Citat:
Ursprungligen postat av
Jojje48
Jag tycker det är rätt intressant att Otto ekevi har nämt Anti Avsan vid namn i hans youtube kanal. Hoppas det kan leda fram till något vidare.
de finska flickorna Har inte någon styrkt koppling mot Mordkvällen och Dekorimahörnan , tvärtom om är deras berättelser källor till starkt tvivel. Bara det faktum att vittnesmålen kommer fram sju år efter MOP gör mig tveksam till dess äkthet, och det finns fler källor till tvivel.
En handfull vittnen passerar mordplatsen ca 2313-2320 utan att se skymten av någon dekorimaman eller några finska flickor. Alla dessa vittnen,
Scheffer, Rolder, Fauzzi, Landgre, Ålenius, Hellgren och säkert någon mer jag glömt i hastigheten, berättar om detta för polisen tiden efter mordet.
Dessa omnämns i GMPs rekonstruktion som finns återgiven i
Sven Aners bok "Cover-Up".
Samtliga vittnesmål inkommer klart före de finska flickorna som kommer fram när en av tjejerna nämner detta för en tillfällig bekant vid namn
Bo Hall på en finlandsbåt över sex år efter MOP. Bara den tidsrymden gör att deras uppgifter blir mer än lovligt svajiga och borde mana varje bedömare till besinning. När sedan nämnde Hall är medförfattare till ”En oväntad vändning” börjar min varningslampa blinka för högtryck.
De finska tjejernas vittnesmål är sig minst sagt divergerande. Den ena säger sig varit förbaskad på väninnan för att hon dragit med henne på en synnerligen obehaglig skräckrulle som hon beskriver. Filmen det rör sig om är tveklöst "
Manhunter" med
William Peterson, Joan Allen och
Brian Cox som en synnerligen läskig
Hannibal Lecter. Problemet med att få den filmen i MOP-kvällen blir tydligt då den hade svensk premiär 22maj 1987!
Den som plockar fram de finska flickorna är DN-journalisten
Olle Alsen som inte verkar bry sig om ovanstående "detaljer". Han får ett antal efterföljare som gnuggar händerna när Anti Avsan utpekas, ser chansen att koppla en baseball-polis och en moderat riksdagsman till MOP. Vad jag har sett av indicier så är anklagelserna mot AA helt obestyrkta. Finns inget belägg för att någon av tjejerna pekat ut honom. Det är OA som driver på om detta.
I ljuset av det funderar jag över vilka krafter som var/är i görningen för att peka mot detta "spår" som hittills helt saknat förankring i verkligheten. OAl drar igång ett antal spår som han aldrig fullföljer till vägs ände. Det är han som initierar kampanjen mot AA där sedan Aner och
Lars Krantz medverkar som nyttiga idioter.