2022-08-03, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Kan du läsa? Det är hennes val om hon försätter sitt eget liv i fara genom att välja en farlig olaglig abort.

Vem tvingar henne? Kommer det någon som under pistolhot tvingar henne till abort menar du?

Finns väl en mängd orsaker till att kvinnor känner sig nödgade till abort.

- De har inte möjlighet rent ekonomiskt att ta hand om barn och vill ha det innan de får barn.
- De känner sig oförmögna att ge barn ett bra liv.
- De vill ha en bra relation till barnafadern och vill inte vara ensamstående mammor (men har en dålig relation till den blivande barnafadern).
- De är för unga.
- De är för gamla.
- De har redan många barn och har inte möjlighet att ta hand om ett barn till.
- De är missbrukare/sjuka etc.
- Fostret är svårt missbildat och kommer leva ett liv i smärtor eller dö efter födseln.
- De har blivit våldtagna och vill inte föda förövarens barn.
- De är rädda att bli sjuka av graviditeten, då de tidigare har blivit det vid tidigare graviditeter (där de har fött barn).
- Den blivande barnafadern vill inte ha barn och mer eller mindre tvingar kvinnan till abort.
Och så vidare.
Citera
2022-08-03, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Finns väl en mängd orsaker till att kvinnor känner sig nödgade till abort.

- De har inte möjlighet rent ekonomiskt att ta hand om barn och vill ha det innan de får barn.
- De känner sig oförmögna att ge barn ett bra liv.
- De vill ha en bra relation till barnafadern och vill inte vara ensamstående mammor (men har en dålig relation till den blivande barnafadern).
- De är för unga.
- De är för gamla.
- De har redan många barn och har inte möjlighet att ta hand om ett barn till.
- De är missbrukare/sjuka etc.
- Fostret är svårt missbildat och kommer leva ett liv i smärtor eller dö efter födseln.
- De har blivit våldtagna och vill inte föda förövarens barn.
- De är rädda att bli sjuka av graviditeten, då de tidigare har blivit det vid tidigare graviditeter (där de har fött barn).
- Den blivande barnafadern vill inte ha barn och mer eller mindre tvingar kvinnan till abort.
Och så vidare.

Så det var inte tvång alltså utan deras eget val.
Citera
2022-08-03, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HLundborg
Det låter säkert troligt när du målar upp bilden för dig själv, men den stämmer inte, dagens kvinnor prioriterar inte barn lika högt. Jag har själv minst en manlig bekant som fått uppleva att hans tjej blev gravid med deras vad han trodde skulle bli deras andra barn men där hon gjorde abort trots att han va klar och tydlig med att han gärna ville ha ett barn till. Detta är bara ett exempel i min närhet, jag har hört om många fler.

Biologi är inte en inställning. Kvinnors graviditetshormoner gör att de verkligen vill skydda avkomman.

Och då har du bara hans del av historien. Hon kanske upplevde att hon drog det tyngsta lasset hemma och med deras barn de redan har. Ett barn till skulle bli för mycket för henne. Han hade lätt kunnat trygga henne då genom att ta mer ansvar tex.

Eller så kände hon sig inte uppskattad som kvinna av honom. Eller såg honom spana på snygga smala kvinnor under den förra graviditeten och därmed beslutat sig för att aldrig mer vara gravid.

någonstans har han inte tryggat henne i att vilja fullfölja den andra graviditeten.
Citera
2022-08-03, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Så det var inte tvång alltså utan deras eget val.

Jag har skrivit att de känner att de inte har något val. Det är inte samma som "tvång".

Ibland har vi människor bara en valmöjlighet, även om vi inte är tvingade. Är man tex. svårt sjuk och döende, men kan överleva om man tar emot cellgiftsbehandling, så har man inget annat val än att ta emot cellgifter om man vill överleva.

Vill tex. en kvinna inte vara ensamstående mamma och verkligen vill vara tillsammans med den blivande barnafadern för att kunna tänka sig att gå igenom en påfrestande graviditet/förlossning samt ta hand om barn. Och han inte vill ha barn/inte vill ha barn med henne/inte vill ha henne, så ser hon inget annat val än abort, om hon känner sig oförmögen att ge barnet ett bra lvi själv/oförmögen att adoptera bort barnet. Hon har inga andra val. Ska hon då behöva riskera att dö på kuppen?
Citera
2022-08-03, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Att föräldrar som blir oönskat gravida om de inte får göra abort efter 9 månader skulle ta till sig barnet är en fantasi som abortmotståndare har.
Innan ordentliga preventivmedel fanns var mord på nyfödda så pass illa att det infördes möjligheter att anonymt lämna bort nyfödda vilket också finns nu med där babylådorna som finns i en del länder
Det är bara du heter att en stor andel av oönskade barn plötsligt blir mottagna som önskade när de föds.
För bara några år sedan lämnades en baby på 4 månader i en babygunga utan någon som helst tillsyn i ett rum under 9-14 dagar medan mamma och pappa fortsatte att leva som vanligt i rummet bredvid och tog väl hand om dottern och hunden..så kan scenariot bli för de barn som redan tidigt i graviditet är oönskat

Citat:
Det är stor skillnad att lämna en nyfödd som får leva sitt liv i en barnsal på ett barnhem med personal som bara hinner sköta det mest basala innan de åker hem till sin familj mot att lämna sina barn på förskola när de är kring 1.5 år .
Vi avskaffade spädbarnshemmen och stora barnhem och liknande institutioner när det kom effektiva preventivmedel och abort blev tillgänglig av två skäl , inte så många oönskade barn föddes samt att forskning visade att det inte var bra att växa upp på institutioner

Verkar som en hel del abortmotståndare bara bryr sig om foster (främst för att få straffa kvinnan som haft "oansvarigt sex"). Vad som sedan händer med ett fött oönskat barn skiter de i. Då har iaf. kvinnan fått straffas. De bryr sig egentligen inte om fostren. Rätt lätt att läsa detta mellan raderna...
Citera
2022-08-03, 20:19
Medlem
Citat:
Jag har skrivit att de känner att de inte har något val. Det är inte samma som "tvång".

Inget tvång alltså, utan hennes fria val som du erkänner själv. Då hade jag rätt i mitt första inlägg och du har precis slösat både din egen och min tid på att tramsa.

Citat:
Ibland har vi människor bara en valmöjlighet, även om vi inte är tvingade. Är man tex. svårt sjuk och döende, men kan överleva om man tar emot cellgiftsbehandling, så har man inget annat val än att ta emot cellgifter om man vill överleva.

Men så är inte fallet i mer eller mindre alla abortsituationer.

Och du vet mycket väl att jag anser att abort är okej om kvinnans liv är i fara.

Citat:
Vill tex. en kvinna inte vara ensamstående mamma och verkligen vill vara tillsammans med den blivande barnafadern för att kunna tänka sig att gå igenom en påfrestande graviditet/förlossning samt ta hand om barn.

Du säger det själv; vill. Det är alltså hennes val.

Om hon nu inte vill bli gravid så kanske hon skulle tänkt på det innan hon särade på benen. Att hon tycker det är jobbigt eller obekvämt att vara gravid ger henne inte rätten till att mörda sitt barn.

Brukar du mörda dina barn när dom är jobbiga? Eller hade du mördat någon annan om det gjort ditt liv bekvämare?

Citat:
Verkar som en hel del abortmotståndare bara bryr sig om foster (främst för att få straffa kvinnan som haft "oansvarigt sex"). Vad som sedan händer med ett fött oönskat barn skiter de i. Då har iaf. kvinnan fått straffas. De bryr sig egentligen inte om fostren. Rätt lätt att läsa detta mellan raderna...

Vi bryr oss inte? Det är ni som vill mörda fostren. Du är fullständigt skamlös. Detta måste vara höjden av hybris och hyckleri.
Citera
2022-08-03, 20:26
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
På vad sätt försöker jag gömma nåt?

Levande, födda, ofödda, embryo, foster, parasit. Ert språkbruk avslöjar er ju totalt. Börjar ni tala så som människor gör så kan ni åtminstone få lite trovärdighet i frågan.

Citat:
Ursprungligen postat av DarkFire
Vet att det inte var ont men blir alltid nyfiken på sånna som dig, väldigt intressant.

Så...din logik är alltså att om jag är för abort så är jag för det du skriver?
Så om jag hittar några nazister som är emot abort så är du nazist?

Mycket intressant...
Tack för svar. 👍

Abort är eugeniks. Det är Hitlers våta rasbiologiska dröm. Det var maktens sätt att kontrollera folket. Det är liksom som att någon inte riktigt klickar för dig här. Om du är för nazism så anser jag att du är för nazism. Att du inte förstår vad eugeniksrörelsen sysslade med gör inte dig till mindre av en följare av eugeniks. Ni låter exakt som Sanger och Hitler, ni har exakt samma åsikter om aborter och att du är fullständigt bekväm med det säger ju en del om dig.

Citat:
Att föräldrar som blir oönskat gravida om de inte får göra abort efter 9 månader skulle ta till sig barnet är en fantasi som abortmotståndare har.
Innan ordentliga preventivmedel fanns var mord på nyfödda så pass illa att det infördes möjligheter att anonymt lämna bort nyfödda vilket också finns nu med där babylådorna som finns i en del länder
Det är bara du heter att en stor andel av oönskade barn plötsligt blir mottagna som önskade när de föds.
För bara några år sedan lämnades en baby på 4 månader i en babygunga utan någon som helst tillsyn i ett rum under 9-14 dagar medan mamma och pappa fortsatte att leva som vanligt i rummet bredvid och tog väl hand om dottern och hunden..så kan scenariot bli för de barn som redan tidigt i graviditet är oönskat

Tyvärr för dig så är du tämligen unik i din psykopati, alla friska och sunda kvinnor tar hand om sina bebisar så crackheads i St Louis är knappast relevanta för Sverige inte heller är ni som helt saknar empati och moral särskilt relevanta för vanliga kvinnor. Dom flesta aborter i Sverige sker av ren lathet.
Citera
2022-08-03, 20:28
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Levande, födda, ofödda, embryo, foster, parasit. Ert språkbruk avslöjar er ju totalt. Börjar ni tala så som människor gör så kan ni åtminstone få lite trovärdighet i frågan.

Abort är eugeniks. Det är Hitlers våta rasbiologiska dröm. Det var maktens sätt att kontrollera folket. Det är liksom som att någon inte riktigt klickar för dig här. Om du är för nazism så anser jag att du är för nazism. Att du inte förstår vad eugeniksrörelsen sysslade med gör inte dig till mindre av en följare av eugeniks. Ni låter exakt som Sanger och Hitler, ni har exakt samma åsikter om aborter och att du är fullständigt bekväm med det säger ju en del om dig.

Tyvärr för dig så är du tämligen unik i din psykopati, alla friska och sunda kvinnor tar hand om sina bebisar så crackheads i St Louis är knappast relevanta för Sverige inte heller är ni som helt saknar empati och moral särskilt relevanta för vanliga kvinnor. Dom flesta aborter i Sverige sker av ren lathet.
Så exakt vad försöker jag gömma genom att kalla abort för abort istället för mord på ofödda?
Citera
2022-08-03, 20:29
Medlem
HLundborgs avatar
Citat:
Biologi är inte en inställning. Kvinnors graviditetshormoner gör att de verkligen vill skydda avkomman.

Och då har du bara hans del av historien. Hon kanske upplevde att hon drog det tyngsta lasset hemma och med deras barn de redan har. Ett barn till skulle bli för mycket för henne. Han hade lätt kunnat trygga henne då genom att ta mer ansvar tex.

Eller så kände hon sig inte uppskattad som kvinna av honom. Eller såg honom spana på snygga smala
kvinnor under den förra graviditeten och därmed beslutat sig för att aldrig mer vara gravid.

någonstans har han inte tryggat henne i att vilja fullfölja den andra graviditeten.
Ja du kan hitta på alla möjliga eller omöjliga scenario, faktum kvarstår han hade inget att säga till om när det kom till barnets vara eller inte vara.

"Biologi är inte en inställning." Kanske inte, men du kan knappast förneka att kvinnors inställning till barnafördande har förändrats, det finns ju massor av statistik på hur nativiteten ser ut så det är ren fakta att kvinnor av olika anledningar gör fler aborter, skaffar färre barn, och senare.
Att denna "inställning" sedan krockar med deras biologi vilket gör att de blir deprimerade när de blir äldre och inser att de missat chansen till det viktigaste i livet, att skaffa barn, det är en annan femma.
Citera
2022-08-03, 20:29
Medlem
Citat:
De tror ju att anblicken av det nyfödda barnet kommer att utlösa föräldrakänslor och att förälder automatiskt tar till sig sitt barn bara det föds.
Citera
2022-08-03, 20:32
Medlem
HLundborgs avatar
Citat:
De tror ju att anblicken av det nyfödda barnet kommer att utlösa föräldrakänslor och att förälder automatiskt tar till sig sitt barn bara det föds.
Nej men jag tror att alla barn skulle föredra att t.ex. adopteras istället för att aborteras.
Citera
2022-08-03, 20:40
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Så exakt vad försöker jag gömma genom att kalla abort för abort istället för mord på ofödda?

Att inte kalla liv för liv gör ni ju för att dehumanisera bebisen. Ni är inte smidiga om ni nu trodde det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in