”Vi dricker ju inte direkt särskilt mycket alls just nu (knappt nåt tbh)” Läst på bloggen idag.
Var detta nån slags dold sarkasm, eller?

Var och varannan matbild föreställer ju vinglas i alla dess former, men det kanske är rekvisita eller nåt slags pynt, vem vet. Nä, nu var jag hård igen. Undrar bara vad det där drömmiga utelivet består av, för någon spelning eller middag med vännerna är väl helt i sin ordning nu när livet ställt om. Men blanda inte ihop äpplen och päron nu, kära vänner. Det här är ju alkoholromantik i sin renaste form. Vi är flera som noterat detta under årets lopp.
Att längta efter sociala tillställningar kontra det som SB återkommande målar upp i sin blogg är iaf i min värld lite olika saker. Lite nyanser i diskussionen kanske vore på sin plats. Måste allt vara stillasittande hemmagående nunna utan en tillstymmelse till socialt liv efter det att moderskapet träder in, ELLER ut och suput-röja till 3 på morgnarna? Men nånting säger mig att hon har en lite oroväckande längtan till det senare. Detta i kombination om hur hon uttrycker sig om moderskapet i övrigt.