2022-08-03, 08:31
Medlem
Varför envisas Sandra med att igen och igen visa skärmdumpar från FaceTime-samtal? Mer tacky, billigt och ointressant innehåll finns väl knappast.
Citera
2022-08-03, 08:46
Medlem
DerStiefelknechts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saga.Lind
Varför envisas Sandra med att igen och igen visa skärmdumpar från FaceTime-samtal? Mer tacky, billigt och ointressant innehåll finns väl knappast.
Hon kör nog sin grej oavsett vad användare på Flashback tycker, och mig veterligen är det i alla fall ingen i det egna kommentarsfältet som uttryckligen kommit med invändningar mot detta. Enligt storyn häromdagen läser hon heller inte skvaller om sig själv sedan drygt två år tillbaka.
Citera
2022-08-03, 08:55
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleovarnamnet
Läste dessa två inlägg av Sandra:
https://sandrabeijer.elle.se/om-mat/topp-5-frukost/

https://sandrabeijer.elle.se/om-mat/topp-10-godispasar/

Hon har lätt blivit min favorit av de få bloggar jag följer, så härligt spunky! Även om jag håller med om att hon kanske lägger ribban lite lågt med flera inlägg.
Wood och Billgren skulle aldrig skriva inlägg om sitt favoritgodis och skulle de göra det skulle det ju vara handgjorda, svindyr praaaliiiiner med mörk choklad och någon elitistisk fyllning med smakkombinationer ingen egentligen kan gilla, garanterat inte gott och blandat och nappar. (Alltså, jag köper själv i princip bara dyrt godis, men ändå så härligt med folk som erkänner att de älskar lösgodis och gör ett långt inlägg om det. Jag älskar också lösgodis men har för mkt ångest över innehållet för att ”våga” äta det.)
Eller erkänna att de älskar njallabröd med ost eller kaviar till frukost eller GRÄDDTÅRTA! (Ja, till frukost.)
Sandra gör att jag känner livet i mig, lilla Madick, för att citera Farbror Nilsson.
Oj.

Jag trodde bloggen var ett skämt. Den intellektuella nivån är på en sjuårings.

Helt otroligt att någon kan ha den som ”favorit”, förmodar tills vidare att du skämtar.
Citera
2022-08-03, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DerStiefelknecht
Hon kör nog sin grej oavsett vad användare på Flashback tycker, och mig veterligen är det i alla fall ingen i det egna kommentarsfältet som uttryckligen kommit med invändningar mot detta. Enligt storyn häromdagen läser hon heller inte skvaller om sig själv sedan drygt två år tillbaka.

Ja men nivån på en blogg med en massa skärmdumpar av FaceTime-samtal känns inte särskilt hög.
Citera
2022-08-03, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moderatkenneth
Ja, det bör bara vara ett par veckor kvar nu innan han måste steppa in och vara på plats motsvarande en heltid. Hans jobb går ju inte, trots att Sandra säkert lever i den villfarelsen, ut på att skriva en krönika i månaden. En kulturchef måste vara på plats för att kunna sköta sina arbetsuppgifter.

Jag har dock mycket svårt att se att han får liknande tjänst i Stockholm. Dels för att ingen finns ledig och dels för att han inte har kvalifikationer nog.

Varför har han inte kvalifikationer nog? Jag kan noll om branschen men kulturchef på GP låter rätt tungt i mina öron.
Citera
2022-08-03, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allaredan
Varför har han inte kvalifikationer nog? Jag kan noll om branschen men kulturchef på GP låter rätt tungt i mina öron.

GP fick mycket kritik när de anställde honom pga han hade noll erfarenhet sedan tidigare av något annat än frilansande för Nöjesguiden. En kulturchef brukar komma från andra tunga poster inom media/kultursfären.

Sedan har han inte direkt levererat utan snarare fått folk att säga upp sig. Dagens Media har skrivit artiklar om hur alla vantrivs under hans ledning och det är allmänt dålig stämning. Detta vet naturligtvis alla på andra kulturredaktioner och därför blir han inte attraktiv att anställa. Hade GP Kultur fått ett uppsving under hans ledning med nöjda medarbetare hade det varit en helt annan sak.

Hans närmsta medarbetare sade nyss upp sig för att flytta till Sthlm och ett toppjobb på SvD. Något som är anmärkningsvärt är att de alltså erbjuder henne den tjänsten men inte hennes chef, som dessutom antagligen är öppen med att han söker jobb i Stockholm just nu.
Citera
2022-08-03, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moderatkenneth
GP fick mycket kritik när de anställde honom pga han hade noll erfarenhet sedan tidigare av något annat än frilansande för Nöjesguiden. En kulturchef brukar komma från andra tunga poster inom media/kultursfären.

Sedan har han inte direkt levererat utan snarare fått folk att säga upp sig. Dagens Media har skrivit artiklar om hur alla vantrivs under hans ledning och det är allmänt dålig stämning. Detta vet naturligtvis alla på andra kulturredaktioner och därför blir han inte attraktiv att anställa. Hade GP Kultur fått ett uppsving under hans ledning med nöjda medarbetare hade det varit en helt annan sak.

Hans närmsta medarbetare sade nyss upp sig för att flytta till Sthlm och ett toppjobb på SvD. Något som är anmärkningsvärt är att de alltså erbjuder henne den tjänsten men inte hennes chef, som dessutom antagligen är öppen med att han söker jobb i Stockholm just nu.

Jag tänker också att han inte är attraktiv att anställa pga hans problem att kunna leda. Ingen vill anställa en sådan person på en lite tyngre post.
Citera
2022-08-03, 12:28
Medlem
cleovarnamnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Oj.

Helt otroligt att någon kan ha den som ”favorit”, förmodar tills vidare att du skämtar.

Min, samt andra sandraläsares, intellektuella nivå kanske också är på en sjuårings? 🙃
Jag läser väldigt få bloggar, och har undvikit Sandras tidigare, då jag tyckte att hon gjorde just ett ganska infantilt intryck.
Började läsa hennes först nu under sommaren, eller möjligtvis i våras, och som bloggare betraktad är hon min favorit av dem jag läser. Märk väl, ej som blogg, utan som bloggare, dvs person.
Klart att UnderbaraClara levererar ofantligt mkt bättre, djupare, mer välskrivna och smartare texter, men Sandra är skön som person. Dessutom ganska vänlig och artig, vilket jag uppskattar.
Inga andra bloggare i hennes krets erkänner att de frossar i smågodis, klär sig precis hur de vill eller erkänner nederlag utan att vinkla det till att folk ska tycka synd om en. Hon är verkligen en frisk fläkt, lite som en Pippi eller en Madicken.
Sedan lägger förstås Elsa och Sofia, för att inte snacka om Clara, ner mkt mer tid och engangemang på sina inlägg. (Clara också lite ”pippig och madickig” men har lite svårt för hennes självgodhet…)
Jag läser dock öht inte bloggar för att bli intellektuellt stimulerad utan för att scrolla igenom när jag behöver slappna av lite, liksom som med flashbackandet.
Citera
2022-08-03, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vattenpersilja
Läste ingenstans in denna självömkan. Snarare rådigt och vettigt beslut? Men kanske missade något.

Att inte klara av att sova en natt utan AC är märkligt. Om de nu bokat en hotellnatt känns det ju divigt att lämna. Dessutom är det ohyfsat gentemot hotellägarna. Kolla upp om AC finns innan, liksom.
Citera
2022-08-03, 13:14
Medlem
Citat:
Min, samt andra sandraläsares, intellektuella nivå kanske också är på en sjuårings? 🙃
Jag läser väldigt få bloggar, och har undvikit Sandras tidigare, då jag tyckte att hon gjorde just ett ganska infantilt intryck.
Började läsa hennes först nu under sommaren, eller möjligtvis i våras, och som bloggare betraktad är hon min favorit av dem jag läser. Märk väl, ej som blogg, utan som bloggare, dvs person.
Klart att UnderbaraClara levererar ofantligt mkt bättre, djupare, mer välskrivna och smartare texter, men Sandra är skön som person. Dessutom ganska vänlig och artig, vilket jag uppskattar.
Inga andra bloggare i hennes krets erkänner att de frossar i smågodis, klär sig precis hur de vill eller erkänner nederlag utan att vinkla det till att folk ska tycka synd om en. Hon är verkligen en frisk fläkt, lite som en Pippi eller en Madicken.
Sedan lägger förstås Elsa och Sofia, för att inte snacka om Clara, ner mkt mer tid och engangemang på sina inlägg. (Clara också lite ”pippig och madickig” men har lite svårt för hennes självgodhet…)
Jag läser dock öht inte bloggar för att bli intellektuellt stimulerad utan för att scrolla igenom när jag behöver slappna av lite, liksom som med flashbackandet.

Tycker också Sandra är rätt kul och vänlig, även om jag har lite svårt för hennes priviligierade livsstil. Undrar dock om det är någon över 7 år som vill uppfattas som pippig och madickig.
Citera
2022-08-03, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Oj.

Om det är Sandras blogg du går till för intellektuell stimulans har du nog missuppfattat den ganska brutalt.
Citera
2022-08-03, 17:25
Medlem
Citat:

Verkligen bjussigt av dig att svara trevligt och utförligt på en så spydig och nedlåtande kommentar. Men känn inte att du behöver förklara dig det minsta för någon som använder sådana härskartekniker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in