Citat:
Ursprungligen postat av
illumina
Marknaden är konstig ibland. Har sett det hända så många gånger. Jag minns Q1 2021 när Tesla hade en sjuk earnings beat och kursen rasade i två dagar följt av ett sjukt rally tredje dagen. Makes no sense.
Det känns för övrigt som att börsen kommer rasa när som helst. Fattas ju bara att Kina invaderar Taiwan nu, följt av all annan skit med ekonomin. Jag tror det kan bli en rejäl nedgång likt den vi hade 2008. Men vem vet.
Jag har iaf sålt av en ganska stor position denna veckan. Hoppas på en krasch nu

Hoppas för din skull att du har rätt. Har själv gett upp att kunna time:a macroprylar, det e fan helt omöjligt, och historien upprepar sig sällan likadant som sist. Senast jag försökte time:a macro var under coronakraschen då det "ju såklart kommer gå åt helvete" och sen gick det bara upp och upp. Som tur var gick jag in igen efter bara ett par dagar. Hade jag varit tjurskallig hade det varit ett mycket dyrt misstag.
Elon pratar en hel del om finansläget i Full Send podcasten som släpptes idag. Det är en jävla soppa. Kina/Taiwan som sagt, Kina har även en bostadssituation som liknar USAs år 2007/2008. Dock är läget i resten av världen lite mer sansat, inflationen verkar på väg ned mm. Det kan gå precis hursomhelst.
Tesla kommer ju oavsett påverkas betydligt mindre än andra bolag av ev. recession osv men i korta loppet kan så klart börskursen paja ordentligt. Jag hade varit väldigt försiktig med att sälja Tesla då Q3/Q4 ser ut att bli riktigt dunder.