2022-08-07, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlutedBlue
Ibland när jag läser om Elsas och även Sigges loppisfynd och de skryter med vilka "kap" de gjort, att något varit så billigt, ja typ då 20 kr för något som egentligen borde kosta mycket mer, så undrar jag om de skäms eller om de tänker på "stackaren" som stod och sålde och blev "lurad" ?

För vissa gånger har det varit Svenskt tenn saker som Elsa lagt upp, eller munblåst 1700-tals glas som hon köpt för inga pengar alls - känner hon någon gång att hon kanske borde tala om för den som står och säljer vid ett litet loppisbord att - oj du håller på att "ge bort" ett antal tusenlappar nu.....

Jag får en känsla att Elsa och hennes gäng tycker det är okej att de som "hippa och medvetna" Stockholmare åker ut och semestrar på bondvischan och där kan de lura de dumma lantisarna......

En känsla som förstärktes i senaste podd-avsnittet. Sofia håller då för femtielfte gången på att berätta om hur "marinerat en billig basmozarella i creme fraiche och örter, så att den smakar som en dyyyyyyr"
Ett tips som hon säger är så bra nu i sommartider när man kanske befinner sig ute i landet där mataffärerna inte är så bra....

Jag får en alltmer obehaglig känsla av att Elsa &Sofia ser ner på sin omgivning och följare. Som i avsnittet när de diskuterade "önskeväskor". då jublade Sofia över att "inflationen ökar så nu blir det nog billigare att äntligen köpa en birkin".

Frågan är ju om de här två förstår vad inflation innebär ?

Jag tror att vi kommer att få en rejäl lågkonjunktur - och frågan är då om Elsa och Sofias lyxliv med tillhörande konsumtion kommer att vara så relevant för deras följare....ett alternativ är förstås att behovet av verklighetsflykt blir ännu större.
Men kommer ni ihåg när Sofia pratade om hennes mamma ljusa och vita inredningsstil, med vitbetsade möbler osv. När hon kom hem till vänner o dylikt med samma stil var det som om de bara härmat hennes mamma, som var först hahahah. really? Vilken planet är hon ifrån? Var hon aldrig hemma hos andra föräldrar eller vuxna. Vet otaliga av mina föräldrars vänners hem som hade den stilen.
Citera
2022-08-07, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ww-m
Men kommer ni ihåg när Sofia pratade om hennes mamma ljusa och vita inredningsstil, med vitbetsade möbler osv. När hon kom hem till vänner o dylikt med samma stil var det som om de bara härmat hennes mamma, som var först hahahah. really? Vilken planet är hon ifrån? Var hon aldrig hemma hos andra föräldrar eller vuxna. Vet otaliga av mina föräldrars vänners hem som hade den stilen.

Ja, jag kommer ihåg det. då verkade hon åtminstone inse att det var lite konstigt att hon tänkte så, men ändå inte på något sätt. Framför allt var det väldigt märkligt att berätta om detta högst ocharmiga sätt att tro att man är först med allt i världen.... Det känns väldigt egocentriskt.

Kommer också ihåg ett tidigt julavsnitt då Sofia berättade om sina girlanger av torkade apelsinskivor....som hon blev så besviken när hon såg att andra apade efter henne och gjorde och la upp på instagram.....men att hon minsann var FÖRST! men att hon kände att hennes apelsingirlanger blev mindre värda när andra också gjorde dem.

Elsa skrattade lite då åt henne och menade väl något om att Sofia nog inte var först med girlanger av torkade apelsinskivor och att de inte heller blir mindre fina av att andra också gör dem.

Överhuvudtaget tycker jag att de båda har en lite dissande ton sinsemellan. Elsa låter lite suckande ofta när Sofia skall komma med något om hur "fin" hon är och hur speciell och anglosaxisk hennes bakgrund är. Tor Elsa har fattat att kommentarer som den om mozarellan, att "fin mozarella inte finns att köpa i vanliga butiker runtom i Sverige" riskerar att stöta bort följare.... Elsa känns mer "street smart" än Sofia. eller så är det bara att Sofia är så upptagen av att försöka spela överklass, att hon ständigt trampar snett.

Förresten har ni tänkt på bilderna av Sofias tatuerade man? Himmel, egentligen är det inte lönt att Sofia försöker spela fin, Jag tycker han ser så enormt white trashig ut. Hmmm, gissar att han kommer att bytas ut. Pontus är trots allt betydligt mer presentabel.
Citera
2022-08-07, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlutedBlue
Ja, jag kommer ihåg det. då verkade hon åtminstone inse att det var lite konstigt att hon tänkte så, men ändå inte på något sätt. Framför allt var det väldigt märkligt att berätta om detta högst ocharmiga sätt att tro att man är först med allt i världen.... Det känns väldigt egocentriskt.

Kommer också ihåg ett tidigt julavsnitt då Sofia berättade om sina girlanger av torkade apelsinskivor....som hon blev så besviken när hon såg att andra apade efter henne och gjorde och la upp på instagram.....men att hon minsann var FÖRST! men att hon kände att hennes apelsingirlanger blev mindre värda när andra också gjorde dem.

Haha så himla kul. Detta fick mig att minnas när hon var med i Morgonpasset för något år sedan! När alla bakade bananbröd och många absolut utifrån hennes recept. Men! Hon sa då att grejen att dela en banan på längden och lägga överst på kakan så den gör ett mönster - det började HON med! Alla som gör så har inspirerats av henne. Kom att tänka på nu ang apelsinskivor och shabby chic, som också tydligen fam Wood har börjat med. Fniss.
Citera
2022-08-07, 19:32
Medlem
Såg nytagna bilder på Elsa. Hon blir bara vackrare med åren <3
Citera
2022-08-07, 19:53
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av extendedhuman
Länk?
Tycker hon är skitvacker nu för tiden mot när hon var på tv för 10-15(?) år sedan.
Citera
2022-08-07, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati
Länk?
Tycker hon är skitvacker nu för tiden mot när hon var på tv för 10-15(?) år sedan.
https://elsa.elle.se/ Se och njut!
Citera
2022-08-07, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeMarais
Haha så himla kul. Detta fick mig att minnas när hon var med i Morgonpasset för något år sedan! När alla bakade bananbröd och många absolut utifrån hennes recept. Men! Hon sa då att grejen att dela en banan på längden och lägga överst på kakan så den gör ett mönster - det började HON med! Alla som gör så har inspirerats av henne. Kom att tänka på nu ang apelsinskivor och shabby chic, som också tydligen fam Wood har börjat med. Fniss.

Men gud. Det låter jättefånigt, eller knappt friskt, att behöva berätta det för alla. Och att öht tro att man är först med allt det där ni nämner. Lite intressant dock, utifrån skvallret att hon ljuger/överdriver vissa saker i övrigt också.
Citera
2022-08-08, 13:59
Medlem
Citat:

På tal om bilder. På Elsas frågestund på insta valde hon en bild på Sofia Woods där hon såg väldigt plufsig ut i ansiktet. Undra om det var medvetet eller? 🙃 Sen detta med signaturlook i höst. T-shirt med pärlor bland annat. Känns lite som när man gick i högstadiet och provade olika klädstilar i någon period.
Citera
2022-08-08, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frimlov
Men gud. Det låter jättefånigt, eller knappt friskt, att behöva berätta det för alla. Och att öht tro att man är först med allt det där ni nämner. Lite intressant dock, utifrån skvallret att hon ljuger/överdriver vissa saker i övrigt också.

Både banankaka och torkade apelsinskivor har väl funnits sedan ”förr i tiden”, helt sjukt (och hysterisk roligt) om de på riktigt tror att de är först med det?
Citera
2022-08-08, 18:57
Medlem
Sedan allt prat i Sandra-tråden om allt vindrickande har både Elsa och Sofia varit sparsamma med vinglasbilder 😎
Citera
2022-08-08, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frysbox
På tal om bilder. På Elsas frågestund på insta valde hon en bild på Sofia Woods där hon såg väldigt plufsig ut i ansiktet. Undra om det var medvetet eller? 🙃 Sen detta med signaturlook i höst. T-shirt med pärlor bland annat. Känns lite som när man gick i högstadiet och provade olika klädstilar i någon period.

Håller med.. tror dock de ber varandra om lov innan de publicerar bilder på varandra, det är ju lätt att ”ge igen” annars med mindre smickrande bilder på varann hahah
Citera
2022-08-08, 19:11
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
https://elsa.elle.se/ Se och njut!
Jäklar, hur "lyckades" hon dölja det vackra utseendet under åren på TV med rött hår och konstig sminkning, men framför allt, varför?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in