2022-08-05, 09:38
  #11677
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Grym annual stock meeting. Live på youtube nu. Elon är avslappnad och pratar om det mesta och svarar på inskickade frågor. Riktigt trevligt att lyssna på.

Många godbitar, gillade speciellt teasen med Optimus som gör ett handhjärta.
Citera
2022-08-05, 12:27
  #11678
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Många godbitar, gillade speciellt teasen med Optimus som gör ett handhjärta.

Elon lovade att den kommer kunna handla mat åt ägaren och skruva i skruvar, det ser hoppfullt ut när den redan gör så avancerade saker som handhjärtan. *noterar flitigt*

Citera
2022-08-05, 12:42
  #11679
Medlem
illuminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Grym annual stock meeting. Live på youtube nu. Elon är avslappnad och pratar om det mesta och svarar på inskickade frågor. Riktigt trevligt att lyssna på.
Det var en av hans bättre presentationer. Så mycket att se fram emot med Tesla
Citera
2022-08-05, 13:15
  #11680
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Elon lovade att den kommer kunna handla mat åt ägaren och skruva i skruvar, det ser hoppfullt ut när den redan gör så avancerade saker som handhjärtan. *noterar flitigt*


Hade en känsla av att du skulle känna dig manad att skriva av dig din bitterhet så fort någon visade lite entusiasm. Jättejobbigt med en värld där folk är glada och framgångsrika, jag vet!

Inte långt kvar nu tills vi får se vad Tesla gjort för framsteg. Sen är jag helt med på att det kommer regna inlägg från dig med allt som Tesla inte gjort och vad Optimus inte kan än.
Citera
2022-08-05, 14:18
  #11681
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Hade en känsla av att du skulle känna dig manad att skriva av dig din bitterhet så fort någon visade lite entusiasm. Jättejobbigt med en värld där folk är glada och framgångsrika, jag vet!

Inte långt kvar nu tills vi får se vad Tesla gjort för framsteg. Sen är jag helt med på att det kommer regna inlägg från dig med allt som Tesla inte gjort och vad Optimus inte kan än.

Du tillskriver tillstånd jag inte befinner mig i. Att påtala vaporware och orealstiska framtidsdrömmar är inte bitterhet. Det är realism. Det är fascinerande att se den fanatism som finns hos Muskoviterna.
Citera
2022-08-05, 14:27
  #11682
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Du tillskriver tillstånd jag inte befinner mig i. Att påtala vaporware och orealstiska framtidsdrömmar är inte bitterhet. Det är realism. Det är fascinerande att se den fanatism som finns hos Muskoviterna.

Inte så fascinerande som att se fanatismen över ett företag som man inte investerat i eller inte tror på. Att följa utvecklingen av något endast i väntan på att kritisera är definitionen av en bitter mentalitet. Och hade folk förstått att de var tragiska så hade de inte varit det. Puss!
Citera
2022-08-05, 14:35
  #11683
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Inte så fascinerande som att se fanatismen över ett företag som man inte investerat i eller inte tror på. Att följa utvecklingen av något endast i väntan på att kritisera är definitionen av en bitter mentalitet. Och hade folk förstått att de var tragiska så hade de inte varit det. Puss!

Menar du att det bara är tillåtet att kritisera om man äger aktier? Är det specifikt för just aktiebolag eller gäller det tex om ryssland mördar och våldtar barn i Butcha? Bara ryska medborgare får tillåtas kritisera?
Citera
2022-08-05, 14:39
  #11684
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Menar du att det bara är tillåtet att kritisera om man äger aktier? Är det specifikt för just aktiebolag eller gäller det tex om ryssland mördar och våldtar barn i Butcha? Bara ryska medborgare får tillåtas kritisera?

Nej absolut får man kritisera hur och vad man vill. Tänk bara att folk får en uppfattning om vem du är när du gör det, dock inte alla som säger det till dig.
Citera
2022-08-05, 14:53
  #11685
Medlem
Peppa-pigs avatar
Hej

Skrollade igenom något sammandrag av Elons pressentation jag hittade på Youtube. Mest för att kolla stämningen. Elon verkade ha jobbat hårt på att förmedla ett positivt budskap och gjorde så utan att stamma allt för mycket. Av det drar jag slutsatsen att Elon vill höja kursen på TSLA inför hanns kommande försäljning.

Mycket av det som presenterades var visioner med liten verklighetsanknytning, t.ex allt rörande AI.
Men en sak som Elon sa blev jag nyfiken på, tror Teslafans verkligen att det kommer att finnas 100 miljoner model Y på gatorna om 10 år?
Givet att Tesla inte har någon ny produkt på gång så skulle alltså model Y tilltala typ var 10e kund i funktion, form och pris? För mig låter det osannolikt. Vad tror ni?

Mvh
Citera
2022-08-05, 14:54
  #11686
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Nej absolut får man kritisera hur och vad man vill. Tänk bara att folk får en uppfattning om vem du är när du gör det, dock inte alla som säger det till dig.

Tack för din "omtanke" det var ju gulligt rentav.
Citera
2022-08-05, 15:09
  #11687
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peppa-pig
Hej

Skrollade igenom något sammandrag av Elons pressentation jag hittade på Youtube. Mest för att kolla stämningen. Elon verkade ha jobbat hårt på att förmedla ett positivt budskap och gjorde så utan att stamma allt för mycket. Av det drar jag slutsatsen att Elon vill höja kursen på TSLA inför hanns kommande försäljning.

Mycket av det som presenterades var visioner med liten verklighetsanknytning, t.ex allt rörande AI.
Men en sak som Elon sa blev jag nyfiken på, tror Teslafans verkligen att det kommer att finnas 100 miljoner model Y på gatorna om 10 år?
Givet att Tesla inte har någon ny produkt på gång så skulle alltså model Y tilltala typ var 10e kund i funktion, form och pris? För mig låter det osannolikt. Vad tror ni?

Mvh

Låter optimistiskt. Men jag köper gärna en model Y om pris/prestanda är tydligt bättre än konkurrenterna. Då skiter jag i om modellen i sig är gammal eller utseendet. Skulle gissa att batteristorlek och pris är viktigaste faktorerna för många. Men kommer då Tesla att kunna överträffa kunderna i det 10 år framöver? Osäkert det också.
Citera
2022-08-05, 17:15
  #11688
Medlem
illuminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peppa-pig
Hej

Skrollade igenom något sammandrag av Elons pressentation jag hittade på Youtube. Mest för att kolla stämningen. Elon verkade ha jobbat hårt på att förmedla ett positivt budskap och gjorde så utan att stamma allt för mycket. Av det drar jag slutsatsen att Elon vill höja kursen på TSLA inför hanns kommande försäljning.

Mycket av det som presenterades var visioner med liten verklighetsanknytning, t.ex allt rörande AI.
Men en sak som Elon sa blev jag nyfiken på, tror Teslafans verkligen att det kommer att finnas 100 miljoner model Y på gatorna om 10 år?
Givet att Tesla inte har någon ny produkt på gång så skulle alltså model Y tilltala typ var 10e kund i funktion, form och pris? För mig låter det osannolikt. Vad tror ni?

Mvh
Han sa inte 100 miljoner model y. Det var 100M totalt. Alla modeller, nuvarande och kommande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in