriver tyder på att hen är besatt utav Lidas sexliv, vart har du det ifrån? Plocka fram, snälla!
Relationshistoriken, däremot, är ju mycket intressant, och du och dina polare vill ju så jättegärna se detta mord i "en sammanhang", för att "förstå". Mumsbulles kunskap är mycket intressant just av detta skäl.
PS: Relationer behöver inte innebära sex, även om du gärna önskat att så var fallet och till synes är mycket besviken över det.

Mina polare? Är Mumsbulle och Emmelee då dina menar du? 😂

Just det, relationer betyder inte per automatik, sex! Vilket jag försökt poängtera. Kanske kan du förklara det för dina vänner härinne som tar för givet att alla som haft/ har med Lydia att göra är en knullkompis!

Självklart är dom besatta av hennes kropp, hennes sexliv med olika partners för det är ju de som det ältas om i tråden.

Så fort ngn säger ngt så är det ju avdankad knullpartner, har du helt missat det?

Exempel: du svarar att Emil var inte från Gotland, direkt får du då till svar att du är en fd sexkompis som blivit manipulerad och blåst samt utnyttjad. I deras värld finns inga andra relationer.

Jag t.ex har aldrig haft ett förhållande med henne. Däremot många samtal, möten.
2022-08-10, 14:49
Avslutad
Citat:
Tja, vad tycker du då om de mammor & pappor, mormödrar m.fl som lämnade sina barn i Lydias händer jämt o ständigt? Var dom helt skruvade i skallen?

Ja, vi har facit i hand och kan då vara efterkloka. Men vi vet även att saker händer som vi aldrig trodde skulle ske. Vi får hoppas att ingen av alla dessa vuxna visste att Lydia en dag skulle få en knäpp och döda en annan människa. Låt oss hoppas att de inte kände till detta 🙏
Lydia som inte ens kunde ta hand om sig själv eller sina egna barn?!
Mormödrar som lämnar sina barn till Lydia? Hur menar du? Att Lydia tog hand om jämnåriga vuxna kvinnor?

Gällande Lydia så hade hon kanske behövt vård och medicinering i tid. Men sånt tror inte folket i Järna på. De är mer för det spirituella och healing, mansmanifest, och "hälsokost" , alternativmedicin, läkande örter.
https://www.facebook.com/maniphestomen/
2022-08-10, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Jag försvarar inte brottet Lydia blev dömd för, en människa som tar en annan människas liv ska naturligtvis bli straffad för det, det tror jag vi alla är enig i.

Det jag ifrågasätter är att ni målar upp en bild av Lydia som psykopat, hora, knarkare, värdelös mor, etc,etc. Om nu inte Emil och dom övriga karlarna i Lydias liv inte upptäckte allt ni tillskriver henne så måste man ifrågasätta deras leverne och sinnestillstånd.

Du vet vad man säger, kaka söker maka.

Hans66, det är inte lönt att försöka förklara för vissa idioter. De kan helt enkelt inte tänka framåt, inte tänka logiskt och inte tänka som normalt folk. Detta folk är så insnöade, så de kan inte se skogen för alla träden, de är så låsta i sitt tankesätt så att det är skrattretande.
Tänk vad dom hyllar alla män som på något sätt varit i Lydias närhet men som ej finns kvar där idag. De kan inte tänka att ”hmm, undrar varför Lydia bröt med deras vänskap eller vad det nu än må vara”
Kanske personen drack för mycket? Kanske personen var taskig mot hennes barn? Kanske personen utnyttjade henne?
Jag vet ju någon (inga namn) som utnyttjade barnen för egen vinning skull, vilket för mig är riktigt vidrigt! Och personen kan ju bara försöka skylla ifrån sig, för man har ju sms bevis på det.
Och Mumsemuff och Vemdahlen som hela tiden kommer in på Lydias sexliv och partners. Snacka om att dessa är extremt sexfixerade. Undrar varför. Eller nej, det gör jag ju inte. För det är ju ganska uppenbart. Den ena är en stalker och den andra är avundsjuk.

Får ju också säga att många kör med väldigt gamla uppgifter, länkar in ”sin nyhet” fast det går till sidor som ej uppdaterar sina informationer så ofta, och därmed visar mer än lite fel.
Så även där visar det ju klart och tydligt att vissa personer här inne inte har den minsta viljan till att undersöka eller prata om brottet, vilja förstå varför det hände. Nä de är enbart ute efter att smutskasta Lydia och försöka smutskasta alla som undrar över något som de inte får typ.
Och EmmeLee sen, ja vad ska man säga om denna avundsjuka person. Hon har kallat Lydia för hora, knarkare m.m… Helt utan bevis dessutom, även påstod att Det var en knarkarkvart i Farsta, och det bodde sååå många personer där…
Inte många rätt där, fel av mig, inga rätt ska det ju vara. Men man undrar ju varför denna person gått på som den gjort. Blev den nobbad av Emil? Ja antagligen, och man kan ju förstå varför.
Nä, det är inte många här i tråden som verkligen har träffat Lydia, och än mindre känner henne. Och faktum kvarstår ju, de allra flesta som känner Lydia, står henne nära m.m ej går in här och skriver.
För de hade blivit påhoppade likt gamar hoppar på döda djur som min fru sa. Så jag förstår att de avböjer från att yttra sig just här inne.
2022-08-10, 14:54
Medlem
Citat:

Nä precis, hon fick ju ofta ta hand om barnen hemmet m.m medans mannen inte gjorde mycket hemma. Finns ju en anledning till varför vännerna gjorde en sketch på bröllopet om just detta.
Eller nä, dom kan ju inte ha känt Lydia, alla dom måste ju ljuga förstås... Eller alla måste ha varit kk till Lydia
2022-08-10, 14:55
Avslutad
Citat:
Har hört att exmaken också sysslade med sånt. Frigörande danser m.m. Ibland åkte han iväg med andra kvinnor på sådana kurser sägs det 🦹 är kanske inget fel på det. Har själv aldrig testat. Är kanske superkul 😅
Vilken av exmakarna tänker du på? Det finns ju några att välja mellan...

Har sett att medlemmar ur Lydias familj ägnar sig åt "frigörande dans"...skamsen: tänk vad bra det är med sociala medier?!

Jag är lite fundersam över den där yogan där man är bunden, som Lydias far utövade, gör han det fortfarande? Minns inte vad den hette. Jäkligt annorlunda, nästan lite skrämmande.
2022-08-10, 14:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Nä precis, hon fick ju ofta ta hand om barnen hemmet m.m medans mannen inte gjorde mycket hemma. Finns ju en anledning till varför vännerna gjorde en sketch på bröllopet om just detta.
Eller nä, dom kan ju inte ha känt Lydia, alla dom måste ju ljuga förstås... Eller alla måste ha varit kk till Lydia
Varför gifte hon sig om det var utdömt? Det var du som skrev om det. Förklara gärna. Sen kan du väl erkänna att du hade fel om äktenskapsförordet?
Ingenting har du kunnat visa upp eller kunnat verifiera.
Lydia tog ju inte hand om barnen, de hade barnflickor och Kimmo kom in i Lydias liv när hon hade 2 barn, det var han som skötte dem. Medan han hjälpte Lydia med utbildning, mm
Hur väl känner du Lydia egentligen?
Senast redigerad av Mumsbulle 2022-08-10 kl. 15:00.
2022-08-10, 15:03
Avslutad
Citat:
Bolaget Är inte aktivt och har ej varit under lång tid.

Din övriga info låter jag stå där och lysa. Jag tänker inte ens säga ngt om det. För det blir bara så tråkigt då.
Det finns ingen tidigare årsredovisning heller. Men Kimmo har iallafall tagit sin hand ifrån skiten nu. Lydia vill ha kvar sin firma, numera inifrån Hinsan😂😂😂😂
2022-08-10, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Lydia som inte ens kunde ta hand om sig själv eller sina egna barn?!
Mormödrar som lämnar sina barn till Lydia? Hur menar du? Att Lydia tog hand om jämnåriga vuxna kvinnor?

Gällande Lydia så hade hon kanske behövt vård och medicinering i tid. Men sånt tror inte folket i Järna på. De är mer för det spirituella och healing, mansmanifest, och "hälsokost" , alternativmedicin, läkande örter.
https://www.facebook.com/maniphestomen/

Men nu är det ju som så att Lydia aldrig varit det minsta intresserad av det hokus pokus de sysslar med där i Järna. Hon lämnade Järna, vad är det du inte förstår?
2022-08-10, 15:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Hans66, det är inte lönt att försöka förklara för vissa idioter. De kan helt enkelt inte tänka framåt, inte tänka logiskt och inte tänka som normalt folk. Detta folk är så insnöade, så de kan inte se skogen för alla träden, de är så låsta i sitt tankesätt så att det är skrattretande.
Tänk vad dom hyllar alla män som på något sätt varit i Lydias närhet men som ej finns kvar där idag. De kan inte tänka att ”hmm, undrar varför Lydia bröt med deras vänskap eller vad det nu än må vara”
Kanske personen drack för mycket? Kanske personen var taskig mot hennes barn? Kanske personen utnyttjade henne?
Jag vet ju någon (inga namn) som utnyttjade barnen för egen vinning skull, vilket för mig är riktigt vidrigt! Och personen kan ju bara försöka skylla ifrån sig, för man har ju sms bevis på det.
Och Mumsemuff och Vemdahlen som hela tiden kommer in på Lydias sexliv och partners. Snacka om att dessa är extremt sexfixerade. Undrar varför. Eller nej, det gör jag ju inte. För det är ju ganska uppenbart. Den ena är en stalker och den andra är avundsjuk.

Får ju också säga att många kör med väldigt gamla uppgifter, länkar in ”sin nyhet” fast det går till sidor som ej uppdaterar sina informationer så ofta, och därmed visar mer än lite fel.
Så även där visar det ju klart och tydligt att vissa personer här inne inte har den minsta viljan till att undersöka eller prata om brottet, vilja förstå varför det hände. Nä de är enbart ute efter att smutskasta Lydia och försöka smutskasta alla som undrar över något som de inte får typ.
Och EmmeLee sen, ja vad ska man säga om denna avundsjuka person. Hon har kallat Lydia för hora, knarkare m.m… Helt utan bevis dessutom, även påstod att Det var en knarkarkvart i Farsta, och det bodde sååå många personer där…
Inte många rätt där, fel av mig, inga rätt ska det ju vara. Men man undrar ju varför denna person gått på som den gjort. Blev den nobbad av Emil? Ja antagligen, och man kan ju förstå varför.
Nä, det är inte många här i tråden som verkligen har träffat Lydia, och än mindre känner henne. Och faktum kvarstår ju, de allra flesta som känner Lydia, står henne nära m.m ej går in här och skriver.
För de hade blivit påhoppade likt gamar hoppar på döda djur som min fru sa. Så jag förstår att de avböjer från att yttra sig just här inne.
Jag antar att det finns bevis för dina påståenden?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in