2022-08-03, 21:24
Medlem
Bananboxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken
Att dom släpptes tyder väl mer på att de inte kan förhindra utredningen eller snacka ihop sig eftersom allt är på film, och inte bedöms vara flyktriskiga?

De kanske lämnar landet dock, det har hänt förrut.
Citera
2022-08-03, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananboxen
Helt riktigt, de kommer domstolan att göra, något annat vore helt fel av domstolen. Jag tycker ingen av ordningsvakterna ger intryck att de skulle vara rädda på filmen men du kanske anser det?

Jag tycker att de verkar stressade vilket inte är så konstigt då de trots sin storlek fått en man på fall som gått bärsärk. Om stressen är utslag av rädsla vet jag inte.
Citera
2022-08-03, 21:27
Medlem
Bananboxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nej, jag kan knappast se vad vakterna kände och tänkte.

Möjligen kan man se tecken på att kvinnan är rätt långt ner i stresskonen, kanske också mannen.

De agerar knappt, och kommunicerar dåligt, bara håller JH i ett järngrepp och tycks vänta på bättre tider.
Men du måste väl ha något att säga av kroppsspråket , deras blick samt vad de säger om de verkar rädda? Du drar inga slutsatser om det alls ? Man brukar ha ett visst ansiktsuttryck och inte prata lugnt om man är rädd.
Citera
2022-08-03, 21:27
Medlem
EnDumSosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Jag håller självklart med dig i mycket innan du i andra styckets analys vevar och brakar in som ett hotellfyllo. Vakterna använder fel grepp för länge och det bidrar säkert till mannens död genom hjärtstopp eller kvävning, vi får se. Liksom andra människor behöver inte vakterna agera alltigenom rationellt i en stressad och våldsam situation. Jag ser inte att ett uppsåt föreligger. De har kallats dit på ett larm, de har inte sökt situationen själva. De ska lösa en uppgift och gör det riktigt till dess mannen ligger på marken. ”Solklart mord” är ju rent trams. Dina insinuationer om den mörkhyade vaktens göranden på sin fritid likaså. Du vet inte om han älskar Sverige, pytt i panna och är en schysst idrottstränare på fritiden. Haters gonna hate.
Jag kan hålla med dig om att sista stycket var onödigt och kan liknas vid ett hotellfyllos skriverier(ironiskt då jag faktiskt sitter på ett hotell just nu). Jag har absolut ingen aning om vad vakten gör på sin fritid och han kanske absolut älskar Sverige och svenskar. Dock tycker jag att detta våld tyder på en väldig aggression och hat mot den nu döda mannen i fråga. Det finns verkligen INGENTING som försvarar detta totalt skoningslösa våld. Vad den aggression och det hatet beror på låter jag Sveriges ruttna korrupta rättssystem reda ut med den manipulation av bevismaterial som förmodligen kommer inträffa.
Citera
2022-08-03, 21:28
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reclaims
Jag tycker att vakternas agerande ser förjävligt ut, och de gick helt klart över gränsen och ska dömas därefter. Men jag tror helt enkelt inte att han hade uppsåt att döda.
Jag har sett videon, som de flesta här inne, och jag tycker inte att han själv ser ut att fatta vad som håller på att hända. Men det är bara min åsikt. Men jag tror även att det skulle bli svårt för en åklagare att kunna bevisa uppsåt i det här fallet.
Han stryper honom under lång tid och är högst osäker på om han andas. Jag skulle tro att en treåring förstår vad som händer då.
Citera
2022-08-03, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnDumSosse
Jag håller helt med dig, hon t om pressar hans huvud ännu hårdare mot den manliga vaktens underarm samtidigt som den manliga vakten trycker sina fötter mot en sittbänk för att själv kunna strypa honom så hårt han kan. Det utövas alltså hävstångseffekt åt båda håll mot hals och nacke.. Med en sån kraft kan mycket väl nacken brutits vilket resulterar i omedelbar död om frakturen inträffar mot de nerver som innerverar andningsorganen. Skulle faktiskt inte alls bli förvånad om det kommer fram att de bröt nacken på honom efter obduktion.

det tänkte jag med på när jag såg videon, måste vara en rejäl kraft på hals o nacke när två vuxna personer pressar på det viset
Citera
2022-08-03, 21:30
Medlem
nousernameneededs avatar
Tror domstolen kommer att fälla dem... för blir det inte en fällande dom så kommer folk definitivt tappa tron på rättsstaten och börja ta lagen i egna händer...
Citera
2022-08-03, 21:32
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Löjligt, du förlitar dig på hörsägen. Varken du eller jag vet vad som faktiskt hände. Och om det skulle stämma att Juha har misshandlat någon så skulle han naturligtvis dömas för det.

Har du kikat på videon där en kvinna säger att fyllot misshandlat henne? Kanske mer än hörsägen?
Citera
2022-08-03, 21:33
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananboxen
Men du måste väl ha något att säga av kroppsspråket , deras blick samt vad de säger om de verkar rädda? Du drar inga slutsatser om det alls ? Man brukar ha ett visst ansiktsuttryck och inte prata lugnt om man är rädd.

Nej, jag kan inte bedöma det, kan du?

Min känsla är att åtminstone kvinnan är rejält stressad, kan bero på rädsla och då kan det bottna i att hon inte är erfaren och känner sig säker på det hon gör.
Citera
2022-08-03, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Tyvärr är jag nog den sämsta personen att svara på din fråga eftersom jag haft fullt upp med annat och inte hunnit följa den här historien så detaljerat, men med det sagt så skrevs det åtminstone tidigare i tråden att vakterna försökte med hjärt- och lungräddning när de upptäckte att mannen inte andades.

Men varför svarar du över huvud taget när du inte vet svaret och svarar fel?!
Citera
2022-08-03, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwertus
Men tycker du att han skall bäras ut död från t-stationen ? ? ? ? ? ? ?
Det är förstås olyckligt men inte en fullständigt oväntad konskvens heller för en våldsverkare.
Citera
2022-08-03, 21:36
Medlem
Bananboxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nej, jag kan inte bedöma det, kan du?

Min känsla är att åtminstone kvinnan är rejält stressad, kan bero på rädsla och då kan det bottna i att hon inte är erfaren och känner sig säker på det hon gör.
Jaha, men det är inte kvinnan som stryper honom.

Det är väl den om den manliga vakten verkar rädd som fokus här? Det är det hans eventuella rädsla som ska utredas dvs om det anses vara nödvärn eller ej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in