2022-08-03, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askeladd1
Om Hettemannen er TH faller de aller fleste brikker på plass.
Men hvorfor skulle Politiet lyve om at Hettemannen ikke er TH, men en random turgåer?
En mulig logisk forklaring er at denne kvelden etter nok en etterlysning av mannen under Åsted Norge, strømmet tipsene inn om at dette måtte være TH pga ganglag etc.
Folk var plutselig blitt 1000% overbevist om at dette var TH.
Og Politiet innså at denne overbevisningen ikke tjente den videre etterforskningen fordi det ville hemme innsamlingen av andre tips og viktig info (hvorfor gi info i en sak som synes å være løst?).
Dette medførte så et drastisk trekk; RIP Hettemannen.

I samme momentet som dette skjer presenteres en video med mulige observerte biler på vei til og fra SV den morgenen. Altså biler som politiet har gjort rekonstruksjoner for å finne ut av om faktisk var biler. Med andre ord ikke særlige synlige for oss som ser den videoen. Mener å huske noen klødde seg i hodet over den handlingen også og lurte på hva politiet mente de kunne håpe på å få ut av dette så mange år etterpå. Hva holdt de på med kan man lure på.

Nå sist er de ute med at de vet alt om dette løsepengekravbrevet, printere, papir, konvolutt osv. Det eneste de ikke vet er hvem som skrev det og printet det ut. Javel, håper de brevskriveren melder seg eller hva er greia?

Regner med at de selv vet hva de ønsker å oppnå/håper på.
Senast redigerad av Kokadu 2022-08-03 kl. 01:15. Anledning: Tillegg
Citera
2022-08-03, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Kryptomannen kunne hvertfall det ser det ut til.

Både Hagen og kryptomannen har sagt at de ikke hadde møttes på flere måneder før forsvinningen, men politiet mener å kunne dokumentere at de har møttes flere ganger tettere opp mot forsvinningen, oppgir anonyme kilder til TV 2.

Det blir ikke oppgitt nøyaktig når det siste møtet var. Men ifølge det TV 2 får opplyst, skal de ha møttes jevnlig fram til høsten 2018. Et vitne har fortalt politiet at han så «kryptomannen» på Hagens arbeidsplass på Futurum Næringspark i Lørenskog i oktober.
Citera
2022-08-03, 02:00
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Politiet har nok ikke brukt så mye ekstra tid og krefter p.g.a. GHHs besøk i S4 et par dager før forsvinningen. At TH skulle invitert GHH på besøk med tanke på dette, er helt usannsynlig.

Okei, tenker du utifra hvis du selv skulle drept din egen kone, og hvordan du ville gjort ting, eller tenker du utifra hvordan TH er som person?
Citera
2022-08-03, 02:17
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg mener dette tydeliggjøres av disse spørsmålene Dagbladet stilte i sin siste reportasje:
- Er det mulig for deg fortsatt å drive forretningsvirksomhet?
- Hvordan holder du familien samlet?

Ja, journalistene har nok kontroll på hans forretningsvirksomhet.
Alt som registreres i Br.Reg, kjøp og salg av aksjer osv.
Journalistene har mye metoder.
De har nok greie på til en viss grad hvordan kontakten med familien er.
Ser for meg at familien og vennekretsen er splittet.
Men de som har valgt TH side, tror jeg gradvis trekker seg mer og mer unna de også.
Det demrer for dem sånn gradvis at det er TH som står bak.
I begynnelsen når de tok bilder av den vennegjengen til TH på Metro Kafe, så var det vel et titalls mennesker inkludert Tom Nil#sen. Vennegjengen ser ut til å ha blitt mindre hver gang de tok bilder. På de siste bildene ser det ut til at det bare er Tom Nil#sen som sitter alene der og spiser wienerbolle.
Nå virker det som at de har sluttet å ta bilder fra Kafeen på Metrosenteret.
Citera
2022-08-03, 02:22
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Nei, det er sjelden smart å yppe seg med sjefen, særlig dersom "prosjektet" går "rett vest"

Snakker ikke om noe prosjekt. Jeg snakker om THs væremåte før og etter at han drap eller fikk drept sin kone. Grunnen til at både GHH og MB trakk seg unna.
Citera
2022-08-03, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Snakker ikke om noe prosjekt. Jeg snakker om THs væremåte før og etter at han drap eller fikk drept sin kone. Grunnen til at både GHH og MB trakk seg unna.

GHH og MB må ha ante at det var noe på gang og da valgte de å avslutte arbeidsforholdet.
Citera
2022-08-03, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
GHH og MB må ha ante at det var noe på gang og da valgte de å avslutte arbeidsforholdet.
tenker det samme. Privatsjåføren ve entrer arenaen. Mb var dog siste utenom familien som snakket med aeh
Citera
2022-08-03, 09:02
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Men de som har valgt TH side, tror jeg gradvis trekker seg mer og mer unna de også.
I begynnelsen når de tok bilder av den vennegjengen til TH på Metro Kafe, så var det vel et titalls mennesker inkludert Tom Nil#sen. Vennegjengen ser ut til å ha blitt mindre hver gang de tok bilder. På de siste bildene ser det ut til at det bare er Tom Nil#sen som sitter alene der og spiser wienerbolle.

Jag reagerade också på när de i början intervjuade TH´s syskon. Det kändes som de pratade forcerat och när de avslutade med något i stilen med "att vi tror på T - till motsatsen bevisats"...

Vem säger så om sina syskon, om man är säker på att de är oskyldiga?
Citera
2022-08-03, 09:04
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:

Så MB har slutat med? Det har jag helt missat.
Citera
2022-08-03, 09:13
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Dette er veldig gode observasjoner. Du setter ord på ting jeg ikke helt har klart å formulere.
Man får nesten inntrykk av at familien helst hadde sett at politiet holdt seg unna.
Som om det var et rent familieanliggende.

Som jeg tidligere har skrevet - jeg tror ikke publiseringen av dette brevet var et godt trekk.

Tack! Det blir väldigt mycket som snurrar i huvudet när man nu läser ikapp i tråden. Och läser om sådant som man läst om media för längesen.

Jag har följt tråden, men tröttnat när det varit för mycket trolltjafs samt personliga dueller som inte har något med AEH eller TH att göra. Men nu försöker jag scrolla över all skit och anmäla det. Detta är inte en kafferast. Det är en tråd om en kvinna som nu varit försvunnen i 4 och som högst sannolikt är mördad. Det är oetiskt att sitta och tjafsa sönder ett så viktigt fall.

Otroligt underligt att publicera det brevet. Hade det varit jag som drabbats av en eventuellt kidnappad mamma, så hade hela brevet präglats av min saknad och rädsla för HENNES skull. Jag hade INTE haft fokus på mig själv och mitt rykte. Jag tror aldrig att det var mening att det skulle till någon Riksåklagare. Då hade de sett till att skicka det dit. Nej, detta var för media. Och målet var att klanka ner på polisen samt rädda företagens rykte, så pengarna inte försvann, skulle jag tro.
Citera
2022-08-03, 09:15
Medlem
Citat:

Logikk på høyt nivå her nå:

Se, ingen vil være venner med ham lenger. Da MÅ han jo være skyldig.
Citera
2022-08-03, 09:44
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Logikk på høyt nivå her nå:

Se, ingen vil være venner med ham lenger. Da MÅ han jo være skyldig.

De har vel trukket seg mer vekk fra han som tiden har gått og nye indisier har dukket opp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in