2022-08-04, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Man lägger inte all sin tyngd om man har knäna i backen. Inte ens om man har en fet röv. För övrigt så rörde hon sig en hel del och satt inte parkerad på ryggen. Men jag tror att du har fel och att den kvinnliga OV kommer frias.
Knät används för balans, inte för att lägga vikten på marken.
Citera
2022-08-04, 00:31
Medlem
Citat:
Ok, vad tänkte du på då? Att hon bad manliga OV att avbryta?
Ja och att hon inte utövar lika mycket våld.
Citera
2022-08-04, 00:32
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Man lägger inte all sin tyngd om man har knäna i backen. Inte ens om man har en fet röv. För övrigt så rörde hon sig en hel del och satt inte parkerad på ryggen. Men jag tror att du har fel och att den kvinnliga OV kommer frias.
Jaja, läs detta inlägg istället. Det är vettigt.
(FB) Man allvarligt skadad (nu död) efter ingripande i tunnelbanan (2022-07-31)
Citera
2022-08-04, 00:33
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Tragiskt händelse, jag vill inte tro att vakterna gjorde det med avsikt, men man får ändå ha med i bilden att det kan vara övervåld pga de tappar kontroll över sina egna känslor. Som jag förstår det så får den kvinnliga ordningsvakten ett slag mot ansiktet i början.

Hon såg då inte ut att ha fått en smäll mot ansiktet inget märke där... samtidigt som någon i tråden länka en video där hon och en annan kvinnlig OV misshandlar en snubbe som helt lungt står och säger till dem att sluta slå honom.

https://m.youtube.com/watch?v=1VdjIuxVxZo

Här är klippet
Senast redigerad av nousernameneeded 2022-08-04 kl. 00:37.
Citera
2022-08-04, 00:37
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Du är ju dum i huvudet vi kan ju låta någon dra en strypning på dig samtidigt som någon sätter sig på ryggen din... så får vi se hur länge du klarar dig.

Krävs inte speciellt mkt vikt för att försvåra andningen... speciellt inte på någon som är otränad.

Jag har tränat MMA i många år. Skulle påstå att jag har hyffsad koll. Aldrig hört om någon som dött i en MMA lokal i Sverige senaste 10 åren.
Citera
2022-08-04, 00:38
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Nej, du dör av det. Det är fundamentalt att du aldrig sätter dig på en person, det blir en mekanisk strypning då bröstkorgen behöver utrymme för att vidgas, detta blir inte kul för väktarna i rättegången. Jag är rätt säker på att det blir vållande till annans död

Vad jag kan se så sitter hon mest över honom, inte på. Med knäna i backen. Alltså inte med någon större vikt och hon har sina lår i huvudsak runt njurtrakten. Samtidigt rör hon sig upp och ner för att försöka bedöma situationen. Så jag tror inte att det var den samlade vikten utan mer stryp våldet mot halsen från den manliga OV som orsakade detta dödsfall.
Citera
2022-08-04, 00:41
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Jag har tränat MMA i många år. Skulle påstå att jag har hyffsad koll. Aldrig hört om någon som dött i en MMA lokal i Sverige senaste 10 åren.

Jag har också tränat i flera år... nä har inte hört om det heller kan ju iof bero på att det inte förekommer att någon drar strypgrepp där samtidigt som någon sitter på personen i flera minuter... men vad vet jag
Citera
2022-08-04, 00:47
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Jag har också tränat i flera år... nä har inte hört om det heller kan ju iof bero på att det inte förekommer att någon drar strypgrepp där samtidigt som någon sitter på personen i flera minuter... men vad vet jag

Du skrev

Citat:
Ja har man hållit på med MMA eller BJJ så vet man att det är ganska mycket vikt som hamnar på en även fast knäna är i backen...

Och samtidigt skriver vissa i tråden om att snubben var MMA utförare.

Det blir lite redundant eller knäppt hur ni tänker.
Citera
2022-08-04, 00:49
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren

Ja det var ett vettigt inlägg och betydligt bättre än dina imbecilla personangrepp. Jag uppskattade särskilt stycket att överviktiga inte bör läggas på mage. Det hade jag inte tänkt på. Noterade du dock att det vettiga inlägget, likt undertecknad, fokuserade mer på strypvåldet än på att den kvinnliga OV "med sin feta röv" satt gränsle över personen? Så jag kan trots det vettiga inlägget se ett scenario där den ena döms och den andre frias.
Citera
2022-08-04, 00:51
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Du skrev

Och samtidigt skriver vissa i tråden om att snubben var MMA utförare.

Det blir lite redundant eller knäppt hur ni tänker.

Eller så är det din förmåga att med flit fultolka... för vårt någonstans påstod jag att det enbart var hennes vikt som tog död på Juha? Men om du hållit på med MMA så bör du veta att vikten man lägger på en genom Mount fortfarande försvårar andningen för personen... än värre om personen är otränad...
Citera
2022-08-04, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren

This!

Det verkar som att många utgår ifrån att OV får göra hur dom vill. Det finns ett regelverk att förhålla sig till. En OV tar sina egna beslut och dessa kan endast upphävas av polis. I detta fall kan den kvinnliga OV'n undgå straff om hon har en jävla tur och spelar sina kort rätt (hävdar nödvärn, hjälper annan), men den manlige OV'n är så jävla rökt. Helt enkelt för att hans agerande helt saknar proportion i förhållande till situationen. Glöm nu inte bort att OV har utbildning för dessa typer av situationer. Alla OV vet att de gör polisens smutsgöra. Låter man känslorna styra är man inte lämplig som OV. En del gör inte heller skillnad på OV och väktare. En väktare har samma rättigheter som gemene man, men inga skyldigheter. En OV har en skyldighet att ingripa när något händer. Ganska stor skillnad.
Citera
2022-08-04, 00:52
Medlem
swapzs avatar
Helt sjukt att dem är släppta, ska bli kul att se om dem ens får något straff för detta.
Påminner om George Floyd situation i USA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in