Citat:
Ursprungligen postat av
Rvp2020
tenk det... god for 2 milliarder og mor i huset må lete i flere måneder etter den billigste polakken til å fikse huset..
Ja, det var lite otäckt att läsa brevet igen.
Det KAN mycket väl vara så att TH inte låtit henne renovera huset på alla år, men att han nu ville att diverse (kanske illegala) billiga hantverkare skulle vara en del av hans långa plan på att göra av med henne? Då hade han några att kasta skulden på...
Vem vet?
Jag tycker att det är mycket som låter galet i brevet. Varför trodde familjen H med dominante TH i spetsen att de visste vad som var bäst i ett eventuellt kidnappningsärende? Hur kunde de vara överens om att de visste bättre än polisen när det gäller att betala en del av lösensumman eller kommunicera med en eventuellt kidnappare? Och varför sa de att de inte hade någon kunskap om kryptovaluta, när TH hade haft åtskilliga möte med kryptosnubben?
Och hur kan det komma sig att de tycks anse att de vet bättre än polisen gällande i stort sett allt?
Frånvaron av riktiga känslor för AEH lyser igenom, känns det som. Det ställs inga krav på Riksåklagaren (som de sa att brevet skulle vara till, men som aldrig fått det, trots att det nått fram till pressen) att se till deras älskade mamma kommer hem, eller att fallet löses till varje pris.
Det känns som man får se lite av den sidan av familjen som polisen mötts av.
Och varför tror man att man har rätt att låna ett vapen?
Jag förstår att de kände sig rädda och desperata när deras mamma antogs vara kidnappad, men ändå anser jag att det är ren dumhet när man lånar ett vapen och dessutom därmed utsätter den som lånar ut vapnet för att förlora det. I brevet finns ingen ånger över att man lånat ett vapen av en vän.
Med alla de pengar de har i familjen, kunde verkligen inte TH eller sonen fixat fram ett vapen istället från någon av sonens partypolare? Eller det kanske var för dyrt för TH? Han kanske inte hade råd med att skydda sin dotter och hennes familj?
Jag är inte blind och tror att polisen har gjort allting rätt, men något stinker...