2022-11-25, 16:31
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjärtansfröjd
Har inte Björn fått en tjänst på SvD? Tyckte jag såg något om det…
Du har rätt! I och för sig som frilans men med ett kontrakt verkar det som. Då är nog inte pengar ett problem ändå, vilket jag ju antog tidigare i tråden.
Citera
2022-11-25, 17:23
Medlem
Citat:
Ja, herregud, nivån i den här tråden är verkligen avgrundsdjup ibland. Den där ungen är ju så gullig att man skulle kunna tro att han är skapad av Pixar.

Ja håller med. Tog faktiskt riktigt illa vid mig att läsa om att ni tycker det ser ut som han har Downs och att folk insinuerar att han har FAS. Så lågt att säga så om ett barn. Han är jättesöt och även om han inte vore det spelar det ingen roll. Tycker att Didriks utseende ska hållas utanför den här tråden!
Citera
2022-11-25, 17:28
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueLights
Ja håller med. Tog faktiskt riktigt illa vid mig att läsa om att ni tycker det ser ut som han har Downs och att folk insinuerar att han har FAS. Så lågt att säga så om ett barn. Han är jättesöt och även om han inte vore det spelar det ingen roll. Tycker att Didriks utseende ska hållas utanför den här tråden!
Håller verkligen med. Borde ha sagt samma tidigare, men när jag ser såna inlägg blir jag så ledsen och illa till mods att jag försöker blocka dem mentalt.
Citera
2022-11-25, 17:32
Medlem
Citat:
Exakt detta är det som fattas just nu. Men vad ska hon göra? Jag har svårt att se Sandra hoppar av bloggandet och hoppar på ett 9-5 jobb på kontor. Har man bloggat så här länge så är ju livsstilen och friheten en del av ens identitet gissar jag. Jag kan inte ens se framför mig hur Sandra loggar in på FK och registrerar vab…

Tror du på riktigt att hon avstår pengar så som föräldrapenning och VAB när det är pengar som hon har rätt att få, betalat skatt till osv?! Visserligen tillhör hon de " goda" i vårt samhälle, *läs champagnevänstern*, men så genomgod tror jag ingen är så att man efterskänker sina rättmätiga pengar till staten!😉
Citera
2022-11-25, 17:45
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissAntrophy
Tror du på riktigt att hon avstår pengar så som föräldrapenning och VAB när det är pengar som hon har rätt att få, betalat skatt till osv?! Visserligen tillhör hon de " goda" i vårt samhälle, *läs champagnevänstern*, men så genomgod tror jag ingen är så att man efterskänker sina rättmätiga pengar till staten!😉
Vet inte hur Sandra tänker men har hört andra bloggare säga att det är apsvårt och krångligt att få tex föräldrapenning och VAB när man bloggar. Då man ju så att säga jobbar varje dag ändå. Det är garanterat därför Björn (som var anställd) tagit ut typ all föräldrapenning hittills.

Men om Sandra skaffar ett dagjobb igen och lägger ner bloggen, ja då är såklart läget ett annat...
Citera
2022-11-25, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueLights

Jag håller med att Didriks utseende inte borde diskuteras här, och egentligen inte sandras heller, klädstil och dylikt är något annat. Men att vara söt är inte motsatsen till att ha downs syndrom.
Citera
2022-11-25, 19:27
Medlem
hjärtansfröjds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissAntrophy

Det har jag ingen aning om hon gör. Jag tog exemplet med vab som en symbol för det vardagsliv som den absoluta majoriteten av föräldrar lever i, och som jag inte tror Sandra är så peppad på
Citera
2022-11-25, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RubyTuesday
Nej visst, men ommman inte kan exemplifiera och säga B efter att ha sagt A, så får man också räkna med att inte betraktas som trovärdig om man försöker misskreditera någon på vaga grunder och hörsägen som inte får spridas vidare

Jag kan säga att hon har bråkat men säger jag mer kan man identifiera min källa eftersom det inte är många som jobbar där. Du får välja bort att tro på mig och tänka att Sandra var bjuden från början och inte alls har bråkat sig in. Det går också bra för min del
Citera
2022-11-25, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RayOfLight
Du har rätt! I och för sig som frilans men med ett kontrakt verkar det som. Då är nog inte pengar ett problem ändå, vilket jag ju antog tidigare i tråden.

Att bli knuten till en tidning som frilans betyder ingenting, mer än att han inte får skriva för andra tidningar samtidigt. Det gör också villkoren sämre, då dagstidningar inte betalar sina frilansare lika mycket som de fast anställda eller till och med vikarier. Hoppas för Björns skull att han lyckas pressa ur sig så många texter som behövs för att åtminstone likställas med heltid. Men skulle gissa att han får halverad inkomst eller ännu mindre än tidigare.
Citera
2022-11-26, 18:16
Medlem
Är helt enig med dig här. Trots att hon mår dåligt och undanhåller vad det är som gör det (något med mamman är det ju, är så nyfiken på vad som hänt... Ingen som vet?) så skriver hon jättebra inlägg med mycket mer innehåll än S lyckas med.
Citera
2022-11-26, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RayOfLight

Men trots att hennes vardag också är rätt sammasamma, så lyckas Egonia (Regina) ändå skapa innehåll som känns personligt och relaterbart. För att hon är väldigt närvarande i sina texter.

Mitt inlägg ovan var alltså svar på detta.
Citera
2022-11-27, 10:18
Medlem
DerStiefelknechts avatar
I gårdagens Bloggbevakning och ”öppet spår” diskuteras åter igen Sandras vindrickande i tråden som rör influensers man stör sig på men följer ändå. Många anser att hon blivit osedvanligt stöddig på sistone, p.g.a. sömnbrist eller missnöje med delar ur föräldraskapet spekulerar man i. Själv följer jag henne gärna här liksom på BB men kommer nog inte gå in slaviskt varje morgon som tidigare då det allt som oftast ger ganska dålig eftersmak i munnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in