2022-07-30, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarbollen
Visste inte om de förhållanden som nämns. Då har hon väl ändå mer rätt att uttala sig tycker jag. Som sagt är det ju helt ok att tycka olika och hon får ju ha en romantiserad bild av relationer om hon vill. Om hon ens har det. Var väl bara något av hur det skrevs som en sanning som störde mig.

Hela inlägget syftar antagligen mest på Erik, som hon var ihop med i två omgångar senaste 2-3 åren och som velade och inte ville binda sig. Annars är det ju bara Tobias som hon lämnat till slut.
Citera
2022-07-30, 10:16
Medlem
cleovarnamnets avatar
Läste dessa två inlägg av Sandra:
https://sandrabeijer.elle.se/om-mat/topp-5-frukost/

https://sandrabeijer.elle.se/om-mat/topp-10-godispasar/

Hon har lätt blivit min favorit av de få bloggar jag följer, så härligt spunky! Även om jag håller med om att hon kanske lägger ribban lite lågt med flera inlägg.
Wood och Billgren skulle aldrig skriva inlägg om sitt favoritgodis och skulle de göra det skulle det ju vara handgjorda, svindyr praaaliiiiner med mörk choklad och någon elitistisk fyllning med smakkombinationer ingen egentligen kan gilla, garanterat inte gott och blandat och nappar. (Alltså, jag köper själv i princip bara dyrt godis, men ändå så härligt med folk som erkänner att de älskar lösgodis och gör ett långt inlägg om det. Jag älskar också lösgodis men har för mkt ångest över innehållet för att ”våga” äta det.)
Eller erkänna att de älskar njallabröd med ost eller kaviar till frukost eller GRÄDDTÅRTA! (Ja, till frukost.)
Sandra gör att jag känner livet i mig, lilla Madick, för att citera Farbror Nilsson.
Citera
2022-07-30, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleovarnamnet
Hon har lätt blivit min favorit av de få bloggar jag följer, så härligt spunky!
Håller med. Jag finner Sandras blogg överlägsen någon annan jag trillat över, utom kanske underbaraclaras (där jag dock inte riktigt är målgruppen och vars innehåll därför intresserar mig mindre).
Citera
2022-08-01, 08:18
Medlem
Intressant att hon ska rösta på sossarna i höst. Miljöpartiet funkar inte längre efter allt flygande kanske.
Citera
2022-08-01, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moderatkenneth
Intressant att hon ska rösta på sossarna i höst. Miljöpartiet funkar inte längre efter allt flygande kanske.

Nä kanske inte Hon har ju dock haft en hel del flygresor förut också, så blir lite nyfiken på varför hon ändrat sig. Känns väl som en typisk innerstads-mp väljare
Citera
2022-08-02, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huzzah
Fem år är inte särskilt länge om man jämför med typ 65 år. De flesta är nog fortfarande ganska kära i sina respektive fem år in om man bestämt sig för att hålla ihop. Förstår det kan låta mycket om man är lite yngre men för oss som nån gång klarat det dubbla eller mer med känslorna hyfsat intakta känns fem år som typ förälskelsefasen. Det är oftast där man på nått sätt väljer att ta relationen vidare och utveckla den i stabil riktning, även om det väl såklart kan ta kortare eller för den delen längre tid för en del.

Jag tror som ovan att Sandra vill ha romantisk film och är kär i kärleken och blir uttråkad av vardag och slitsamheter och då jagar hon den nya känslan. Hoppas hon kan lägga det åt sidan den här gången, för ungens skull. Men vi får se!

Jag fattar inte den här inställningen. Om folk inte har känslor kvar och vill göra slut - vad stör det dig? Kul att du lyckats hålla ihop i 10+ år med intakta känslor, men varför ska du sura för att andra misslyckas och då vill göra slut? Det måste väl ändå vara att föredra framför att "kämpa på" några extra år fast de inte känner rätt känslor längre. Man har bara ett liv.
Citera
2022-08-02, 09:19
Medlem
+1 på detta! Är i Sandras ålder men har aldrig lyckats få ett förhållande att hålla mer än 2-3 år. Otroligt trist - för jag har verkligen kämpat! Men fy fan för att vakna upp bredvid någon man inte tycker luktar gott, då lever jag hellre singelliv alla mina dagar
Citera
2022-08-02, 19:06
Medlem
Buhu, stackars Sandra o Björn. Ingen AC på hotellet så de fick ta en taxi hem igen.
Baxnar av dessa två personers tafatthet inför livet.
Citera
2022-08-02, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tistelfeber
Buhu, stackars Sandra o Björn. Ingen AC på hotellet så de fick ta en taxi hem igen.

Jag är så spänd på hur det ska gå när Björn börjar jobba heltid snart och måste vara på plats i Göteborg. Tänker Sandra vara själv i Sthlm med bebisen eller ska de bo i Björns lägenhet i Majorna i veckorna och Sthlm på helgen?
Citera
2022-08-02, 21:05
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatkenneth
Jag är så spänd på hur det ska gå när Björn börjar jobba heltid snart och måste vara på plats i Göteborg. Tänker Sandra vara själv i Sthlm med bebisen eller ska de bo i Björns lägenhet i Majorna i veckorna och Sthlm på helgen?
Gissar att Björn just nu messar folk febrilt på Twitter och LinkedIn i hopp om att få nån slags öppning i Stockholms mediasväng. Sandra kommer knappast acceptera vare sig ett liv i Göteborg eller att vara ensamförälder under vardagarna.

Och GP lär knappast acceptera att Björn enbart jobbar från deras Stockholmskontor. Så det ska som sagt bli intressant och se hur de löser det..
Citera
2022-08-02, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tistelfeber
Läste ingenstans in denna självömkan. Snarare rådigt och vettigt beslut? Men kanske missade något.
Citera
2022-08-02, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RayOfLight
Gissar att Björn just nu messar folk febrilt på Twitter och LinkedIn i hopp om att få nån slags öppning i Stockholms mediasväng. Sandra kommer knappast acceptera vare sig ett liv i Göteborg eller att vara ensamförälder under vardagarna.

Och GP lär knappast acceptera att Björn enbart jobbar från deras Stockholmskontor. Så det ska som sagt bli intressant och se hur de löser det..

Ja, det bör bara vara ett par veckor kvar nu innan han måste steppa in och vara på plats motsvarande en heltid. Hans jobb går ju inte, trots att Sandra säkert lever i den villfarelsen, ut på att skriva en krönika i månaden. En kulturchef måste vara på plats för att kunna sköta sina arbetsuppgifter.

Jag har dock mycket svårt att se att han får liknande tjänst i Stockholm. Dels för att ingen finns ledig och dels för att han inte har kvalifikationer nog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in