Citat:
Ursprungligen postat av
GeneralRoger
Hej,
Jag är en man på 27 år som dom senaste 10 åren inte rört mig alls nästan. Mitt jobb tar jag bilen till,jag sitter stilla på jobbet osv osv..
Min nuvarande vikt är 112 kg på 185 CM. Har egentligen aldrig haft problem med min vikt men för några månader sedan så bestämde jag mig för att jag måste göra något åt saken innan det blir är försent.
Under 3 månader så kommer jag ha en extremt strikt diet då jag troligen kommer gå ner mellan 15-25 kg.
Efter dessa 3 månader så är tanken att återgå till det "normala" med maten, men då såklart att skippa käka på natten och det viktigaste att gymma 2-3 gånger i veckan livet ut.
Mitt matschema;
Frukost 06:15 ; havregrynsgröt med två ägg i , kanel och lite äpplemos. Ca 296 kcal
Lunch 12:00 ; måltidsersättning. Ca 110 kcal
14:00 ; mellanmål 250gram keso. Ca 250 kcal
Middag 18:00 ; kyckling med broccoli, lite bbq sås. Ca 259 kcal
Träning någon gång efter 19:00 (beror på när ungen sommar)
Träningen kommer jag köra mycket styrketräning då jag har läst att det är det mest effektiva att bränna fett på. De sista 15 min köra cardio.
Jag vill gymma 6 dagar i veckan, dock endast 5 med styrketräning då muskler måste vila som jag förstår det.
Tycker ni att detta verkar rimligt eller är jag helt ute o cyklar med kosten? Är det för lite? Ska jag äta mer?
Kan tilläggas att jag har nu gjort detta i två dagar och har inga problem med kosten, är såklart lite hungrig men inget som jag tycker är jobbigt.
Tack
Hej. Det låter väl bra, men det är skitsvårt att gå ner i vikt genom en strikt diet. Även om det såklart vore underbart.
Börja äta grönsaker. Mycket och stora volymer. Lite kött, fisk, potatis och ris. Maträtter med dessa ingredienser som bas. Träna 2-3ggr veckan livet ut och ät näringsrik mat. Låt det ta den tiden det tar. Omöjligt att misslyckas med ett sådant mindset. Tar det 1 eller 2 år. Vad spelar det för roll för när du når drömkroppen så har du redan kosten på plats och bara fortsätter.