Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-08-05, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Tack!

Jag hittar ett hus utan taggtråd --> https://goo.gl/maps/Vtzqx25V2ZKiJJCL9

I Mikaels tonår (70-talet) bodde hans pappa i ett tändsticksaskhus i Bällsta, Mjölvägen 22. Kanske flyttade till Näsbypark senare?

Ja, 1980 bodde Ångman på Bastuholmsvägen 5 i Täby (Näsbypark)
Citera
2022-08-05, 17:44
Medlem
1980 var "skotten" skriven hos sin moder (Kerstin Ulla-Britta Berglund) i Södertälje som hade gift om sig med en herr Berglund 1978

Fadern således boende i Näsbypark vid denna tid.
Citera
2022-08-05, 17:59
Medlem
Vad har Bo Hall kommit med? Tipsade han Olle Alsen?
Citera
2022-08-05, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Här kommer lösningen...
https://www.youtube.com/watch?v=WrexKuL65yc
Michael MacLaine berättar att det är hans far Gösta Ångman som kan ha skjutit Olof Palme.

I första avsnittet "Olof Palme och Hans Holmér" omtalas en advokat Olof Arvidsson som studiekamrat till Olof Palme under deras juridikstudier. Källa: https://youtu.be/UiXb7eHvzZs

Ulf Hamacher säger att denne Olof Arvidsson var juridiskt biträde till Viktor Gunnarsson. Källa: https://wpu.nu/wiki/Sida:Pol-1986-07-30_HL12544-06_Förhör-Ulf-Hamacher.pdf/1

Intressant persongalleri får jag säga, med kontakter åt olika håll.
Citera
2022-08-05, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jojje48
Vad har Bo Hall kommit med? Tipsade han Olle Alsen?

Bo Hall har inte kommit med något överhuvudtaget. Alsén tipsades mycket riktigt av Bo Hall angående Dekorimaflickorna men det finns ingen som helst anledning att gräva ner sig i det.
Tycker du att en person som anser att Palmes grav borde skannas för att bevisa att han inte finns där kan tas på allvar? En person som tydligen numera anser att Palme inte dog utan fortlevde sina dagar i ett franskt slott? Det är förslösad tid om man vill vill söka sanningen att ägna sig åt Bo Hall, så mycket kan jag säga med absolut säkerhet.
Det är ungefär som med Matte. Kanske lyckas han i bästa fall snubbla över något även om det är oerhört långsökt, men om vi skulle ägna vår uppmärkhet åt dom som eventuellt kan snubbla över något kommer vi just ingenstans.
Citera
2022-08-05, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Bo Hall har inte kommit med något överhuvudtaget. Alsén tipsades mycket riktigt av Bo Hall angående Dekorimaflickorna men det finns ingen som helst anledning att gräva ner sig i det.
Tycker du att en person som anser att Palmes grav borde skannas för att bevisa att han inte finns där kan tas på allvar? En person som tydligen numera anser att Palme inte dog utan fortlevde sina dagar i ett franskt slott? Det är förslösad tid om man vill vill söka sanningen att ägna sig åt Bo Hall, så mycket kan jag säga med absolut säkerhet.
Det är ungefär som med Matte. Kanske lyckas han i bästa fall snubbla över något även om det är oerhört långsökt, men om vi skulle ägna vår uppmärkhet åt dom som eventuellt kan snubbla över något kommer vi just ingenstans.

Lever Bo hall idag? Jag anser ju att det finns ju fler människor som har blivit granskade i Palme fallet och Polisspåret är ju det där man inte fått fram så mycket konkret, men där det finns intressanta personer runt detta och önskar att någon hade kunnat få klarhet i detta.
Citera
2022-08-05, 21:36
Medlem
Citat:
Lever Bo hall idag? Jag anser ju att det finns ju fler människor som har blivit granskade i Palme fallet och Polisspåret är ju det där man inte fått fram så mycket konkret, men där det finns intressanta personer runt detta och önskar att någon hade kunnat få klarhet i detta.

Jag vet inte, det är inte en person vars förehavanden jag följer och hans namn är inte ovanligt.
Angående polisspåret har jag inga synpunkter men jag skulle inte fråga Bo Hall om man säger så.
Citera
2022-08-05, 21:51
Medlem
Citat:
Lever Bo hall idag?
Bo Hall lever. Han fyller 91 år i höst
Citera
2022-08-05, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
En handfull vittnen passerar mordplatsen ca 2313-2320 utan att se skymten av någon dekorimaman eller några finska flickor. Alla dessa vittnen, Scheffer, Rolder, Fauzzi, Landgre, Ålenius, Hellgren och säkert någon mer jag glömt i hastigheten, berättar om detta för polisen tiden efter mordet.
Dessa omnämns i GMPs rekonstruktion som finns återgiven i Sven Aners bok "Cover-Up".

Du är också selektiv i ditt urval. Jag skulle påstå att när det kommer till bevittnandet av en eventuell dekorima-man så är Inge M.'s.vittnesmål tyngre än alla de förbipasserande vittnena tillsammans just av den anledningen att dekorima-mannen knappast lär ha stegat ut och hälsat på dem som passerade honom. Det ligger liksom i sakens natur. Inge M. däremot bevittnar honom rakt från sidan och har därför bättre uppsikt.
Citera
2022-08-05, 23:49
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Matte är en skojare. Krantz-varning på den!
Citera
2022-08-06, 02:37
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Var det Thomas Tarendi som hade konstlokal på Västerlånggatan? Kan du länka till en bild på honom?

Om du tänker på Art Atrium mitt emot Palmes bostad var det inte han. Det tillhörde en polack, Jerzy.
Citera
2022-08-06, 02:39
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clandeztino
Du är också selektiv i ditt urval. Jag skulle påstå att när det kommer till bevittnandet av en eventuell dekorima-man så är Inge M.'s.vittnesmål tyngre än alla de förbipasserande vittnena tillsammans just av den anledningen att dekorima-mannen knappast lär ha stegat ut och hälsat på dem som passerade honom. Det ligger liksom i sakens natur. Inge M. däremot bevittnar honom rakt från sidan och har därför bättre uppsikt.

Inges uppgifter är inte alls bra. Han har dålig koll på det mesta som händer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in