2022-06-22, 20:37
  #11089
Medlem
Nu har vi äntligen datan ifrån NHTSA tänkte presentera i korthet. https://www.nhtsa.gov/

1: 71% av Teslas LVL 2 ADAS krascher var FSD beta. Detta medför att nästan 35% av ALLA bolag tillsammans krascher senaste året med LVL 2 ADAS var Tesla FSD. Och då säger ändå Tesla att endast de säkraste förarna med högst "safety score" får använda FSD.. skrämmande

2: Andelen krascher där bilen var "rear ended" dvs där felet antagligen låg på annan bil var endast 12% för tesla. här kommer statistiken från andra. Weride: 100%, Waymo: 84%, ArgoAI: 80%, Cruise: 47% och Zoox: 47%

3: Tesla ska skicka Telematics vid olyckor involverande lvl2 ADAS. men data visar nu att Tesla i fallen där föraren avlidit har skickat NOLL % till NHTSA med Telematics, SAMTLIGA dödsfall fick NHTSA reda på genom antingen media, polis eller att närstående kontaktat NHTSA. Detta är fruktansvärt snuskigt och jag har ingen aning om varför de gör detta. Exempelvis GM rapporterade 100% av de fatala olyckorna till NHTSA, undrar varför Tesla inte gör detsamma? https://twitter.com/TaylorOgan/status/1539643947580067840?s=20&t=CQBwDwc-J09G_QY7kbscow

4: Här är en tråd med lite olyckor involverande FSD beta där Tesla inte har rapporterat till NHTSA och sedan gömt information om olyckorna.

Så nu kan vi begrava snacket om att FSD beta är säkert. Anledningarna till att Tesla valt att hålla tyst om hur FSD presterar kommer sakta men säkert fram från amerikanska myndigheter. Systemet är fortfarande inte vad elon lovade 2016, jag ser ett mönster. Datan NHTSA presenterar är ett första steg i att belysa vilken skada öppen beta av ett icke färdigt system gör. Inom 1 år kommer NHTSA och andra myndigheter ha stoppat Teslas beta, mark my words.

Och för att tracka vad Tesla satsar på FSD så har de i dagsläget 36% färre doktoranter som arbetar på FSD än 2017.... Och 67% av alla PhDs som Snowbull Capital följer på Tesla har lämnat tesla.

Slutligen, vägrar man som bolag att redovisa data så får myndigheterna göra det istället. Det går inte att klaga på att datan är vriden om man själv inte redovisar den.
__________________
Senast redigerad av job230ge 2022-06-22 kl. 20:59.
Citera
2022-06-22, 21:03
  #11090
Medlem
libbens avatar
Fortfarande säkraste bilen och antalet olyckor i usa är väl troligen inte ens en tiondel av en procent av alla olyckor.

Har faktiskt inte kollat på datan så bara utgår från tidigare års data osv. Med det sagt så är fortfarande en Tesla säkraaste märket troligen ifall man tittar igenom all data. Men det är bra att ni belyser att Tesla anses är säkraste bilen.
Citera
2022-06-23, 00:26
  #11091
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Säkerhetsrådgivaren för NHTSA Missy Cummings verkar ju inte alls ha en personlig agenda mot Tesla.

Sandy blev till och med förbannad. Han som brukar vara så tålmodig. Men gränsen går väl nånstans för hur mycket korruption man tolererar. https://youtu.be/KQATlYrOoLU

Finns även lite invändningar med hur NHTSA presenterar sin statistik. Dr Know-it-all förklarar.
https://youtu.be/GzBCP5FJkzU
__________________
Senast redigerad av BästeHrMongolid 2022-06-23 kl. 00:53.
Citera
2022-06-23, 02:03
  #11092
Medlem
libbens avatar
Sexig

https://twitter.com/philipquick/status/1539345148336799744/photo/1
Citera
2022-06-23, 05:54
  #11093
Medlem
wwrs avatar
Miljardförluster i fabrikerna i Texas och Tyskland. Musk skyller denna gång på försörjning av komponenter och försenade batterileveranser från Kina. Musk är definitivt i utförsbacken. (Starlink är nu aktivt i södra Sverige men jag har inte sett några säkra rapporter om någon där som använder det. Köpet av Twitter strular.) Den gröna omställningen har mycket varit EU-snack och EU snackar hur som helst.

Shanghaifabriken stänger i två veckor "för att kunna öka kapaciteten".

Kommer han att kunna vända detta? Det ser tveksamt ut, tycker jag. Men man får fortsätta följa.
Citat:
Musk says Tesla's new car factories 'losing billions of dollars'

shortage of batteries and China port issues

"Both Berlin and Austin factories are gigantic money furnaces right now. Okay? It's really like a giant roaring sound, which is the sound of money on fire," Musk said

Tesla's overwhelming concern, he said, is "How do we keep the factories operating so we can pay people and not go bankrupt?"

Musk said Tesla's Texas factory produces a "tiny" number of cars because of challenges in boosting production of its new "4680" batteries and as tools to make its conventional 2170 batteries are "stuck in port in China." read more "This is all going to get fixed real fast, but it requires a lot of attention," he said.

Tesla plans to suspend most production at its Shanghai plant in the first two weeks of July to work on an upgrade of the site to boost output, according to an internal memo seen by Reuters.

"The past two years have been an absolute nightmare of supply chain interruptions
https://www.reuters.com/business/autos-transportation/musk-says-teslas-new-car-factories-losing-billions-dollars-2022-06-22/
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-06-23 kl. 06:41.
Citera
2022-06-23, 07:26
  #11094
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Säkerhetsrådgivaren för NHTSA Missy Cummings verkar ju inte alls ha en personlig agenda mot Tesla.

Sandy blev till och med förbannad. Han som brukar vara så tålmodig. Men gränsen går väl nånstans för hur mycket korruption man tolererar. https://youtu.be/KQATlYrOoLU

Finns även lite invändningar med hur NHTSA presenterar sin statistik. Dr Know-it-all förklarar.
https://youtu.be/GzBCP5FJkzU

Missy Cummings jobbar inte med något ärende relaterat till Tesla pga att hon fick tusentals trakasserier och diverse dödshot från tesla fanboys över blandannat linkedin osv efter att hon blev anställd där. Hon har fortfarande inte återaktiverat sin twitter som hon stängde av efter alla trakasserier.

Och man kan ha hur mycket invändningar man vill om NHTSAs data, men vägrar tesla släppa den själv så är det de bästa vi har
__________________
Senast redigerad av job230ge 2022-06-23 kl. 07:53.
Citera
2022-06-23, 08:18
  #11095
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Missy Cummings jobbar inte med något ärende relaterat till Tesla pga att hon fick tusentals trakasserier och diverse dödshot från tesla fanboys över blandannat linkedin osv efter att hon blev anställd där. Hon har fortfarande inte återaktiverat sin twitter som hon stängde av efter alla trakasserier.

Och man kan ha hur mycket invändningar man vill om NHTSAs data, men vägrar tesla släppa den själv så är det de bästa vi har

Statiskik utan faktiskt antal krascher eller krascher per rullad mil säger ingenting om säkerheten.

Och här är väl vad jag tycker om Missy Cummings. https://images.app.goo.gl/nqheosHTrhfZWVWH7
Citera
2022-06-23, 09:06
  #11096
Medlem
s44ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Statiskik utan faktiskt antal krascher eller krascher per rullad mil säger ingenting om säkerheten.

Och här är väl vad jag tycker om Missy Cummings. https://images.app.goo.gl/nqheosHTrhfZWVWH7
Släpp garden lite. Man kan tro Herr Musk är din pappa. Ett bolag som Tesla kan va nr.1 och ändå göra misstag här o var. Softa ner lite med försvarandet. Ambitiöst dock som aktieägare att stå i givakt alltid redo att försvara TESLA
Citera
2022-06-23, 09:13
  #11097
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Miljardförluster i fabrikerna i Texas och Tyskland. Musk skyller denna gång på försörjning av komponenter och försenade batterileveranser från Kina. Musk är definitivt i utförsbacken. (Starlink är nu aktivt i södra Sverige men jag har inte sett några säkra rapporter om någon där som använder det. Köpet av Twitter strular.) Den gröna omställningen har mycket varit EU-snack och EU snackar hur som helst.

Shanghaifabriken stänger i två veckor "för att kunna öka kapaciteten".

Kommer han att kunna vända detta? Det ser tveksamt ut, tycker jag. Men man får fortsätta följa.

https://www.reuters.com/business/autos-transportation/musk-says-teslas-new-car-factories-losing-billions-dollars-2022-06-22/
Haha Starlink i södra Sverige, där du har en optisk fiberkabel i varenda hem i princip, och om inte de har du en 5G uppkoppling, som båda två är snabbare och stabilare än Starlink. Det är ju verkligen absurt att Starlink, vars huvuduppgift borde vara att förse internet i en glesbygd som typ norra Sverige istället levereras i södra Sverige som är det sista stället som behöver det.

50% årlig tillväxt är målet samtidigt som VDn sitter och ororar sig över att sparka folk och gå i konkurs, kanske dags att revidera de där tillväxtmålen lite. Marknaden för dyra elbilar lär knappast bli större när räntorna ökar och folk måste hålla hårt i pengarna.
Citera
2022-06-23, 09:23
  #11098
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Haha Starlink i södra Sverige, där du har en optisk fiberkabel i varenda hem i princip, och om inte de har du en 5G uppkoppling, som båda två är snabbare och stabilare än Starlink. Det är ju verkligen absurt att Starlink, vars huvuduppgift borde vara att förse internet i en glesbygd som typ norra Sverige istället levereras i södra Sverige som är det sista stället som behöver det.

50% årlig tillväxt är målet samtidigt som VDn sitter och ororar sig över att sparka folk och gå i konkurs, kanske dags att revidera de där tillväxtmålen lite. Marknaden för dyra elbilar lär knappast bli större när räntorna ökar och folk måste hålla hårt i pengarna.
Det viktiga i inlägget är att Musk medger att fabrikerna i både Texas och Tyskland gör miljardförluster. Teslas pengar brinner bort som i stora ugnar, säger Musk. Fabrikerna håller på att göra Tesla bankrutt. Allt medan supportrarna här i tråden kollar Youtube och låtsas som om inget händer.
Citat:
Musk says Tesla's new car factories 'losing billions of dollars'

"Both Berlin and Austin factories are gigantic money furnaces right now. Okay? It's really like a giant roaring sound, which is the sound of money on fire," Musk said

Tesla's overwhelming concern, he said, is "How do we keep the factories operating so we can pay people and not go bankrupt?"
(FB) Tesla Motors - TSLA (USA)
Citera
2022-06-23, 09:25
  #11099
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Statiskik utan faktiskt antal krascher eller krascher per rullad mil säger ingenting om säkerheten.

Och här är väl vad jag tycker om Missy Cummings. https://images.app.goo.gl/nqheosHTrhfZWVWH7

”Säger ingenting”

Teslas FSD SJÄLV stod för 35% av alla LVL 2 krascher. Vilket medför att om nu inte 35% av alla mil körda med förarassistans är FSD så är den mindre säker. Och du vet såklart svaret på det själv.

Vad du tycker om missy cummings är väl ganska irrelevant då hon inte har någonting att göra med detta. Och att Tesla fanboys mordhotade henne och hennes familj när hon tog jobbet på NHTSA till den nivån att hon inte kunde jobba med fall relaterat till tesla är bara snuskigt
Citera
2022-06-23, 09:25
  #11100
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av s44m
Släpp garden lite. Man kan tro Herr Musk är din pappa. Ett bolag som Tesla kan va nr.1 och ändå göra misstag här o var. Softa ner lite med försvarandet. Ambitiöst dock som aktieägare att stå i givakt alltid redo att försvara TESLA

Hade varit nice att vara en av Elons avkommor, men jag får nöja mig med att beundra hans kompetens. Ser jag felaktigheter så rättar jag gärna till dem, det är ett sant nöje.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in